Automobilce Seat se nedaří. Rozhoduje se o její budoucnosti, připustil šéf koncernu VW
- Španělské automobilce Seat se příliš nedaří
- Bude mít klasická značka novou náplň činnosti?
- Cupra dostává v koncernu zelenou

Když se koncern Volkswagen v roce 2018 rozhodl udělat z Cupry samostatnou značku, oddělenou od Seatu, nevěděla řada lidí, co si o tomto kroku myslet. Prodeje ale rostou a nová značka rozkvétá a vyvíjí nové vozy pro budoucí léta.
Stane se Seat synonymem moderní mobility?
Jak to ale vypadá s tradiční španělskou značkou z Martorella? Vyplní se obavy, naznačující, že společnost Seat (Sociedad Española de Automóviles de Turismo) čelí nejisté budoucnosti? V rozhovoru, který poskytl serveru Autocar předseda představenstva Seat a generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäefer, bylo řečeno: „Nesnažíme se pohřbít Seat. Jen musíme rozhodnout o jeho budoucnosti.“
Automobilka, která se v posledním roce potýká s velkými problémy a jejíž prodeje v červenci a srpnu poklesly meziročně o 45 % a 42 % v porovnání se stejnými měsíci předchozího roku, má mít zaručenou existenci do roku 2028 nebo 2029. Co bude v dalších letech se Seatem, zatím jasné není.

Čtěte také: Stane se doba elektrická osudnou pro značku Seat? Žádný elektromobil zatím nechystá
Seat a jeho budoucnost
Podle Thomase Schäefera by se Seat mohl transformovat na značku nové mobility, podobně jako nově založený Renault Mobilize. Tato cesta by koncernu VW umožnila vyhnout se vzájemnému překrývání značek Seat a Škoda Auto, které si v minulých letech konkurovaly, což se negativně projevilo na výsledcích prodejů. Seat by se také mohl stát automobilkou pro mladé zákazníky, tedy něčím, jako je pro Renault značka Dacia, ale v luxusnější formě.
Značka Seat vyhovuje evropskému trhu a populární zůstává nejen doma ve Španělsku, ale také v Rakousku a Velké Británii. Pokud jde o Cupru, mladá značka není zaměřena na velké objemy, ale míří na publikum, pro které může být tradiční Seat příliš usedlý. Pravdou je, že v poslední době jsou zprávy o Seatu spíše výjimkou a novinové titulky zaplňuje mnohem víc Cupra. I to může ukazovat, která ze dvou značek získává ve Wolfsburgu větší prioritu.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.