Konkurence pro Škodu Epiq. Cupra chystá cenově dostupný elektromobil
- O budoucnosti španělské značky se hojně spekulovalo
- Sebrala Cupra Seatu životní energii?
- Obě značky by si svým zaměřením neměly téměř vůbec konkurovat

S příchodem nové koncernové značky Cupra se dlouho spekulovalo nad budoucností dříve mateřské automobilky Seat. Jelikož se velká pozornost i budoucnost přikládala spíše na stranu nové, mladé a dynamické Cupře, upadal španělský Seat více v zapomnění. Ředitel obou společností se ale k záležitosti vyjádřil a ukončil divoké spekulace. Seat se na trhu bude i dále vyskytovat.
Měl Seat splynout s Cuprou nebo úplně zaniknout?
Částečně šlo i o to, že se Seat rebrandoval právě do nové společnosti. Úplný zánik tedy nikdy nehrozil. Budoucnost ale známé automobilce zajistí levný elektrický model. Šéf Seatu, Wayne Griffiths, ale zdůraznil, že takový model budou řešit až tehdy, kdy bude vývoj a výroba rentabilní a zajistí značce další zdroj příjmu.
Nejdůležitější je cenová hladina, do které se chce Seat vejít. Půjde maximálně o vůz do hodnoty 20 tisíc eur. Do té doby zůstane hlavním projektem vývoj vozů Cupra. Ty dokáží firmě zajistit dostatečný obrat i výdělečnosti. To je i aktuální prioritou ředitele. Z loňského profitu 625 milionů eur pochází více než polovina právě z prodejů vozů značky Cupra. Tyto vozy mají i lépe nastavenou prodejní marži.

Čtěte také: Cupra Tavascan oficiálně – Německá technika, španělský design
Levné EV bude sourozencem ID.2 a Škody Epiq
Ovšem ani milovníci španělské značky by neměli na své oblíbené vozy zanevřít. Brzy se představí faceliftované modely Ibiza a Arona. Má jít o závazek, že Seat stále patří mezi aktivně vyvíjené a udržované značky koncernu Volkswagen. Seat a Cupra tak budou nejméně po dalších pět let žít bok po boku v harmonii bez přímého konkurenčního vlivu.
Zatímco Cupra míří více majetnější zákazníky, Seat má stále za úkol oslovit masy se střední mírou náročnosti. Už kvůli tomuto postavení nemůžeme u nové značky očekávat, že by na trh přišla s vozem v ceně do 20 tisíc eur. I připravovaný sourozenec Volkswagenu ID.2 přezdívaný Raval se cenou přiblíží rozmezí 25 a 30 tisíc eur.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.