Běžně nemáme příliš velkou příležitost vidět okamžitý kroutivý moment elektromobilu v praxi. Což však neznamená, že něco takového neexistuje, jak se přesvědčili návštěvníci jisté americké „drag race.“
Tyhle závody jsou v USA velice oblíbené, zkoušejí je tam s rozličnými typy aut, a tak je bylo využití elektrického vozidla pro tyto účely jen otázkou času. Svůj první závod na krátkou vzdálenost předvedl i Chevrolet eCopo, model pro rok 2019, což je v podstatě Camaro, které není vybaveno spalovacím, nýbrž elektrickým motorem. Podle portálu Insideevs jelo auto jen na 80 procent výkonu. Upřímně si nedovedeme představit, co tím bylo myšleno, nicméně i na oněch 80 procent se při rozjezdu postavilo na zadní, což je jistě působivé.
eCopo je první vyrobený elektrický koncept závodního auta od skupiny General Motors.
Sporťák vybavený 800V baterií má dvojici motorů BorgWarner HVH a nabízí kroutivý moment 1 058 Nm při více než 780 koních výkonu! Čtvrt míle auto zvládlo za 10,142 vteřiny při maximální rychlosti 130,85 mil za hodinu, což je 210,58 km/h.
Sami si můžete udělat obrázek o tom, že s elektromobily už by se mělo počítat i na závodech. Podívejte se na přiložené video!
Zdroj: insideevs
Běžně nemáme příliš velkou příležitost vidět okamžitý kroutivý moment elektromobilu v praxi. Což však neznamená, že něco takového neexistuje, jak se přesvědčili návštěvníci jisté americké „drag race.“
Tyhle závody jsou v USA velice oblíbené, zkoušejí je tam s rozličnými typy aut, a tak je bylo využití elektrického vozidla pro tyto účely jen otázkou času. Svůj první závod na krátkou vzdálenost předvedl i Chevrolet eCopo, model pro rok 2019, což je v podstatě Camaro, které není vybaveno spalovacím, nýbrž elektrickým motorem. Podle portálu Insideevs jelo auto jen na 80 procent výkonu. Upřímně si nedovedeme představit, co tím bylo myšleno, nicméně i na oněch 80 procent se při rozjezdu postavilo na zadní, což je jistě působivé.
eCopo je první vyrobený elektrický koncept závodního auta od skupiny General Motors.
Sporťák vybavený 800V baterií má dvojici motorů BorgWarner HVH a nabízí kroutivý moment 1 058 Nm při více než 780 koních výkonu! Čtvrt míle auto zvládlo za 10,142 vteřiny při maximální rychlosti 130,85 mil za hodinu, což je 210,58 km/h.
Sami si můžete udělat obrázek o tom, že s elektromobily už by se mělo počítat i na závodech. Podívejte se na přiložené video!
Zdroj: insideevs