Inženýr Tesly Romain Hedouin zveřejnil na síti X video, které ukazuje srážku dvou autonomních vozidel, která jsou obě vybavená „pokročilou“ technologií Lidar. Ta by měla být neprůstřelná a srážku neumožnit. Podle videa se ovšem výjimky dějí a očividně ani tato technologie není 100% funkční.
Na videu je vidět, jak autonomní vozítko jede po přechodu pro chodce, než vjede na chodník, trochu se zastaví, možná mu dělá přejezd na chodník určité problémy. V ten okamžik do ulic odbočuje robotaxík společnosti Waymo, který na vozítko na půli cesty nebere zřetel a narazí do něj.
Záznam přitom pořizuje také autonomní vozidlo, Tesla. Během srážky se nikomu nic nestane, vozidla se nesrazí nějak vážně, spíš do sebe jen ťuknou. Na celém incidentu je ale zvláštní to, že k němu nemělo nikdy dojít, neboť oba účastníci srážky jsou vybavená technologií Lidar, která by teoreticky neměla dovolit přiblížení se vozidel do určité vzdálenosti. Leč se tak stalo a vozidla se střetla, ačkoliv nikterak fatálně.
Lidar (Light Detection And Ranging, Detekce světla a jeho měření) je považovaný za technologii, která nyní zaručuje tu nejvyšší míru bezpečnosti v dopravě. Jde vlastně o radar, který detekuje odraz světelného paprsku. Ten analyzuje své okolí a dává jasně najevo, kde se nachází nějaká překážka. Vozidlo tak jasně ví, kterým směrem nesmí jezdit.
Tato technologie je tak pokročilá a bezpečná, že ji instalovala i značka vozů, které jsou synonymem bezpečnosti, Volvo. Ta je integrovaná v linii střechy nového modelu Volvo EX90, postupně se stane součástí standardní výbavy.
Tato technologie dokáže rozpoznat chodce na vzdálenost až 250 metrů, zatímco malé tmavé předměty, jako je například černá pneumatika na černé silnici, až do vzdálenosti 120 metrů. To vše za jízdy dálniční rychlostí. Na rozdíl od senzorů typu kamery nepotřebuje pro svou práci světlo, takže sleduje situaci ve dne i v noci.
Inženýr Tesly Romain Hedouin zveřejnil na síti X video, které ukazuje srážku dvou autonomních vozidel, která jsou obě vybavená „pokročilou“ technologií Lidar. Ta by měla být neprůstřelná a srážku neumožnit. Podle videa se ovšem výjimky dějí a očividně ani tato technologie není 100% funkční.
Na videu je vidět, jak autonomní vozítko jede po přechodu pro chodce, než vjede na chodník, trochu se zastaví, možná mu dělá přejezd na chodník určité problémy. V ten okamžik do ulic odbočuje robotaxík společnosti Waymo, který na vozítko na půli cesty nebere zřetel a narazí do něj.
Záznam přitom pořizuje také autonomní vozidlo, Tesla. Během srážky se nikomu nic nestane, vozidla se nesrazí nějak vážně, spíš do sebe jen ťuknou. Na celém incidentu je ale zvláštní to, že k němu nemělo nikdy dojít, neboť oba účastníci srážky jsou vybavená technologií Lidar, která by teoreticky neměla dovolit přiblížení se vozidel do určité vzdálenosti. Leč se tak stalo a vozidla se střetla, ačkoliv nikterak fatálně.
Lidar (Light Detection And Ranging, Detekce světla a jeho měření) je považovaný za technologii, která nyní zaručuje tu nejvyšší míru bezpečnosti v dopravě. Jde vlastně o radar, který detekuje odraz světelného paprsku. Ten analyzuje své okolí a dává jasně najevo, kde se nachází nějaká překážka. Vozidlo tak jasně ví, kterým směrem nesmí jezdit.
Tato technologie je tak pokročilá a bezpečná, že ji instalovala i značka vozů, které jsou synonymem bezpečnosti, Volvo. Ta je integrovaná v linii střechy nového modelu Volvo EX90, postupně se stane součástí standardní výbavy.
Tato technologie dokáže rozpoznat chodce na vzdálenost až 250 metrů, zatímco malé tmavé předměty, jako je například černá pneumatika na černé silnici, až do vzdálenosti 120 metrů. To vše za jízdy dálniční rychlostí. Na rozdíl od senzorů typu kamery nepotřebuje pro svou práci světlo, takže sleduje situaci ve dne i v noci.