Včera byl konečně představen první prototyp elektrického motocyklu Ducati. Můžeme vidět motorku, která má nahradit stroje Energica, coby dosavadního výhradního dodavatele závodní série elektrických motocyklů FIM MotoE.
Po vypršení smlouvy se stává novým výrobcem závodních elektrických motocyklů MotoE firma Ducati. Oznámení bylo učiněno teprve před dvěma měsíci a italský výrobce motocyklů již nyní dává světu nahlédnout na budoucí motocykl. Elektrický prototyp, známý jako Ducati V21L, absolvoval několik kol na okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli. V sedle stroje byl testovací jezdec Michele Pirro.
Celou akci také komentoval ředitel eMobility firmy Ducati Roberto Canè: „Jsme svědky mimořádného okamžiku. První elektrická Ducati na závodním okruhu je výjimečná nejen svou jedinečností, ale také náročností celého podniku. Z tohoto důvodu byla práce celého týmu, věnujícího se projektu neuvěřitelná a dnešní výsledek nám oplácí úsilí vynaložené v posledních měsících. Jsme si ale vědomi, že cesta, která je před námi, je ještě velmi dlouhá.”
Nepřehlédněte: Elektromotorka, která uhání rychlostí 456 km/h? Žádný vtip, ale nový rekord
Zatímco Ducati rychle předvedla motorku v akci, nebyly sděleny žádné bližší údaje, týkající se parametrů stroje. Ducati se snaží nahradit motocykl Energica Ego Corsa, který během závodů dosahoval rychlosti až 257 km/h. Energica vybavila motorku kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 110 kW (147 koní), který tak získal točivý moment 220 Nm. U Ducati V21L si na bližší technické parametry budeme muset počkat.
Naposledy jsme o celé věci informovali na konci října, kdy se Ducati vyjádřila slovy svého generálního ředitele Claudia Domenicalliho ohledně výroby sériového elektromotocyklu. Na otázku, zda projekt vyústí do sériového modelu, Domenicalli odhadl, že elektrický motocykl, splňující veškeré parametry pro provoz, nemáme čekat dříve, než v období 2025 až 2030. Ducati má před sebou očividně dlouhou cestu, ale těšíme se, co značka v budoucnu postaví na rychlé okruhy a také, čím zaplní prostory showroomů.
Včera byl konečně představen první prototyp elektrického motocyklu Ducati. Můžeme vidět motorku, která má nahradit stroje Energica, coby dosavadního výhradního dodavatele závodní série elektrických motocyklů FIM MotoE.
Po vypršení smlouvy se stává novým výrobcem závodních elektrických motocyklů MotoE firma Ducati. Oznámení bylo učiněno teprve před dvěma měsíci a italský výrobce motocyklů již nyní dává světu nahlédnout na budoucí motocykl. Elektrický prototyp, známý jako Ducati V21L, absolvoval několik kol na okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli. V sedle stroje byl testovací jezdec Michele Pirro.
Celou akci také komentoval ředitel eMobility firmy Ducati Roberto Canè: „Jsme svědky mimořádného okamžiku. První elektrická Ducati na závodním okruhu je výjimečná nejen svou jedinečností, ale také náročností celého podniku. Z tohoto důvodu byla práce celého týmu, věnujícího se projektu neuvěřitelná a dnešní výsledek nám oplácí úsilí vynaložené v posledních měsících. Jsme si ale vědomi, že cesta, která je před námi, je ještě velmi dlouhá.”
Nepřehlédněte: Elektromotorka, která uhání rychlostí 456 km/h? Žádný vtip, ale nový rekord
Zatímco Ducati rychle předvedla motorku v akci, nebyly sděleny žádné bližší údaje, týkající se parametrů stroje. Ducati se snaží nahradit motocykl Energica Ego Corsa, který během závodů dosahoval rychlosti až 257 km/h. Energica vybavila motorku kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 110 kW (147 koní), který tak získal točivý moment 220 Nm. U Ducati V21L si na bližší technické parametry budeme muset počkat.
Naposledy jsme o celé věci informovali na konci října, kdy se Ducati vyjádřila slovy svého generálního ředitele Claudia Domenicalliho ohledně výroby sériového elektromotocyklu. Na otázku, zda projekt vyústí do sériového modelu, Domenicalli odhadl, že elektrický motocykl, splňující veškeré parametry pro provoz, nemáme čekat dříve, než v období 2025 až 2030. Ducati má před sebou očividně dlouhou cestu, ale těšíme se, co značka v budoucnu postaví na rychlé okruhy a také, čím zaplní prostory showroomů.