Elektromotorka, která uhání rychlostí 456 km/h? Žádný vtip, ale nový rekord

  • Závodník pokořil se svou elektromotorkou několik rychlostních rekordů
  • Max Biaggi si pro rekordní jízdy obstaral rovnou tři elektromotorky
  • Na přistávací dráze dosáhl až neuvěřitelných rychlostí
Tato elektromotorka Wattman překonala rychlostní rekord

Tato elektromotorka Wattman překonala rychlostní rekord | foto: Venturi Motors

Italský motocyklový závodník Max Biaggi nedávno překonal hned několik rekordů na své elektrické motorce Voxan Wattman. Již dříve se mu podařilo získat rychlostní rekord pro elektromotorky, a to přesně s hodnotou 408 km/h. Max se však rozhodl, že mu to ještě nestačí a nyní rekord opět překonal.

Elektromotorka si podmanila několik rekordů

Biaggi měl k dispozici celkem tři elektrické motorky, přičemž se jednalo o upravené verze téhož modelu. Šlo o běžnou verzi, verzi s lehkou aerodynamikou a plně zakrytovanou motorku. Právě proto, že Biaggi využíval tři různé motorky, mohl se pokusit překonat světové rekordy ve více kategoriích. Celkem se mu podařilo získat 19 z nich.

Asi největším úspěchem bylo překonání maximální rychlosti v kategorii částečně aerodynamických elektrických motocyklů do 300 kilogramů. Disciplína spočívala ve vypočítání průměrné rychlosti z dvou průjezdů měřícím zařízením, přičemž pokusy se jely v navzájem opačných směrech. Biaggi dosáhl rychlosti přibližně 456 km/h a GPS jeho motocyklu naměřilo až 466 km/h.

Max Biaggi měl na výběr ze tří variant motorky

Max Biaggi měl na výběr ze tří variant motorky | Venturi Motors


Čtěte také: Šílený pokus o rekord na elektrokole! Nadšenec chce urazit přes 9000 km za 90 dní


Baterie chlazená suchým ledem

Stroj disponoval motorem o výkonu 317 kW, což je přibližně čtyřikrát více, než čím disponují nejlepší elektromotorky na trhu. Naopak baterie měla kapacitu 15,9 kWh a její velikost tak je srovnatelná s běžnými stroji. Na rozdíl od nich však bylo nutné baterii chladit suchým ledem, neboť se při velikém odběru energie extrémně zahřívala.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromotorka, která uhání rychlostí 456 km/h? Žádný vtip, ale nový rekord

  • Závodník pokořil se svou elektromotorkou několik rychlostních rekordů
  • Max Biaggi si pro rekordní jízdy obstaral rovnou tři elektromotorky
  • Na přistávací dráze dosáhl až neuvěřitelných rychlostí
Tato elektromotorka Wattman překonala rychlostní rekord

Tato elektromotorka Wattman překonala rychlostní rekord | foto: Venturi Motors

Italský motocyklový závodník Max Biaggi nedávno překonal hned několik rekordů na své elektrické motorce Voxan Wattman. Již dříve se mu podařilo získat rychlostní rekord pro elektromotorky, a to přesně s hodnotou 408 km/h. Max se však rozhodl, že mu to ještě nestačí a nyní rekord opět překonal.

Elektromotorka si podmanila několik rekordů

Biaggi měl k dispozici celkem tři elektrické motorky, přičemž se jednalo o upravené verze téhož modelu. Šlo o běžnou verzi, verzi s lehkou aerodynamikou a plně zakrytovanou motorku. Právě proto, že Biaggi využíval tři různé motorky, mohl se pokusit překonat světové rekordy ve více kategoriích. Celkem se mu podařilo získat 19 z nich.

Asi největším úspěchem bylo překonání maximální rychlosti v kategorii částečně aerodynamických elektrických motocyklů do 300 kilogramů. Disciplína spočívala ve vypočítání průměrné rychlosti z dvou průjezdů měřícím zařízením, přičemž pokusy se jely v navzájem opačných směrech. Biaggi dosáhl rychlosti přibližně 456 km/h a GPS jeho motocyklu naměřilo až 466 km/h.

Max Biaggi měl na výběr ze tří variant motorky

Max Biaggi měl na výběr ze tří variant motorky | Venturi Motors


Čtěte také: Šílený pokus o rekord na elektrokole! Nadšenec chce urazit přes 9000 km za 90 dní


Baterie chlazená suchým ledem

Stroj disponoval motorem o výkonu 317 kW, což je přibližně čtyřikrát více, než čím disponují nejlepší elektromotorky na trhu. Naopak baterie měla kapacitu 15,9 kWh a její velikost tak je srovnatelná s běžnými stroji. Na rozdíl od nich však bylo nutné baterii chladit suchým ledem, neboť se při velikém odběru energie extrémně zahřívala.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."