Italský motocyklový závodník Max Biaggi nedávno překonal hned několik rekordů na své elektrické motorce Voxan Wattman. Již dříve se mu podařilo získat rychlostní rekord pro elektromotorky, a to přesně s hodnotou 408 km/h. Max se však rozhodl, že mu to ještě nestačí a nyní rekord opět překonal.
Biaggi měl k dispozici celkem tři elektrické motorky, přičemž se jednalo o upravené verze téhož modelu. Šlo o běžnou verzi, verzi s lehkou aerodynamikou a plně zakrytovanou motorku. Právě proto, že Biaggi využíval tři různé motorky, mohl se pokusit překonat světové rekordy ve více kategoriích. Celkem se mu podařilo získat 19 z nich.
Asi největším úspěchem bylo překonání maximální rychlosti v kategorii částečně aerodynamických elektrických motocyklů do 300 kilogramů. Disciplína spočívala ve vypočítání průměrné rychlosti z dvou průjezdů měřícím zařízením, přičemž pokusy se jely v navzájem opačných směrech. Biaggi dosáhl rychlosti přibližně 456 km/h a GPS jeho motocyklu naměřilo až 466 km/h.
Čtěte také: Šílený pokus o rekord na elektrokole! Nadšenec chce urazit přes 9000 km za 90 dní
Stroj disponoval motorem o výkonu 317 kW, což je přibližně čtyřikrát více, než čím disponují nejlepší elektromotorky na trhu. Naopak baterie měla kapacitu 15,9 kWh a její velikost tak je srovnatelná s běžnými stroji. Na rozdíl od nich však bylo nutné baterii chladit suchým ledem, neboť se při velikém odběru energie extrémně zahřívala.
Italský motocyklový závodník Max Biaggi nedávno překonal hned několik rekordů na své elektrické motorce Voxan Wattman. Již dříve se mu podařilo získat rychlostní rekord pro elektromotorky, a to přesně s hodnotou 408 km/h. Max se však rozhodl, že mu to ještě nestačí a nyní rekord opět překonal.
Biaggi měl k dispozici celkem tři elektrické motorky, přičemž se jednalo o upravené verze téhož modelu. Šlo o běžnou verzi, verzi s lehkou aerodynamikou a plně zakrytovanou motorku. Právě proto, že Biaggi využíval tři různé motorky, mohl se pokusit překonat světové rekordy ve více kategoriích. Celkem se mu podařilo získat 19 z nich.
Asi největším úspěchem bylo překonání maximální rychlosti v kategorii částečně aerodynamických elektrických motocyklů do 300 kilogramů. Disciplína spočívala ve vypočítání průměrné rychlosti z dvou průjezdů měřícím zařízením, přičemž pokusy se jely v navzájem opačných směrech. Biaggi dosáhl rychlosti přibližně 456 km/h a GPS jeho motocyklu naměřilo až 466 km/h.
Čtěte také: Šílený pokus o rekord na elektrokole! Nadšenec chce urazit přes 9000 km za 90 dní
Stroj disponoval motorem o výkonu 317 kW, což je přibližně čtyřikrát více, než čím disponují nejlepší elektromotorky na trhu. Naopak baterie měla kapacitu 15,9 kWh a její velikost tak je srovnatelná s běžnými stroji. Na rozdíl od nich však bylo nutné baterii chladit suchým ledem, neboť se při velikém odběru energie extrémně zahřívala.