Elektrokola jsou obvykle vyrobena z hliníku, nebo, pokud jste ochotni zaplatit vyšší cenu, z uhlíkových vláken. Jedná se především o lehké materiály, odolné proti korozi, které jsou lehké a snadno se s nimi pracuje. Nejsou to ovšem jediné možnosti a dřevo je překvapivě praktickou alternativou.
Coco Mat Bike je řecká společnost, založená v Athénách. Firma chce dokázat, že vítěznou kombinaci tvoří lithium a dřevo. Řekové v současné době vyrábí 6 modelů bicyklů s různým systémem řazení a dvěma elektrickými modely. Jejich kola jsou nepřehlédnutelná. Celý rám je od řidítek až po blatníky ze světlého dřeva.
Pokud si říkáte, že název firmy je na výrobce kol velmi neobvyklý, máte pravdu. Společnost, kterou založili bratři Paul and Mike Evmorfidisovi v roce 1989, se zaměřuje především na výrobu nábytku, ložního prádla a matrací. O výrobu dřevěných bicyklů se postarala náhoda. Paul byl před lety v Alpách, kde se mu porouchalo kolo a on se rozhodl, že si ho vyrobí ze dřeva.
První dřevěná kola byla postavena přibližně před 6 roky a byla používána jako marketingový nástroj. Současně se ukázala jejich praktičnost a lidi zaujala natolik, že se z prvotního nápadu bratři rozhodli vytvořit skutečný byznys. Brzy poté se dřevěná kola začala prodávat a po třech letech se výroba rozrostla také o výrobu elektrokol.
Rámy bicyklů jsou vyrobeny z amerického jasanu. Firma dokáže z každého stromu vyrobit až 50 kol a říká, že jejím závazkem je za každé prodané kolo zasadit jeden strom. Jízda na dvourychlostních nebo sedmirychlostních modelech je podobná jako na běžném kole. Bicykly sice nejsou určeny pro použití v terénu, ale poradí si se štěrkem a díky pružnosti dřeva přirozeně tlumí rázy.
Čtěte také: Dechberoucí elektrokolo popírá vše, na co jsme zvyklí. Vypadá takhle budoucnost?
Počasí v Řecku je velmi odlišné od severních oblastí Evropy, a tak se nabízí otázka, jak dokáže dřevěné kolo zvládat například notoricky vlhké podnebí Spojeného království. Odpověď je jednoduchá. Dřevěná kola jsou ošetřena tak, aby odpuzovala vodu.
“Rámy měly původně tříletou záruku, ale nyní nabízíme záruku doživotní. Postupem času jsme viděli, jak odolná kola jsou a vidíme, že se dřevem nejsou problémy.” Na dřevěné komponenty včetně řazení firma poskytuje záruku 1 rok, záruka na baterii je 2 roky.
Použití dřeva však vyvolává další otázku, týkající se hořlavosti. Řada zákazníků má strach z požáru elektrokol díky případným problémům s baterií. Nepředstavuje dřevěný rám další riziko? Údajně ne. Výrobce říká, že rámy jsou ošetřeny proti požáru a také baterie má spolehlivou elektroniku a řídící systém.
V souladu se zákony Evropské Unie se motor spouští pouze tehdy, pokud jezdec šlape. Aktuální baterie poskytuje dojezd na 40 až 50 kilometrů podobně jako běžné elektrokolo střední třídy. Firma v současnosti pracuje na novém modelu, který by měl vydržet až 100 kilometrů na jedno nabití. Současně se zkoumá možnost využít v budoucích modelech baterie značky Tesla.
Elektrokola jsou obvykle vyrobena z hliníku, nebo, pokud jste ochotni zaplatit vyšší cenu, z uhlíkových vláken. Jedná se především o lehké materiály, odolné proti korozi, které jsou lehké a snadno se s nimi pracuje. Nejsou to ovšem jediné možnosti a dřevo je překvapivě praktickou alternativou.
Coco Mat Bike je řecká společnost, založená v Athénách. Firma chce dokázat, že vítěznou kombinaci tvoří lithium a dřevo. Řekové v současné době vyrábí 6 modelů bicyklů s různým systémem řazení a dvěma elektrickými modely. Jejich kola jsou nepřehlédnutelná. Celý rám je od řidítek až po blatníky ze světlého dřeva.
Pokud si říkáte, že název firmy je na výrobce kol velmi neobvyklý, máte pravdu. Společnost, kterou založili bratři Paul and Mike Evmorfidisovi v roce 1989, se zaměřuje především na výrobu nábytku, ložního prádla a matrací. O výrobu dřevěných bicyklů se postarala náhoda. Paul byl před lety v Alpách, kde se mu porouchalo kolo a on se rozhodl, že si ho vyrobí ze dřeva.
První dřevěná kola byla postavena přibližně před 6 roky a byla používána jako marketingový nástroj. Současně se ukázala jejich praktičnost a lidi zaujala natolik, že se z prvotního nápadu bratři rozhodli vytvořit skutečný byznys. Brzy poté se dřevěná kola začala prodávat a po třech letech se výroba rozrostla také o výrobu elektrokol.
Rámy bicyklů jsou vyrobeny z amerického jasanu. Firma dokáže z každého stromu vyrobit až 50 kol a říká, že jejím závazkem je za každé prodané kolo zasadit jeden strom. Jízda na dvourychlostních nebo sedmirychlostních modelech je podobná jako na běžném kole. Bicykly sice nejsou určeny pro použití v terénu, ale poradí si se štěrkem a díky pružnosti dřeva přirozeně tlumí rázy.
Čtěte také: Dechberoucí elektrokolo popírá vše, na co jsme zvyklí. Vypadá takhle budoucnost?
Počasí v Řecku je velmi odlišné od severních oblastí Evropy, a tak se nabízí otázka, jak dokáže dřevěné kolo zvládat například notoricky vlhké podnebí Spojeného království. Odpověď je jednoduchá. Dřevěná kola jsou ošetřena tak, aby odpuzovala vodu.
“Rámy měly původně tříletou záruku, ale nyní nabízíme záruku doživotní. Postupem času jsme viděli, jak odolná kola jsou a vidíme, že se dřevem nejsou problémy.” Na dřevěné komponenty včetně řazení firma poskytuje záruku 1 rok, záruka na baterii je 2 roky.
Použití dřeva však vyvolává další otázku, týkající se hořlavosti. Řada zákazníků má strach z požáru elektrokol díky případným problémům s baterií. Nepředstavuje dřevěný rám další riziko? Údajně ne. Výrobce říká, že rámy jsou ošetřeny proti požáru a také baterie má spolehlivou elektroniku a řídící systém.
V souladu se zákony Evropské Unie se motor spouští pouze tehdy, pokud jezdec šlape. Aktuální baterie poskytuje dojezd na 40 až 50 kilometrů podobně jako běžné elektrokolo střední třídy. Firma v současnosti pracuje na novém modelu, který by měl vydržet až 100 kilometrů na jedno nabití. Současně se zkoumá možnost využít v budoucích modelech baterie značky Tesla.