Dočkáme se Apple Car v příštím roce? Ve hře je i průlomová baterie

  • Tajný projekt amerického technologického giganta může být v cílové rovince
  • Vývoj jde rychleji, než se předpokládalo, a tak Apple Car může být představen ve třetím čtvrtletí 2021
  • Apple má povolení na testování autonomního vozu v Kalifornii už od roku 2017
Apple, autonomní elektromobil

Apple, autonomní elektromobil

Vypadá to, že utajovaný projekt elektrického vozu z dílny technologického giganta je zpátky a mohl by být představen už v roce 2021, jak nyní informuje server Macrumors. Je to zásadní zpráva o průlomu vývoje, protože podle informací agentury Reuters půjde o plně vybavené auto s autonomním řízením podobné autopilotu od Tesly. Zároveň informují, že by měly přijít na trh vylepšené baterie, které budou hrát zásadní roli v dojezdu, nabíjení i bezpečnosti. O vstupu Applu na automobilový trh se spekuluje už od roku 2017 a zdá se, že vývoj je pomalu u konce. Dočkáme se něčeho revolučního, jak jsme u cupertinské společnosti zvyklí?

Apple Car by mohl využívat průlomovou technologii

Elektrické auto zatím nazvané jako Apple Car můžeme znát od roku 2014 jako Projekt Titan, kdy světlo světa spatřily úniky o tom, jak Apple vyvíjí svůj vůz kompletně od základu. Postupem času však všechen rozruch utichl a podle různých reportů se zdálo, že se společnost spíš vydá směrem vlastního softwaru, který by umožnil autonomní řízení. Teorii podpořil zároveň fakt, kdy z Tesly přešel do Applu Doug Field a začal na projektu pracovat. Nicméně od té doby vznikla spousta spekulací, pojďme si shrnout ty nejzásadnější.

První a vůbec asi nejdůležitější spekulace je ta, že Apple krom elektrického vozu začal pracovat i na vlastní formě baterie. Pravděpodobně na ni upínají téměř veškerou svou pozornost, protože přišli na řešení, které by mohlo dramaticky změnit pohled na používání auta na baterky. Krom optimalizace výrobních nákladů na produkci je ve hře i o dost zvýšený dojezd díky tzv. monocell baterii. Pokud by takové řešení využili, mohli by teoreticky nacpat více energie v rámci bateriového uložení. Koncept se zdá být podobný bateriím 4680 od Tesly, ale zatím lze jen těžko soudit, protože konkrétní informace chybí.

Apple, elektromobil, elektroauto

Apple, elektromobil

Co se chemického složení baterie týče, tak Apple údajně zkoumá použití lithium-fosfátových baterií (LFP), které se vyznačují svou nižší cenou a vyšší mírou bezpečnosti. Stejné složení baterek používá například Tesla Model 3 Standard Range Plus, která se prodává a vyrábí v Číně.

Elektrické auto, software nebo jen baterie?

Pojďme si všechny teorie shrnout. Tábor se momentálně dělí na tři oddíly a je jen na nás vyhodnotit, které chceme ve skutečnosti věřit. Všechny jsou v rámci možností velmi pravděpodobné, protože pokud v něčem Apple vyniká, tak ve vývoji hardwaru i softwaru. Proto bychom se nedivili, kdyby si cupertinská společnost chtěla vyzkoušet automobilový trh s jejich vlastním vozem, do kterého mohou promítnout duši ekosystému. Na druhou stranu je to úplně nezmapovaný terén, a tak mohou vsadit na jistější cestu softwaru, který bude dodáván automobilkám. Průlom na poli bateriového řešení se nám jeví jako nejméně pravděpodobný, už jen kvůli tomu, že baterie v rámci výrobků Applu v posledních letech byly relativně bez změn.

Na oficiální stanovisko si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Rozhodně ale doporučujeme sledovat následující eventy a keynote od Applu, protože kdo ví, třeba se brzy objeví pozvánka na sledování něčeho, co posune elektrifikaci na novou úroveň.

Jaký je Váš názor na úniky spojené s Apple Car? Dočkáme se snad elektrického auta nebo jen určitých částí, které bude následně Apple prodávat automobilkám?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dočkáme se Apple Car v příštím roce? Ve hře je i průlomová baterie

  • Tajný projekt amerického technologického giganta může být v cílové rovince
  • Vývoj jde rychleji, než se předpokládalo, a tak Apple Car může být představen ve třetím čtvrtletí 2021
  • Apple má povolení na testování autonomního vozu v Kalifornii už od roku 2017
Apple, autonomní elektromobil

Apple, autonomní elektromobil

Vypadá to, že utajovaný projekt elektrického vozu z dílny technologického giganta je zpátky a mohl by být představen už v roce 2021, jak nyní informuje server Macrumors. Je to zásadní zpráva o průlomu vývoje, protože podle informací agentury Reuters půjde o plně vybavené auto s autonomním řízením podobné autopilotu od Tesly. Zároveň informují, že by měly přijít na trh vylepšené baterie, které budou hrát zásadní roli v dojezdu, nabíjení i bezpečnosti. O vstupu Applu na automobilový trh se spekuluje už od roku 2017 a zdá se, že vývoj je pomalu u konce. Dočkáme se něčeho revolučního, jak jsme u cupertinské společnosti zvyklí?

Apple Car by mohl využívat průlomovou technologii

Elektrické auto zatím nazvané jako Apple Car můžeme znát od roku 2014 jako Projekt Titan, kdy světlo světa spatřily úniky o tom, jak Apple vyvíjí svůj vůz kompletně od základu. Postupem času však všechen rozruch utichl a podle různých reportů se zdálo, že se společnost spíš vydá směrem vlastního softwaru, který by umožnil autonomní řízení. Teorii podpořil zároveň fakt, kdy z Tesly přešel do Applu Doug Field a začal na projektu pracovat. Nicméně od té doby vznikla spousta spekulací, pojďme si shrnout ty nejzásadnější.

První a vůbec asi nejdůležitější spekulace je ta, že Apple krom elektrického vozu začal pracovat i na vlastní formě baterie. Pravděpodobně na ni upínají téměř veškerou svou pozornost, protože přišli na řešení, které by mohlo dramaticky změnit pohled na používání auta na baterky. Krom optimalizace výrobních nákladů na produkci je ve hře i o dost zvýšený dojezd díky tzv. monocell baterii. Pokud by takové řešení využili, mohli by teoreticky nacpat více energie v rámci bateriového uložení. Koncept se zdá být podobný bateriím 4680 od Tesly, ale zatím lze jen těžko soudit, protože konkrétní informace chybí.

Apple, elektromobil, elektroauto

Apple, elektromobil

Co se chemického složení baterie týče, tak Apple údajně zkoumá použití lithium-fosfátových baterií (LFP), které se vyznačují svou nižší cenou a vyšší mírou bezpečnosti. Stejné složení baterek používá například Tesla Model 3 Standard Range Plus, která se prodává a vyrábí v Číně.

Elektrické auto, software nebo jen baterie?

Pojďme si všechny teorie shrnout. Tábor se momentálně dělí na tři oddíly a je jen na nás vyhodnotit, které chceme ve skutečnosti věřit. Všechny jsou v rámci možností velmi pravděpodobné, protože pokud v něčem Apple vyniká, tak ve vývoji hardwaru i softwaru. Proto bychom se nedivili, kdyby si cupertinská společnost chtěla vyzkoušet automobilový trh s jejich vlastním vozem, do kterého mohou promítnout duši ekosystému. Na druhou stranu je to úplně nezmapovaný terén, a tak mohou vsadit na jistější cestu softwaru, který bude dodáván automobilkám. Průlom na poli bateriového řešení se nám jeví jako nejméně pravděpodobný, už jen kvůli tomu, že baterie v rámci výrobků Applu v posledních letech byly relativně bez změn.

Na oficiální stanovisko si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Rozhodně ale doporučujeme sledovat následující eventy a keynote od Applu, protože kdo ví, třeba se brzy objeví pozvánka na sledování něčeho, co posune elektrifikaci na novou úroveň.

Jaký je Váš názor na úniky spojené s Apple Car? Dočkáme se snad elektrického auta nebo jen určitých částí, které bude následně Apple prodávat automobilkám?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."