Do elektrokol míří revoluční technologie. Nepoznáte, že jde o kolo na baterky

  • Nový středový motor CentriX je menší než plechovka od coly
  • Se svou velikostí maže rozdíly v designu klasických a elektrických kol
  • První elektrokolo s tímto pohonem se má dodávat již příští rok
Pohon CentriX

Nový pohon CentriX tvoří univerzální jednotku ZF Bike Eco System | foto: Zf.com

Německý strojírenský výrobce ZF představil ZF Bike Eco System – otevřený systém, který poskytuje rozhraní pro poskytovatele třetích stran. Součástí systému je revoluční motor CentriX, který je lehký a s kolem dokonale splývá. Rozlišit tak, zda jde o běžné kolo nebo elektrokolo bude těžké. Celý systém lze na kola velmi snadno montovat.

První elektrokolo s CentriX dorazí již v příštím roce

Společnost ZF představila pohon CentriX a celý systém na veletrhu Eurobike v Německu na začátku prázdnin. ZF Bike Eco System zahrnuje všechny komponenty pohonu, jako je elektromotor, baterie, řídicí jednotky, aplikace a připojení ke cloudu. Základní součástí je pohonná jednotka ZF „CentriX“ s ultrakompaktním středovým motorem o síle 90 Nm.

První výrobce, který pohon představí ve svém modelu, bude německý RAYMON. Celoodpružené elektrokolo Tarok se zdvihem odpružení 160 milimetrů by mělo být na trhu dostupné začátkem roku 2025.

Motor, který nevidíte

Pohonná jednotka ZF CentriX váží jen 2,5 kilogramu, její průměr činí pouhých 88 milimetrů. Díky těmto rozměrům motor splyne dokonale s elektrokolem a je téměř neviditelný.​ Motor se bude dodávat ve dvou verzích. CentriX 90 s točivým momentem 90 Nm a maximálním výkonem 600 wattů je ideální pro horská, trekkingová nebo SUV kola, zatímco CentriX 75 s točivým momentem 75 Nm a maximálním výkonem 450 wattů je určen pro dojíždění do práce nebo do města.

Pohon CentriX od ZF

Nový pohon CentriX je menší než plechovka od coly | foto: Zf.com


Čtěte také: 3 doplňky na elektrokola – Tyto vychytávky vás doslova zachrání (3. díl)


Otevřený systém pro třetí strany

ZF Bike Eco System je otevřený systém, který poskytuje rozhraní a možnosti integrace pro poskytovatele třetích stran. Výrobci jízdních kol tak mohou být flexibilní ve výběru doplňkových komponent. Nový systém jim půjde snadno instalovat například prostřednictvím zjednodušené kabeláže a nekomplikované instalace motoru během několika minut.

Systém ZF Bike Eco je založen na 48voltové architektuře a poskytuje nepřetržitý výkon 250 wattů. Pro zásobování energií nabízí ZF lithium-iontové baterie s kapacitou 504 nebo 756 watthodin (Wh), které se montují do spodní trubky pomocí inovativního kolejnicového systému a lze je pro nabíjení vyjmout.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Do elektrokol míří revoluční technologie. Nepoznáte, že jde o kolo na baterky

  • Nový středový motor CentriX je menší než plechovka od coly
  • Se svou velikostí maže rozdíly v designu klasických a elektrických kol
  • První elektrokolo s tímto pohonem se má dodávat již příští rok
Pohon CentriX

Nový pohon CentriX tvoří univerzální jednotku ZF Bike Eco System | foto: Zf.com

Německý strojírenský výrobce ZF představil ZF Bike Eco System – otevřený systém, který poskytuje rozhraní pro poskytovatele třetích stran. Součástí systému je revoluční motor CentriX, který je lehký a s kolem dokonale splývá. Rozlišit tak, zda jde o běžné kolo nebo elektrokolo bude těžké. Celý systém lze na kola velmi snadno montovat.

První elektrokolo s CentriX dorazí již v příštím roce

Společnost ZF představila pohon CentriX a celý systém na veletrhu Eurobike v Německu na začátku prázdnin. ZF Bike Eco System zahrnuje všechny komponenty pohonu, jako je elektromotor, baterie, řídicí jednotky, aplikace a připojení ke cloudu. Základní součástí je pohonná jednotka ZF „CentriX“ s ultrakompaktním středovým motorem o síle 90 Nm.

První výrobce, který pohon představí ve svém modelu, bude německý RAYMON. Celoodpružené elektrokolo Tarok se zdvihem odpružení 160 milimetrů by mělo být na trhu dostupné začátkem roku 2025.

Motor, který nevidíte

Pohonná jednotka ZF CentriX váží jen 2,5 kilogramu, její průměr činí pouhých 88 milimetrů. Díky těmto rozměrům motor splyne dokonale s elektrokolem a je téměř neviditelný.​ Motor se bude dodávat ve dvou verzích. CentriX 90 s točivým momentem 90 Nm a maximálním výkonem 600 wattů je ideální pro horská, trekkingová nebo SUV kola, zatímco CentriX 75 s točivým momentem 75 Nm a maximálním výkonem 450 wattů je určen pro dojíždění do práce nebo do města.

Pohon CentriX od ZF

Nový pohon CentriX je menší než plechovka od coly | foto: Zf.com


Čtěte také: 3 doplňky na elektrokola – Tyto vychytávky vás doslova zachrání (3. díl)


Otevřený systém pro třetí strany

ZF Bike Eco System je otevřený systém, který poskytuje rozhraní a možnosti integrace pro poskytovatele třetích stran. Výrobci jízdních kol tak mohou být flexibilní ve výběru doplňkových komponent. Nový systém jim půjde snadno instalovat například prostřednictvím zjednodušené kabeláže a nekomplikované instalace motoru během několika minut.

Systém ZF Bike Eco je založen na 48voltové architektuře a poskytuje nepřetržitý výkon 250 wattů. Pro zásobování energií nabízí ZF lithium-iontové baterie s kapacitou 504 nebo 756 watthodin (Wh), které se montují do spodní trubky pomocí inovativního kolejnicového systému a lze je pro nabíjení vyjmout.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."