Nejlehčí elektrokolo váží 8,5 kg. Sestrojil ho inženýr z Formule 1 a stojí 300 tisíc

  • HPS Domestique je elektrokolo jako žádné jiné
  • Jde o nejlehčí elektrokolo, které šlo do běžného prodeje
  • Váží pouhých 8,5 kg, přičemž baterie a motor mají jen 1,5 kg
HPS Domestique 1-21

HPS Domestique 1-21 je s hmotností 8,5 kg nejlehčí elektrokolo na světě

Svět elektrokol neustále posouvá své hranice a před některými kousky musíme opravdu smeknout. Krásným příkladem je snižování hmotnosti, ke kterému dochází u těch technicky a konstrukčně nejvyspělejších kousků. Model HPS Domestique 1-21 využívá prémiové komponenty z Německa a Švýcarska, přičemž stojí za ním inženýr z Formule 1. Už to samo o sobě naznačuje, že jde o neobyčejný kousek.

Nejlehčí elektrokolo je mistrovským dílem

Nejlehčí elektrokolo váží jen 8,5 kilogramů, přičemž baterie s elektromotorem mají dohromady pouhý 1,5 kg. To je zlomek toho, jaká je průměrná hmotnost elektrokola – obvykle mezi 20 až 25 kilogramy, přičemž jen některé lehčí kousky váží kolem 18 kg. Nejlehčí jízdní kola z uhlíkového kompozitu pak mohou vážit i pod 5 kg, ovšem bez baterie, motoru a dalších komponent.

HPS Domestique 1-21 se tedy řadí mezi mistrovská díla, ale není to jen o rekordně nízké hmotnosti. Celkem zajímavě řešený je už samotný design elektrokola, kdy baterie je chytře schovaná do podoby lahve s pitím, takže celkový design kola není nijak narušen. Motor je pak integrovaný do sedlové trubky, těsně nad středovou konzolu. Všechny elektronické komponenty jsou ukryty v karbonovém rámu.

HPS Domestique 1-21

Komponenty integrované do rámu elektrokola


Čtěte také: Je levné a naprosto boží! Elektrokolo z Lidlu je nabídkou roku, jen si pospěšte


Výkon 200 W, dojezd až 100 km

Pokud byste si mysleli, že nejlehčí elektrokolo bude mít nějaké kompromisy, pak jste pěkně vedle. HPS Domestique 1-21 a jeho unikátní systém Watt Assist (středový motor, výkon 200 W/20 Nm) vyvinul inženýr z Formule 1, takže se bral ohled i na ty nejmenší detaily a především na reálný přínos z pohledu jízdních vlastností.

Nízké těžiště a co nejmenší vliv na to, abyste z jízdy na tomto elektrokole měli jiné pocity a dojem než z těch nejlepších klasických, jízdních kol. Dalo by se říct, že jde o špičkové silniční kolo, které má jako bonus dojezd až 100 kilometrů a dokáže vám pomáhat až přibližně 3 hodiny při rychlosti do 25 km/h (omezení kvůli legislativě – pozn. redakce).

Na výběr je ze dvou verzí, dle velikosti baterie. „Dlouhodojezdová“ má kapacitu 193 Wh, váží 1,2 kg a dokáže poskytnout elektrickou výpomoc po dobu až 3 hodin. „Lehčí“ má jen 720 g, kapacitu 85 Wh a poloviční dobu výpomoci, tj. 1,5 hodiny.

HPS Domestique 1-21

Elektrokolo HPS Domestique 1-21

Elektrokolo za cenu ojetého auta

Model HPS Domestique 1-21 šel do prodeje coby limitovaná edice 21 kusů již před lety, a to za cenu 12 tisíc eur, v přepočtu přes 300 tisíc korun. Firma dnes skrze svůj web nabízí nejen elektrokolo jako takové, ale i samotnou špičkovou techniku, kterou si mohou objednat výrobci elektrokol.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejlehčí elektrokolo váží 8,5 kg. Sestrojil ho inženýr z Formule 1 a stojí 300 tisíc

  • HPS Domestique je elektrokolo jako žádné jiné
  • Jde o nejlehčí elektrokolo, které šlo do běžného prodeje
  • Váží pouhých 8,5 kg, přičemž baterie a motor mají jen 1,5 kg
HPS Domestique 1-21

HPS Domestique 1-21 je s hmotností 8,5 kg nejlehčí elektrokolo na světě

Svět elektrokol neustále posouvá své hranice a před některými kousky musíme opravdu smeknout. Krásným příkladem je snižování hmotnosti, ke kterému dochází u těch technicky a konstrukčně nejvyspělejších kousků. Model HPS Domestique 1-21 využívá prémiové komponenty z Německa a Švýcarska, přičemž stojí za ním inženýr z Formule 1. Už to samo o sobě naznačuje, že jde o neobyčejný kousek.

Nejlehčí elektrokolo je mistrovským dílem

Nejlehčí elektrokolo váží jen 8,5 kilogramů, přičemž baterie s elektromotorem mají dohromady pouhý 1,5 kg. To je zlomek toho, jaká je průměrná hmotnost elektrokola – obvykle mezi 20 až 25 kilogramy, přičemž jen některé lehčí kousky váží kolem 18 kg. Nejlehčí jízdní kola z uhlíkového kompozitu pak mohou vážit i pod 5 kg, ovšem bez baterie, motoru a dalších komponent.

HPS Domestique 1-21 se tedy řadí mezi mistrovská díla, ale není to jen o rekordně nízké hmotnosti. Celkem zajímavě řešený je už samotný design elektrokola, kdy baterie je chytře schovaná do podoby lahve s pitím, takže celkový design kola není nijak narušen. Motor je pak integrovaný do sedlové trubky, těsně nad středovou konzolu. Všechny elektronické komponenty jsou ukryty v karbonovém rámu.

HPS Domestique 1-21

Komponenty integrované do rámu elektrokola


Čtěte také: Je levné a naprosto boží! Elektrokolo z Lidlu je nabídkou roku, jen si pospěšte


Výkon 200 W, dojezd až 100 km

Pokud byste si mysleli, že nejlehčí elektrokolo bude mít nějaké kompromisy, pak jste pěkně vedle. HPS Domestique 1-21 a jeho unikátní systém Watt Assist (středový motor, výkon 200 W/20 Nm) vyvinul inženýr z Formule 1, takže se bral ohled i na ty nejmenší detaily a především na reálný přínos z pohledu jízdních vlastností.

Nízké těžiště a co nejmenší vliv na to, abyste z jízdy na tomto elektrokole měli jiné pocity a dojem než z těch nejlepších klasických, jízdních kol. Dalo by se říct, že jde o špičkové silniční kolo, které má jako bonus dojezd až 100 kilometrů a dokáže vám pomáhat až přibližně 3 hodiny při rychlosti do 25 km/h (omezení kvůli legislativě – pozn. redakce).

Na výběr je ze dvou verzí, dle velikosti baterie. „Dlouhodojezdová“ má kapacitu 193 Wh, váží 1,2 kg a dokáže poskytnout elektrickou výpomoc po dobu až 3 hodin. „Lehčí“ má jen 720 g, kapacitu 85 Wh a poloviční dobu výpomoci, tj. 1,5 hodiny.

HPS Domestique 1-21

Elektrokolo HPS Domestique 1-21

Elektrokolo za cenu ojetého auta

Model HPS Domestique 1-21 šel do prodeje coby limitovaná edice 21 kusů již před lety, a to za cenu 12 tisíc eur, v přepočtu přes 300 tisíc korun. Firma dnes skrze svůj web nabízí nejen elektrokolo jako takové, ale i samotnou špičkovou techniku, kterou si mohou objednat výrobci elektrokol.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."