Tesla se rozhodla se svým elektrickým tahačem Semi elektrifikovat nákladní dopravu, podobně jako se jí to daří u osobní. Jednou z velkých firem, které zvažují jeho nasazení ve své flotile, je logistický kolos DHL. Výsledky z dvoutýdenního zkušebního období výrazně překonaly očekávání společnosti.
DHL během testování Teslu Semi ani v nejmenším nešetřilo. Během dvou týdnů najezdila více než 3 000 mil (4 828 kilometrů) po běžných provozních trasách se základnou Livermore v Kalifornii. Schopnost elektrického vozidla přepravovat „typické užitečné zatížení DHL na dlouhou vzdálenost na jedno nabití“ potvrdil test, kdy byl plně naložený tahač Tesla Semi s celkovou kombinovanou hmotností 75 000 liber (34 tun) vyslán na trasu dlouhou 390 mil (628 km).
Posádce DHL se podařilo dosáhnout při řízení Semi obdivuhodně nízké spotřeby. Po více než polovinu jízdní doby dosahovala průměrná spotřeba 1,72 kWh na míli (1,6 kilometru) při rychlostech přesahujících 50 mil/h (80 km/h), což by stačilo na dojezd 837 km. Společnost DHL uvedla, že reálná spotřeba předčila nejen její vlastní očekávání, ale i hodnoty, které k modelu Semi deklaruje výrobce.
Tesla na svých webových stránkách uvádí, že Semi může mít spotřebu energie „pod 2 kWh“ na míli s celkovým dojezdem při plném zatížení 300 nebo 500 mil (483 nebo 805 kilometrů). Celkovou kapacitu baterií Semi neuvádí. Odhaduje se však, že by měla být přibližně 900 kWh.
Po zkušebním provozu společnost DHL uvedla, že nyní vyhodnocuje, jak integrovat Semi do své flotily, až Tesla zahájí sériovou výrobu svého elektrického tahače v připravovaném závodě Gigafactory v Nevadě v roce 2026.
Zkušební verze Tesly Semi testují v řadě společnostech, jako je například PepsiCo. Od zahájení pilotních programů Semi najely podle Dana Priestleyho, šéfa Tesla Semi Engineering, již více než 4,65 milionu mil (7,48 milionu kilometrů). Jedna Tesla Semi přitom během pouhých 18 měsíců najela 248 000 mil (399 000 kilometrů).
Tesla se rozhodla se svým elektrickým tahačem Semi elektrifikovat nákladní dopravu, podobně jako se jí to daří u osobní. Jednou z velkých firem, které zvažují jeho nasazení ve své flotile, je logistický kolos DHL. Výsledky z dvoutýdenního zkušebního období výrazně překonaly očekávání společnosti.
DHL během testování Teslu Semi ani v nejmenším nešetřilo. Během dvou týdnů najezdila více než 3 000 mil (4 828 kilometrů) po běžných provozních trasách se základnou Livermore v Kalifornii. Schopnost elektrického vozidla přepravovat „typické užitečné zatížení DHL na dlouhou vzdálenost na jedno nabití“ potvrdil test, kdy byl plně naložený tahač Tesla Semi s celkovou kombinovanou hmotností 75 000 liber (34 tun) vyslán na trasu dlouhou 390 mil (628 km).
Posádce DHL se podařilo dosáhnout při řízení Semi obdivuhodně nízké spotřeby. Po více než polovinu jízdní doby dosahovala průměrná spotřeba 1,72 kWh na míli (1,6 kilometru) při rychlostech přesahujících 50 mil/h (80 km/h), což by stačilo na dojezd 837 km. Společnost DHL uvedla, že reálná spotřeba předčila nejen její vlastní očekávání, ale i hodnoty, které k modelu Semi deklaruje výrobce.
Tesla na svých webových stránkách uvádí, že Semi může mít spotřebu energie „pod 2 kWh“ na míli s celkovým dojezdem při plném zatížení 300 nebo 500 mil (483 nebo 805 kilometrů). Celkovou kapacitu baterií Semi neuvádí. Odhaduje se však, že by měla být přibližně 900 kWh.
Po zkušebním provozu společnost DHL uvedla, že nyní vyhodnocuje, jak integrovat Semi do své flotily, až Tesla zahájí sériovou výrobu svého elektrického tahače v připravovaném závodě Gigafactory v Nevadě v roce 2026.
Zkušební verze Tesly Semi testují v řadě společnostech, jako je například PepsiCo. Od zahájení pilotních programů Semi najely podle Dana Priestleyho, šéfa Tesla Semi Engineering, již více než 4,65 milionu mil (7,48 milionu kilometrů). Jedna Tesla Semi přitom během pouhých 18 měsíců najela 248 000 mil (399 000 kilometrů).