Další důvod, proč zakázat elektromobily? Během evakuací prý budou překážet

  • Představuje elektromobil v případě evakuace hrozbu?
  • Nakolik jsou snížené schopnosti elektrického auta oproti spalovacímu?
  • Je taková obava vůbec opodstatněná?
Nabíjení elektromobilu, ilustrační foto

Nabíjení elektromobilu, ilustrační foto

Severní Amerika se často potýká se živelnými katastrofami. Její obyvatelé jsou často vystavováni ničivým hurikánům, tornádům, požárům i dalším extrémním stavům počasí. Vcelku často se tak stává, že je nutné města nebo zasažené oblasti evakuovat.

Naprostá většina obyvatel pro tyto účely přirozeně využívá svých motorových vozidel. Senátor ve státě Florida ale vyjádřil obavy z používání elektromobilů právě pro účely rychlého opuštění příbytků.

Mohou být elektromobily během evakuace méně bezpečné?

Senátor za republikánskou stranu se obává, že elektromobily, které mají obecně nižší dojezd než spalovací auta, nejsou pro evakuaci obyvatel z postižených oblastí vhodná. V případě nižšího stavu baterie nebo pokud dojde k jejich vybití může vozidlo způsobit překážku na silnici. Není to ovšem typ pohonu a uschování energie, který senátor na těchto vozech kritizuje.

Mnohem větší problém spatřuje v tom, že je v Severní Americe stále nedostatečná nabíjecí infrastruktura. Dokud nebude na rozumné úrovni, důrazně nedoporučuje používat při evakuaci elektromobily. Výkonný ředitel dopravních technologií státu Florida, Trey Tillander, pak navrhuje doplňkové řešení. Nabízí se další řešení, jak udržet elektromobily v chodu delší dobu. Hovoří například o mobilních nabíjecích stanicích. Vyjádřil se tak pro deník Tampa Bay Times.

Tesla Supercharger


Čtěte také: Tesla Cybertruck se nezastaví ani před vodou! Podle Muska zdolá řeky, jezera i moře


Stačí zdravý rozum, vláda zasahovat nemusí

Je pravdou, že v případě vybití vozu během evakuace, kdy se typicky tvoří dlouhé kolony, může být vybitý elektromobil výraznou překážkou v provozu. I několikaminutové zdržení způsobené odstavením vozu na krajnici může v případě evakuační nouze mít zásadní důsledky. Přidejme do rovnice paniku řidičů a spolucestujících a rázem je zaděláno na velký problém. Domácí nabíjení a obecná připravenost obyvatel v období zvýšeného nebezpeční ale dokáže zajisté takovou problematiku zajisté snížit.

Nelze tedy říci, že by byly obavy senátora neoprávněné. Objektivně lze říci, že elektromobily stále v naprosté většině nedosahují takového dojezdu a rychlosti doplnění potřebných prostředků pro delší cestu. Jestliže jste ale obyvatel Spojených států žijící v ohrožené oblasti, zajisté budete myslet na to, aby vás vůz úspěšně dopravil na bezpečné místo dočasného pobytu. Již dříve se také stalo, že Tesla vzdáleně navýšila dojezd svých vozidel majitelům v zasažených oblastech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Další důvod, proč zakázat elektromobily? Během evakuací prý budou překážet

  • Představuje elektromobil v případě evakuace hrozbu?
  • Nakolik jsou snížené schopnosti elektrického auta oproti spalovacímu?
  • Je taková obava vůbec opodstatněná?
Nabíjení elektromobilu, ilustrační foto

Nabíjení elektromobilu, ilustrační foto

Severní Amerika se často potýká se živelnými katastrofami. Její obyvatelé jsou často vystavováni ničivým hurikánům, tornádům, požárům i dalším extrémním stavům počasí. Vcelku často se tak stává, že je nutné města nebo zasažené oblasti evakuovat.

Naprostá většina obyvatel pro tyto účely přirozeně využívá svých motorových vozidel. Senátor ve státě Florida ale vyjádřil obavy z používání elektromobilů právě pro účely rychlého opuštění příbytků.

Mohou být elektromobily během evakuace méně bezpečné?

Senátor za republikánskou stranu se obává, že elektromobily, které mají obecně nižší dojezd než spalovací auta, nejsou pro evakuaci obyvatel z postižených oblastí vhodná. V případě nižšího stavu baterie nebo pokud dojde k jejich vybití může vozidlo způsobit překážku na silnici. Není to ovšem typ pohonu a uschování energie, který senátor na těchto vozech kritizuje.

Mnohem větší problém spatřuje v tom, že je v Severní Americe stále nedostatečná nabíjecí infrastruktura. Dokud nebude na rozumné úrovni, důrazně nedoporučuje používat při evakuaci elektromobily. Výkonný ředitel dopravních technologií státu Florida, Trey Tillander, pak navrhuje doplňkové řešení. Nabízí se další řešení, jak udržet elektromobily v chodu delší dobu. Hovoří například o mobilních nabíjecích stanicích. Vyjádřil se tak pro deník Tampa Bay Times.

Tesla Supercharger


Čtěte také: Tesla Cybertruck se nezastaví ani před vodou! Podle Muska zdolá řeky, jezera i moře


Stačí zdravý rozum, vláda zasahovat nemusí

Je pravdou, že v případě vybití vozu během evakuace, kdy se typicky tvoří dlouhé kolony, může být vybitý elektromobil výraznou překážkou v provozu. I několikaminutové zdržení způsobené odstavením vozu na krajnici může v případě evakuační nouze mít zásadní důsledky. Přidejme do rovnice paniku řidičů a spolucestujících a rázem je zaděláno na velký problém. Domácí nabíjení a obecná připravenost obyvatel v období zvýšeného nebezpeční ale dokáže zajisté takovou problematiku zajisté snížit.

Nelze tedy říci, že by byly obavy senátora neoprávněné. Objektivně lze říci, že elektromobily stále v naprosté většině nedosahují takového dojezdu a rychlosti doplnění potřebných prostředků pro delší cestu. Jestliže jste ale obyvatel Spojených států žijící v ohrožené oblasti, zajisté budete myslet na to, aby vás vůz úspěšně dopravil na bezpečné místo dočasného pobytu. Již dříve se také stalo, že Tesla vzdáleně navýšila dojezd svých vozidel majitelům v zasažených oblastech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."