Závodní speciál od Cupry hodlá rozdrtit elektrickou konkurenci na prach

Martin Hájek
  • Cupra představila elektrický závodní speciál pro příští rok
  • Jde o novou generaci SUV pro populární plně elektrickou sérii
  • Novinka přichází s nápadným názvem Cupra Tavascan Extreme E
Závodní elektromobil Cupra Tavascan Extreme E Concept
Závodní elektromobil Cupra Tavascan Extreme E Concept

Cupra představila koncept svého závodního vozu pro plně elektrickou sérii Extreme E. Tento závodní speciál se jménem Cupra Tavascan Extreme E Concept bude poprvé závodit už příští sezónu.

Cupra Tavascan Extreme E Concept

Všechny vozy v seriálu Extreme E stojí na základu elektrického SUV Odyssey 21. Týmy však mohou svá auta lehce upravovat a přizpůsobovat je vlastním potřebám. Cupra se proto rozhodla, že do modelu vžene trochu své DNA a přidá mu typický charakter značky.

Došlo tedy k výrazným estetickým úpravám, a to především na zádi auta, která je nyní díky trojitým trojúhelníkovitým světlům více agresivní. Příď vozu se také dočkala světel podobného tvaru, ale zároveň nového designu kapoty.

Cupra Tavascan Extreme E Concept
Cupra Tavascan Extreme E Concept

Upoutávka na očekávaný elektromobil

Vzhled vozu, jak už název konceptu napovídá, má evokovat designový směr, kterým se značka hodlá ubírat při návrhu plně elektrického SUV Tavascan, jehož koncept byl odhalen už v roce 2019. Sériová verze tohoto elektromobilu by se na trh měla dostat kolem roku 2024.

Cupra Tavascan Extreme E Concept
Cupra Tavascan Extreme E Concept

Čtěte také: Zapomeňte na uřvané spalováky, na scénu přichází elektrický motorsport


Ekologie na prvním místě

Změny ale nejsou pouze estetického rázu. Protože hlavním tématem seriálu Extreme E je udržitelnost a ochrana životního prostředí, snaží se i Cupra o ekologičtější způsoby výroby jejich vozu. Proto je veliká část součástek nového konceptu vyrobena z lněných vláken, která nahrazují běžně používaná uhlíková vlákna.

Další novinkou je výroba částí pomocí 3D tisku. Tento postup umožní týmu rychlejší adaptaci na aktuální situaci, neboť výroba součástky trvá pouze asi 6 hodin. Auto se tak například po havárii stihne rychle vrátit zpět do akce.

Jak zareagují ostatní?

Určitě bude zajímavé sledovat, s čím přijdou zbylé týmy série Extreme E a jestli se také rozhodnou na příští sezónu vylepšit své závodní speciály. V letošním roce však stále zbývá odjet ještě dva závody. První z nich se uskuteční na italské Sardinii na konci letošního října.


Autor článku

Martin Hájek - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře


Nejnovější články