ČR má první úseky v běžném provozu, kde lze snadno a levně testovat autonomní auta

Dohromady mají úseky zhruba 2 000 kilometrů a jsou rozdělené na dvě oblasti – jednu v Čechách a druhou pak na Moravě a ve Slezsku.

Katalog testovacích oblastí usnadní testování autonomních aut v ČR | foto: MDCR

TIP: Tesla se drží plánu. Ještě tento rok chce autonomní taxíky

Za projektem je Ministerstvo dopravy

Jde o úseky, které byly podrobně zmapované a kdokoliv, ať už firmy nebo jednotlivci, je mohou zdarma využít pro zdokonalování autopilotů. Testování má být snadnější a levnější především díky tomu, že mohou první testy proběhnout ještě před tím, než vůbec pošlete autonomní auto na silnici.

Za projektem stojí Ministerstvo dopravy, které vytvořilo tzv. Katalog testovacích oblastí pro autonomní vozidla v běžném silničním provozu. Samozřejmě, legislativa zatím neumožňuje jízdu bez řidiče, takže stále za volantem někdo musí sedět a být za řízení vozu (leč autonomního) zodpovědný.

A kde všude už se tímto způsobem mohou autonomní vozidla zdokonalovat? | foto: vlastní

Katalog má být nástrojem, jak zvýšit atraktivitu České republiky a posílit její konkurenceschopnost v oblasti progresivních technologií.

Jak katalog funguje?

Katalog funguje jako webová aplikace a obsahuje databázi s detailními informacemi o vybraných silnicích a dálnicích v ČR, je dostupný po registraci na adrese testovacioblasti.autonomne.cz je svou podobou i rozsahem světově unikátním nástrojem, který vývojářům, technikům, softwarovým inženýrům a dalším profesím činným v odvětví autonomních vozidel významně usnadňuje práci, neboť poskytuje detailní informace o konkrétních úsecích české silniční sítě.

Takto vypadá webová aplikace, kde si můžete detailně prohlédnout jednotlivé úseky | foto: vlastní

TIP: Tesla ukázala, jak pracuje Autopilot a co vidí umělá inteligence

„Díky tomu je možné si prohlédnout úseky Katalogu virtuálně předtím, než proběhne reálné testování, takže samotné zkušební jízdy lze uskutečnit maximálně efektivně a se znalostí veškerých podmínek souvisejících s dopravní infrastrukturou,“ vysvětluje Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu. Katalog je zpracován také v angličtině, což umožní jeho širší využití a zatraktivnění České republiky v rámci mezinárodního prostředí.

V Čechách, na Moravě, i ve Slezsku

Katalog testovacích oblastí pro autonomní vozidla je tvořen dvěma oblastmi, každá v délce více než 500 km, dohromady v obou směrech tedy dva tisíce kilometrů. První se nachází v Čechách a zahrnuje města jako Praha, Mladá Boleslav anebo Ústí nad Labem. Druhá se rozprostírá na Moravě a ve Slezsku, přičemž trasa vede přes Brno, Zlín či Kroměříž. Oblasti jsou segmentovány do jednotlivých sekcí, kterých je 3 434.

Webová aplikace má spoustu možností nastavení | foto: vlastní

Na přípravě Katalogu, jenž byl financován Státním fondem dopravní infrastruktury, Centrum dopravního výzkumu spolupracovalo s Českým vysokým učením technickým v Praze a společnostmi O2 Czech Republic, TÜV SÜD Czech a Roboauto.

zdroj: CDV

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

ČR má první úseky v běžném provozu, kde lze snadno a levně testovat autonomní auta

Dohromady mají úseky zhruba 2 000 kilometrů a jsou rozdělené na dvě oblasti – jednu v Čechách a druhou pak na Moravě a ve Slezsku.

Katalog testovacích oblastí usnadní testování autonomních aut v ČR | foto: MDCR

TIP: Tesla se drží plánu. Ještě tento rok chce autonomní taxíky

Za projektem je Ministerstvo dopravy

Jde o úseky, které byly podrobně zmapované a kdokoliv, ať už firmy nebo jednotlivci, je mohou zdarma využít pro zdokonalování autopilotů. Testování má být snadnější a levnější především díky tomu, že mohou první testy proběhnout ještě před tím, než vůbec pošlete autonomní auto na silnici.

Za projektem stojí Ministerstvo dopravy, které vytvořilo tzv. Katalog testovacích oblastí pro autonomní vozidla v běžném silničním provozu. Samozřejmě, legislativa zatím neumožňuje jízdu bez řidiče, takže stále za volantem někdo musí sedět a být za řízení vozu (leč autonomního) zodpovědný.

A kde všude už se tímto způsobem mohou autonomní vozidla zdokonalovat? | foto: vlastní

Katalog má být nástrojem, jak zvýšit atraktivitu České republiky a posílit její konkurenceschopnost v oblasti progresivních technologií.

Jak katalog funguje?

Katalog funguje jako webová aplikace a obsahuje databázi s detailními informacemi o vybraných silnicích a dálnicích v ČR, je dostupný po registraci na adrese testovacioblasti.autonomne.cz je svou podobou i rozsahem světově unikátním nástrojem, který vývojářům, technikům, softwarovým inženýrům a dalším profesím činným v odvětví autonomních vozidel významně usnadňuje práci, neboť poskytuje detailní informace o konkrétních úsecích české silniční sítě.

Takto vypadá webová aplikace, kde si můžete detailně prohlédnout jednotlivé úseky | foto: vlastní

TIP: Tesla ukázala, jak pracuje Autopilot a co vidí umělá inteligence

„Díky tomu je možné si prohlédnout úseky Katalogu virtuálně předtím, než proběhne reálné testování, takže samotné zkušební jízdy lze uskutečnit maximálně efektivně a se znalostí veškerých podmínek souvisejících s dopravní infrastrukturou,“ vysvětluje Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu. Katalog je zpracován také v angličtině, což umožní jeho širší využití a zatraktivnění České republiky v rámci mezinárodního prostředí.

V Čechách, na Moravě, i ve Slezsku

Katalog testovacích oblastí pro autonomní vozidla je tvořen dvěma oblastmi, každá v délce více než 500 km, dohromady v obou směrech tedy dva tisíce kilometrů. První se nachází v Čechách a zahrnuje města jako Praha, Mladá Boleslav anebo Ústí nad Labem. Druhá se rozprostírá na Moravě a ve Slezsku, přičemž trasa vede přes Brno, Zlín či Kroměříž. Oblasti jsou segmentovány do jednotlivých sekcí, kterých je 3 434.

Webová aplikace má spoustu možností nastavení | foto: vlastní

Na přípravě Katalogu, jenž byl financován Státním fondem dopravní infrastruktury, Centrum dopravního výzkumu spolupracovalo s Českým vysokým učením technickým v Praze a společnostmi O2 Czech Republic, TÜV SÜD Czech a Roboauto.

zdroj: CDV

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."