Čínská společnost BYD předložila investiční návrh ve výši jedné miliardy dolarů na výstavbu továrny na výrobu elektromobilů a baterií ve spolupráci s indickou společností, sdělili agentuře Reuters tři lidé, kteří jsou s plánem obeznámeni.
BYD a soukromá společnost Megha Engineering and Infrastructures se sídlem v indickém Hajdarábádu předložily indickým regulačním orgánům návrh na vytvoření společného podniku se zaměřením na výrobu elektromobilů. Dlouhodobým plánem je vyrábět v Indii kompletní řadu elektromobilů značky BYD od hatchbacků po luxusní modely.
Posun společnosti BYD do Indie je součástí rychlé globální expanze společnosti a také možná odpovědí na nedávné aktivity automobilky Tesla v Indii. Pokud bude indická investice schválena, bude firma BYD přítomna na všech hlavních světových automobilových trzích s výjimkou Spojených států.
Čtěte také: Číňané chtějí vyrábět elektromobily i v Evropě. Změní BYD pravidla hry?
Automobilka BYD již v Indii investovala 200 milionů dolarů a v současné době zde zejména firemním flotilám prodává elektrické SUV Atto 3 a elektromobil e6 EV. Firma plánuje v letošním roce uvést na trh i svůj luxusní elektrický sedan Seal. Momentálně ale neznáme celkovou výrobní kapacitu.
Výrobce baterií Blade a elektromobilů má v plánu během několika let zvýšit v Indii výrobu na 100 000 elektromobilů ročně. Na základě informací jednoho ze zdrojů se zdá, že firma pravděpodobně začne s dodávkami dílů pro montáž vozidel a současně se bude věnovat budování dodavatelského řetězce. Zmíněný investiční návrh také zahrnuje plán společností BYD a Megha Engineering na zřízení dobíjecích stanic a na vybudování výzkumných, vývojových a školících center.
Společný návrh přichází za přísných investičních pravidel. Indie od roku 2020 provádí zvýšenou kontrolu investic přicházejících ze sousedních zemí včetně Číny. Tyto kontroly donutily čínskou společnost Great Wall Motor odložit plánovanou investici ve výši 1 miliardy dolarů a přinutily čínskou státní automobilku MG Motor hledat v Indii místního partnera.
Společnost BYD vstoupila na indický trh v roce 2007 a vyrábí zde baterie a komponenty pro výrobce mobilních telefonů. V roce 2013 začala firma vyrábět elektrické autobusy v rámci společného podniku s názvem Olectra Greentech.
Automobilka BYD prodala v loňském roce celkem 1,86 milionu elektromobilů a plug-in hybridů. Elektromobily tvořily v roce 2022 na indickém trhu jen něco málo přes 1 % z celkového prodeje aut ve výši 3,8 milionu kusů, ale vláda chce toto číslo do roku 2030 zvýšit na 30 %. BYD bude v Indii soutěžit s domácí automobilkou Tata Motors a čínským rivalem MG Motor, kteří v současnosti dominují na trhu elektromobilů.
Čínská společnost BYD předložila investiční návrh ve výši jedné miliardy dolarů na výstavbu továrny na výrobu elektromobilů a baterií ve spolupráci s indickou společností, sdělili agentuře Reuters tři lidé, kteří jsou s plánem obeznámeni.
BYD a soukromá společnost Megha Engineering and Infrastructures se sídlem v indickém Hajdarábádu předložily indickým regulačním orgánům návrh na vytvoření společného podniku se zaměřením na výrobu elektromobilů. Dlouhodobým plánem je vyrábět v Indii kompletní řadu elektromobilů značky BYD od hatchbacků po luxusní modely.
Posun společnosti BYD do Indie je součástí rychlé globální expanze společnosti a také možná odpovědí na nedávné aktivity automobilky Tesla v Indii. Pokud bude indická investice schválena, bude firma BYD přítomna na všech hlavních světových automobilových trzích s výjimkou Spojených států.
Čtěte také: Číňané chtějí vyrábět elektromobily i v Evropě. Změní BYD pravidla hry?
Automobilka BYD již v Indii investovala 200 milionů dolarů a v současné době zde zejména firemním flotilám prodává elektrické SUV Atto 3 a elektromobil e6 EV. Firma plánuje v letošním roce uvést na trh i svůj luxusní elektrický sedan Seal. Momentálně ale neznáme celkovou výrobní kapacitu.
Výrobce baterií Blade a elektromobilů má v plánu během několika let zvýšit v Indii výrobu na 100 000 elektromobilů ročně. Na základě informací jednoho ze zdrojů se zdá, že firma pravděpodobně začne s dodávkami dílů pro montáž vozidel a současně se bude věnovat budování dodavatelského řetězce. Zmíněný investiční návrh také zahrnuje plán společností BYD a Megha Engineering na zřízení dobíjecích stanic a na vybudování výzkumných, vývojových a školících center.
Společný návrh přichází za přísných investičních pravidel. Indie od roku 2020 provádí zvýšenou kontrolu investic přicházejících ze sousedních zemí včetně Číny. Tyto kontroly donutily čínskou společnost Great Wall Motor odložit plánovanou investici ve výši 1 miliardy dolarů a přinutily čínskou státní automobilku MG Motor hledat v Indii místního partnera.
Společnost BYD vstoupila na indický trh v roce 2007 a vyrábí zde baterie a komponenty pro výrobce mobilních telefonů. V roce 2013 začala firma vyrábět elektrické autobusy v rámci společného podniku s názvem Olectra Greentech.
Automobilka BYD prodala v loňském roce celkem 1,86 milionu elektromobilů a plug-in hybridů. Elektromobily tvořily v roce 2022 na indickém trhu jen něco málo přes 1 % z celkového prodeje aut ve výši 3,8 milionu kusů, ale vláda chce toto číslo do roku 2030 zvýšit na 30 %. BYD bude v Indii soutěžit s domácí automobilkou Tata Motors a čínským rivalem MG Motor, kteří v současnosti dominují na trhu elektromobilů.