Díky elektromobilitě získal na důležitosti také koeficient aerodynamického odporu. Existuje řada výrobců, kteří s touto hodnotou počítali již dříve, ale vzhledem k tomu, že u spalovacích vozidel se nekladl takový důraz na dojezd, nebyla tato hodnota rozhodující.
Elektromobily ale nedisponují takovým dojezdem jako spalovací vozy, a proto je třeba optimalizovat veškeré prvky, které mohou hodnotu dojezdu ovlivnit. Proto je co nejnižší hodnota odporu vzduchu u elektrických automobilů velmi důležitá. Čím je nižší, tím nižší je také spotřeba automobilu.
Čínský výrobce BYD v dubnu ukázal model Seal a představil ho jako konkurenta Tesly Model 3. Před několika dny jsme měli možnost vidět interiér automobilu a nyní se ukazuje, že výrobce dokončil testy v aerodynamickém tunelu a informuje o hodnotě koeficientu odporu vzduchu, která činí 0,219. Pro představu — Model 3 nabízí hodnotu 0,23.
Čtěte také: Jedna z největších automobilek světa definitivně končí se spalováky!
Jinak řečeno, BYD Seal má nižší odpor vzduchu než Tesla Model 3. Podle čínského výrobce může za výborné výsledky zejména nově navržená elektrická platforma. Přesto zatím neznáme konečnou hodnotu dojezdu, jejíž představení si automobilka pravděpodobně schovává na jinou příležitost.
Další možnou výhodou čínského elektromobilu může být 800V architektura, která přináší výhody zejména v rychlosti nabíjení. Samotný automobil je líbivý, a proto může skutečně pro řadu zákazníků představovat variantu k Modelu 3 kalifornského výrobce. Podle dostupných informací se v brzké době připravuje oficiální představení modelu Seal v Číně. Automobilka BYD se údajně chystá také na expanzi do Evropy.
Díky elektromobilitě získal na důležitosti také koeficient aerodynamického odporu. Existuje řada výrobců, kteří s touto hodnotou počítali již dříve, ale vzhledem k tomu, že u spalovacích vozidel se nekladl takový důraz na dojezd, nebyla tato hodnota rozhodující.
Elektromobily ale nedisponují takovým dojezdem jako spalovací vozy, a proto je třeba optimalizovat veškeré prvky, které mohou hodnotu dojezdu ovlivnit. Proto je co nejnižší hodnota odporu vzduchu u elektrických automobilů velmi důležitá. Čím je nižší, tím nižší je také spotřeba automobilu.
Čínský výrobce BYD v dubnu ukázal model Seal a představil ho jako konkurenta Tesly Model 3. Před několika dny jsme měli možnost vidět interiér automobilu a nyní se ukazuje, že výrobce dokončil testy v aerodynamickém tunelu a informuje o hodnotě koeficientu odporu vzduchu, která činí 0,219. Pro představu — Model 3 nabízí hodnotu 0,23.
Čtěte také: Jedna z největších automobilek světa definitivně končí se spalováky!
Jinak řečeno, BYD Seal má nižší odpor vzduchu než Tesla Model 3. Podle čínského výrobce může za výborné výsledky zejména nově navržená elektrická platforma. Přesto zatím neznáme konečnou hodnotu dojezdu, jejíž představení si automobilka pravděpodobně schovává na jinou příležitost.
Další možnou výhodou čínského elektromobilu může být 800V architektura, která přináší výhody zejména v rychlosti nabíjení. Samotný automobil je líbivý, a proto může skutečně pro řadu zákazníků představovat variantu k Modelu 3 kalifornského výrobce. Podle dostupných informací se v brzké době připravuje oficiální představení modelu Seal v Číně. Automobilka BYD se údajně chystá také na expanzi do Evropy.