Cílem čínské automobilky BYD v Evropě je od roku 2025 výroba elektromobilů. Společnost v současnosti hledá ve Francii, Španělsku a Německu místa pro svůj výrobní závod. I když čínský automobilový gigant ještě neinformoval o konečných preferencích týkajících se jednotlivých lokalit, zdá se, že Velká Británie je mimo hru.
Mluvčí automobilky BYD sdělil serveru CarNewsChina, že společnost hledá několik míst pro výstavbu svého prvního evropského závodu na výrobu elektromobilů. Značka již dříve potvrdila, že kvůli Brexitu došlo k vyloučení Spojeného království a že konečné umístění lokality bude určeno později v letošním roce. Jednání na nejvyšší úrovní proběhly již ve Francii a zasvěcenci říkají, že ve hře jsou i Španělsko a Německo.
Manažerka automobilky BYD Stella Li v prosinci 2022 oznámila, že čínský výrobce plánuje provozovat na evropském kontinentu minimálně jeden a možná i dva závody na výrobu osobních automobilů. V lednu se objevily informace, že s čínskou značkou vyjednává Ford o prodeji svého závodu v Saarlouis, ale dosud není jasné, zda je toto místo skutečně jednou z německých lokalit, o kterých čínská značka uvažuje.
CarNewsChina také odkazuje na další zprávy informující o tom, že strategie čínské automobilky upřednostňuje spíše výstavbu nových závodů před přebíráním stávajících provozů.
Čtěte také: Tesla by se měla mít na pozoru! Čínský BYD mohutně roste, ukazují nejnovější čísla
BYD by také mohl navázat na vlastní nedávnou historii ve Francii, kde firma provozovala továrnu na elektrobusy, ale kvůli nízké poptávce byla jejich výroba v listopadu 2021 zastavena. Čínská společnost tehdy uvedla, že na francouzském trhu chce i přes uzavření provozu zůstat.
V loňském roce uvedl BYD v některých evropských zemích včetně Německa na trh 3 elektrické modely. Ve Španělsku, které je třetí kandidátem pro umístění výrobního závodu, je značka aktivní od jara, kdy byly na španělský trh uvedeny dva elektromobily. Ještě v letošním roce budou v Evropě uvedeny další dva modely značky, kompaktní vůz Dolphin a elektrický sedan Seal.
Čínská značka v poslední době expanduje do nových zemí na celém světě a plánuje zde nejen prodej svých vozidel, ale také výstavbu nových výrobních závodů. V dubnu letošního roku oznámily chilské úřady, že BYD v zemi plánuje továrnu na výrobu baterií. Číňané také letos zahájili výstavbu továrny na výrobu elektromobilů v Thajsku, která zahájí provoz v roce 2024. Podobné plány má automobilka také ve Vietnamu, na Filipínách a v Indonésii.
Cílem čínské automobilky BYD v Evropě je od roku 2025 výroba elektromobilů. Společnost v současnosti hledá ve Francii, Španělsku a Německu místa pro svůj výrobní závod. I když čínský automobilový gigant ještě neinformoval o konečných preferencích týkajících se jednotlivých lokalit, zdá se, že Velká Británie je mimo hru.
Mluvčí automobilky BYD sdělil serveru CarNewsChina, že společnost hledá několik míst pro výstavbu svého prvního evropského závodu na výrobu elektromobilů. Značka již dříve potvrdila, že kvůli Brexitu došlo k vyloučení Spojeného království a že konečné umístění lokality bude určeno později v letošním roce. Jednání na nejvyšší úrovní proběhly již ve Francii a zasvěcenci říkají, že ve hře jsou i Španělsko a Německo.
Manažerka automobilky BYD Stella Li v prosinci 2022 oznámila, že čínský výrobce plánuje provozovat na evropském kontinentu minimálně jeden a možná i dva závody na výrobu osobních automobilů. V lednu se objevily informace, že s čínskou značkou vyjednává Ford o prodeji svého závodu v Saarlouis, ale dosud není jasné, zda je toto místo skutečně jednou z německých lokalit, o kterých čínská značka uvažuje.
CarNewsChina také odkazuje na další zprávy informující o tom, že strategie čínské automobilky upřednostňuje spíše výstavbu nových závodů před přebíráním stávajících provozů.
Čtěte také: Tesla by se měla mít na pozoru! Čínský BYD mohutně roste, ukazují nejnovější čísla
BYD by také mohl navázat na vlastní nedávnou historii ve Francii, kde firma provozovala továrnu na elektrobusy, ale kvůli nízké poptávce byla jejich výroba v listopadu 2021 zastavena. Čínská společnost tehdy uvedla, že na francouzském trhu chce i přes uzavření provozu zůstat.
V loňském roce uvedl BYD v některých evropských zemích včetně Německa na trh 3 elektrické modely. Ve Španělsku, které je třetí kandidátem pro umístění výrobního závodu, je značka aktivní od jara, kdy byly na španělský trh uvedeny dva elektromobily. Ještě v letošním roce budou v Evropě uvedeny další dva modely značky, kompaktní vůz Dolphin a elektrický sedan Seal.
Čínská značka v poslední době expanduje do nových zemí na celém světě a plánuje zde nejen prodej svých vozidel, ale také výstavbu nových výrobních závodů. V dubnu letošního roku oznámily chilské úřady, že BYD v zemi plánuje továrnu na výrobu baterií. Číňané také letos zahájili výstavbu továrny na výrobu elektromobilů v Thajsku, která zahájí provoz v roce 2024. Podobné plány má automobilka také ve Vietnamu, na Filipínách a v Indonésii.