Číňané chtějí vyrábět elektromobily i v Evropě. Změní BYD pravidla hry?

  • Starý kontinent by se měl připravit na invazi čínských automobilek
  • Značka BYD chce v Evropě nejen prodávat, ale také vyrábět
  • Díky Brexitu je Anglie mimo hru
BYD Seal

BYD Seal | foto: BYD

Cílem čínské automobilky BYD v Evropě je od roku 2025 výroba elektromobilů. Společnost v současnosti hledá ve Francii, Španělsku a Německu místa pro svůj výrobní závod. I když čínský automobilový gigant ještě neinformoval o konečných preferencích týkajících se jednotlivých lokalit, zdá se, že Velká Británie je mimo hru.

Zájem o výrobu mají Francouzi, Němci i Španělé

Mluvčí automobilky BYD sdělil serveru CarNewsChina, že společnost hledá několik míst pro výstavbu svého prvního evropského závodu na výrobu elektromobilů. Značka již dříve potvrdila, že kvůli Brexitu došlo k vyloučení Spojeného království a že konečné umístění lokality bude určeno později v letošním roce. Jednání na nejvyšší úrovní proběhly již ve Francii a zasvěcenci říkají, že ve hře jsou i Španělsko a Německo.

Manažerka automobilky BYD Stella Li v prosinci 2022 oznámila, že čínský výrobce plánuje provozovat na evropském kontinentu minimálně jeden a možná i dva závody na výrobu osobních automobilů. V lednu se objevily informace, že s čínskou značkou vyjednává Ford o prodeji svého závodu v Saarlouis, ale dosud není jasné, zda je toto místo skutečně jednou z německých lokalit, o kterých čínská značka uvažuje.

CarNewsChina také odkazuje na další zprávy informující o tom, že strategie čínské automobilky upřednostňuje spíše výstavbu nových závodů před přebíráním stávajících provozů.

Čínský elektromobil BYD Dolphin

Čínský elektromobil BYD Dolphin, ilustrační


Čtěte také: Tesla by se měla mít na pozoru! Čínský BYD mohutně roste, ukazují nejnovější čísla


Ve Francii značka v minulosti neuspěla

BYD by také mohl navázat na vlastní nedávnou historii ve Francii, kde firma provozovala továrnu na elektrobusy, ale kvůli nízké poptávce byla jejich výroba v listopadu 2021 zastavena. Čínská společnost tehdy uvedla, že na francouzském trhu chce i přes uzavření provozu zůstat.

V loňském roce uvedl BYD v některých evropských zemích včetně Německa na trh 3 elektrické modely. Ve Španělsku, které je třetí kandidátem pro umístění výrobního závodu, je značka aktivní od jara, kdy byly na španělský trh uvedeny dva elektromobily. Ještě v letošním roce budou v Evropě uvedeny další dva modely značky, kompaktní vůz Dolphin a elektrický sedan Seal.

Čínská značka v poslední době expanduje do nových zemí na celém světě a plánuje zde nejen prodej svých vozidel, ale také výstavbu nových výrobních závodů. V dubnu letošního roku oznámily chilské úřady, že BYD v zemi plánuje továrnu na výrobu baterií. Číňané také letos zahájili výstavbu továrny na výrobu elektromobilů v Thajsku, která zahájí provoz v roce 2024. Podobné plány má automobilka také ve Vietnamu, na Filipínách a v Indonésii.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané chtějí vyrábět elektromobily i v Evropě. Změní BYD pravidla hry?

  • Starý kontinent by se měl připravit na invazi čínských automobilek
  • Značka BYD chce v Evropě nejen prodávat, ale také vyrábět
  • Díky Brexitu je Anglie mimo hru
BYD Seal

BYD Seal | foto: BYD

Cílem čínské automobilky BYD v Evropě je od roku 2025 výroba elektromobilů. Společnost v současnosti hledá ve Francii, Španělsku a Německu místa pro svůj výrobní závod. I když čínský automobilový gigant ještě neinformoval o konečných preferencích týkajících se jednotlivých lokalit, zdá se, že Velká Británie je mimo hru.

Zájem o výrobu mají Francouzi, Němci i Španělé

Mluvčí automobilky BYD sdělil serveru CarNewsChina, že společnost hledá několik míst pro výstavbu svého prvního evropského závodu na výrobu elektromobilů. Značka již dříve potvrdila, že kvůli Brexitu došlo k vyloučení Spojeného království a že konečné umístění lokality bude určeno později v letošním roce. Jednání na nejvyšší úrovní proběhly již ve Francii a zasvěcenci říkají, že ve hře jsou i Španělsko a Německo.

Manažerka automobilky BYD Stella Li v prosinci 2022 oznámila, že čínský výrobce plánuje provozovat na evropském kontinentu minimálně jeden a možná i dva závody na výrobu osobních automobilů. V lednu se objevily informace, že s čínskou značkou vyjednává Ford o prodeji svého závodu v Saarlouis, ale dosud není jasné, zda je toto místo skutečně jednou z německých lokalit, o kterých čínská značka uvažuje.

CarNewsChina také odkazuje na další zprávy informující o tom, že strategie čínské automobilky upřednostňuje spíše výstavbu nových závodů před přebíráním stávajících provozů.

Čínský elektromobil BYD Dolphin

Čínský elektromobil BYD Dolphin, ilustrační


Čtěte také: Tesla by se měla mít na pozoru! Čínský BYD mohutně roste, ukazují nejnovější čísla


Ve Francii značka v minulosti neuspěla

BYD by také mohl navázat na vlastní nedávnou historii ve Francii, kde firma provozovala továrnu na elektrobusy, ale kvůli nízké poptávce byla jejich výroba v listopadu 2021 zastavena. Čínská společnost tehdy uvedla, že na francouzském trhu chce i přes uzavření provozu zůstat.

V loňském roce uvedl BYD v některých evropských zemích včetně Německa na trh 3 elektrické modely. Ve Španělsku, které je třetí kandidátem pro umístění výrobního závodu, je značka aktivní od jara, kdy byly na španělský trh uvedeny dva elektromobily. Ještě v letošním roce budou v Evropě uvedeny další dva modely značky, kompaktní vůz Dolphin a elektrický sedan Seal.

Čínská značka v poslední době expanduje do nových zemí na celém světě a plánuje zde nejen prodej svých vozidel, ale také výstavbu nových výrobních závodů. V dubnu letošního roku oznámily chilské úřady, že BYD v zemi plánuje továrnu na výrobu baterií. Číňané také letos zahájili výstavbu továrny na výrobu elektromobilů v Thajsku, která zahájí provoz v roce 2024. Podobné plány má automobilka také ve Vietnamu, na Filipínách a v Indonésii.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."