Čínské vládě se nelíbí, jak dopadly debaty ohledně importních daní vozidel do zemí Evropské unie. První reakcí masového producenta elektrických vozů je okamžité zastavení investic v Evropě. Čínská vláda toto rozhodnutí s okamžitou platností doručila všem lokálním výrobcům. Výše tarifů, které dosahují až 45,3 procent přirážky, může mít za následek propad mnoha rozjetých projektů.
Po téměř ročních debatách a úpravách výše tarifů vstoupily finální hodnoty ke včerejšímu datu v platnost. Číně tedy stačil pouhý den na to, aby radikálně zakročila. Volbu výše dovozových poplatků odhlasovalo deset členů Evropské unie v čele s Francií, Itálií a Polskem. Pět zemí vedených Německem bylo proti tak vysokým hodnotám. Dvanáct zemí se volby zdrželo.
Čínské přední společnosti, které byly na nedávném srazu konaném pod hlavičkou Ministerstva obchodu, by měly vážně zvážit pozastavení všech svých evropských investic. Týká se to především skupiny Geely, SAIC a BYD.
Čína se nyní bude stavět především proti zemím, které návrh podpořily. Projekty v Německu i v zemích bez vysloveného hlasu pro zvýšení by tak mohly dále na projektech pokračovat. Kromě místních velikánů se události 10. října zúčastnilo i několik zástupců zahraničních automobilek. I těm bylo doporučeno upravit své investiční plány.
Žádná z předních čínských společností ale po skončení události k razantnímu útlumu nesáhla. Zatím se k celé záležitosti nechtějí ani oficiálně vyjádřit. Čínská vláda chce tímto způsobem zatlačit na Evropský parlament k přehodnocení situace. Rádi by zahájily konverzaci o snížení tarifů a zavedení alternativní kompenzace. Při zachování současné situace půjde pro výrobce o znatelný pokles v prodejích. Již více než 40 procent elektromobilů prodávaných na Starém kontinentu má svůj původ v Číně. A to jsou hodnoty za poslední ukončený rok. Letos se čísla očekávají ještě vyšší.
Velké projekty jsou nyní rozjeté ve Španělsku, Čína zde investuje miliardu dolarů do výstavby zcela nové továrny pro výrobu vodíku. Španělsko se ale hlasování zdrželo. Oproti tomu Itálie s Francií zvýšení sazby podpořilo a stále se obávají příliš velkého přísunu levných elektromobilů z Číny. Ty neustále tvoří zásadní riziko pro tradiční a dlouholeté automobilky. SAIC i nadále hledá vhodné umístění pro svojí další evropskou továrnu. Nyní si bude pečlivě vybírat z lépe dostupných a přívětivějších lokalit. Jedna z možností měla být ve Francii, ale tyto plány se nejspíše upraví.
Itálie je i přes své přesvědčení v blízkém kontaktu s předním čínským exportérem i jednotlivými značkami, které by zde rády zahájily oficiální prodej. Vyskytuje se mezi nimi i Dongfeng, značka, která na českém trhu pomalu získává první klientelu. Výstavba výrobních linek v Maďarsku, kterou zde zahájil BYD, je ale nyní velmi ohrožena. Čínská vláda nadále doporučuje vlastním automobilkám, aby v případě pokračujících investic utvořily skupiny a vyvarovali se samostatným jednáním se zeměmi EU.
Čínské vládě se nelíbí, jak dopadly debaty ohledně importních daní vozidel do zemí Evropské unie. První reakcí masového producenta elektrických vozů je okamžité zastavení investic v Evropě. Čínská vláda toto rozhodnutí s okamžitou platností doručila všem lokálním výrobcům. Výše tarifů, které dosahují až 45,3 procent přirážky, může mít za následek propad mnoha rozjetých projektů.
Po téměř ročních debatách a úpravách výše tarifů vstoupily finální hodnoty ke včerejšímu datu v platnost. Číně tedy stačil pouhý den na to, aby radikálně zakročila. Volbu výše dovozových poplatků odhlasovalo deset členů Evropské unie v čele s Francií, Itálií a Polskem. Pět zemí vedených Německem bylo proti tak vysokým hodnotám. Dvanáct zemí se volby zdrželo.
Čínské přední společnosti, které byly na nedávném srazu konaném pod hlavičkou Ministerstva obchodu, by měly vážně zvážit pozastavení všech svých evropských investic. Týká se to především skupiny Geely, SAIC a BYD.
Čína se nyní bude stavět především proti zemím, které návrh podpořily. Projekty v Německu i v zemích bez vysloveného hlasu pro zvýšení by tak mohly dále na projektech pokračovat. Kromě místních velikánů se události 10. října zúčastnilo i několik zástupců zahraničních automobilek. I těm bylo doporučeno upravit své investiční plány.
Žádná z předních čínských společností ale po skončení události k razantnímu útlumu nesáhla. Zatím se k celé záležitosti nechtějí ani oficiálně vyjádřit. Čínská vláda chce tímto způsobem zatlačit na Evropský parlament k přehodnocení situace. Rádi by zahájily konverzaci o snížení tarifů a zavedení alternativní kompenzace. Při zachování současné situace půjde pro výrobce o znatelný pokles v prodejích. Již více než 40 procent elektromobilů prodávaných na Starém kontinentu má svůj původ v Číně. A to jsou hodnoty za poslední ukončený rok. Letos se čísla očekávají ještě vyšší.
Velké projekty jsou nyní rozjeté ve Španělsku, Čína zde investuje miliardu dolarů do výstavby zcela nové továrny pro výrobu vodíku. Španělsko se ale hlasování zdrželo. Oproti tomu Itálie s Francií zvýšení sazby podpořilo a stále se obávají příliš velkého přísunu levných elektromobilů z Číny. Ty neustále tvoří zásadní riziko pro tradiční a dlouholeté automobilky. SAIC i nadále hledá vhodné umístění pro svojí další evropskou továrnu. Nyní si bude pečlivě vybírat z lépe dostupných a přívětivějších lokalit. Jedna z možností měla být ve Francii, ale tyto plány se nejspíše upraví.
Itálie je i přes své přesvědčení v blízkém kontaktu s předním čínským exportérem i jednotlivými značkami, které by zde rády zahájily oficiální prodej. Vyskytuje se mezi nimi i Dongfeng, značka, která na českém trhu pomalu získává první klientelu. Výstavba výrobních linek v Maďarsku, kterou zde zahájil BYD, je ale nyní velmi ohrožena. Čínská vláda nadále doporučuje vlastním automobilkám, aby v případě pokračujících investic utvořily skupiny a vyvarovali se samostatným jednáním se zeměmi EU.