Číňané vytáhnou eso z rukávu. Nová baterie má podstatně lepší vlastnosti

Logo BYD

Logo BYD

Baterie jsou jednou z nejdůležitějších součástí každého elektromobilu. Jejich vývoj postupuje doslova mílovými kroky. Čínská automobilka BYD, která je s tržním podílem 16,4 % světovou dvojkou ve výrobě baterií, za další čínskou společností CATL, plánuje na příští rok uvedení nové generace své přelomové baterie Blade.

Delší dojezd a životnost

„Myslím, že v nadcházejících letech, v roce 2025, uvede BYD novou generaci naší pozoruhodné Blade baterie,“ uvedl Cchao Šuang, výkonný ředitel BYD Central Asia v rozhovoru pro čínskou státní televizi CGTN na okraj právě skončené 29. konference smluvních stran k Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu (COP29) v Baku. Doplnil přitom, že tato inovace zvýší dojezd vozidel a prodlouží životnost samotné baterie, což jsou parametry, které vedle rychlosti nabíjení zajímají zájemce o elektromobilitu nejvíce.

První generaci Blade baterie představila společnost BYD v březnu 2020. Tato lithium-železo-fosfátová baterie (LFP), zaměřená především na bezpečnost, je nyní součástí celé modelové řady výrobce. Navzdory této úspěšné technologii BYD v posledních letech své baterie neaktualizovala, zatímco konkurenti, jako například CATL, představili nové produkty s rychlým nabíjením.

Nová generace Blade baterie by měla nabídnout nabíjecí faktor přes 5,5 C a vybíjecí faktor přes 14 C. Klíčovou roli bude hrát zejména v modelech luxusní značky Yangwang, kterou BYD oznámil v roce 2023. Dostat by jí měl i první sedan této značky U7, jehož předobjednávky začaly v polovině listopadu na autosalónu v Kuang-čou. Jeho cena ani datum uvedení na trh zatím nebyly oznámeny. Značka Yangwang však cílí na ultraluxusní segment s cenami přesahujícími 1 milion jüanů (3,32 milionu korun), čímž posiluje globální ambice BYD v prémiovém segmentu.

Novou generaci baterie dostane ultraluxusní sedan Yangwang U7 | foto: Yangwang

Novou generaci baterie dostane ultraluxusní sedan Yangwang U7 | foto: Yangwang

Baterie dostanou druhý život

BYD, podobně jako další výrobci baterií a elektromobilů, zároveň investuje do správy životního cyklu baterií a spolupracuje s partnery napříč odvětvími na vývoji systémů pro jejich opětovné využití. Po skončení prvního životního cyklu ve vozidlech mohou baterie sloužit například jako systémy pro ukládání energie.

Tento přístup ilustruje závazek společnosti nabízet nejmodernější technologie a produkty nové generace, přizpůsobené různým trhům a uživatelům po celém světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané vytáhnou eso z rukávu. Nová baterie má podstatně lepší vlastnosti

Logo BYD

Logo BYD

Baterie jsou jednou z nejdůležitějších součástí každého elektromobilu. Jejich vývoj postupuje doslova mílovými kroky. Čínská automobilka BYD, která je s tržním podílem 16,4 % světovou dvojkou ve výrobě baterií, za další čínskou společností CATL, plánuje na příští rok uvedení nové generace své přelomové baterie Blade.

Delší dojezd a životnost

„Myslím, že v nadcházejících letech, v roce 2025, uvede BYD novou generaci naší pozoruhodné Blade baterie,“ uvedl Cchao Šuang, výkonný ředitel BYD Central Asia v rozhovoru pro čínskou státní televizi CGTN na okraj právě skončené 29. konference smluvních stran k Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu (COP29) v Baku. Doplnil přitom, že tato inovace zvýší dojezd vozidel a prodlouží životnost samotné baterie, což jsou parametry, které vedle rychlosti nabíjení zajímají zájemce o elektromobilitu nejvíce.

První generaci Blade baterie představila společnost BYD v březnu 2020. Tato lithium-železo-fosfátová baterie (LFP), zaměřená především na bezpečnost, je nyní součástí celé modelové řady výrobce. Navzdory této úspěšné technologii BYD v posledních letech své baterie neaktualizovala, zatímco konkurenti, jako například CATL, představili nové produkty s rychlým nabíjením.

Nová generace Blade baterie by měla nabídnout nabíjecí faktor přes 5,5 C a vybíjecí faktor přes 14 C. Klíčovou roli bude hrát zejména v modelech luxusní značky Yangwang, kterou BYD oznámil v roce 2023. Dostat by jí měl i první sedan této značky U7, jehož předobjednávky začaly v polovině listopadu na autosalónu v Kuang-čou. Jeho cena ani datum uvedení na trh zatím nebyly oznámeny. Značka Yangwang však cílí na ultraluxusní segment s cenami přesahujícími 1 milion jüanů (3,32 milionu korun), čímž posiluje globální ambice BYD v prémiovém segmentu.

Novou generaci baterie dostane ultraluxusní sedan Yangwang U7 | foto: Yangwang

Novou generaci baterie dostane ultraluxusní sedan Yangwang U7 | foto: Yangwang

Baterie dostanou druhý život

BYD, podobně jako další výrobci baterií a elektromobilů, zároveň investuje do správy životního cyklu baterií a spolupracuje s partnery napříč odvětvími na vývoji systémů pro jejich opětovné využití. Po skončení prvního životního cyklu ve vozidlech mohou baterie sloužit například jako systémy pro ukládání energie.

Tento přístup ilustruje závazek společnosti nabízet nejmodernější technologie a produkty nové generace, přizpůsobené různým trhům a uživatelům po celém světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."