Číňané rozjíždí cenovou válku. Nejlevnější elektromobil BYD stojí jen 169 tisíc

BYD opět zlevňuje a spouští cenovou lavinu na čínském trhu s elektromobily. Nejlevnější model Seagull je již od zhruba 169 tisíc korun. Slevy ohrožují konkurenci.
BYD sráží ceny a otřásá trhem
Levnější než kdy dřív, a přitom s technologiemi, které drtí konkurenci. BYD znovu rozdmýchává cenovou válku na čínském trhu s elektromobily a tentokrát přitvrzuje. Jeho nová vlna slev zasahuje rovnou 22 modelů a rozkolísává už tak přeplněné pole hráčů.
Dne 23. května 2025 spustil BYD rozsáhlé zlevnění napříč řadami Dynasty a Ocean, s úsporami až 53 000 jüanů (cca 160 tisíc korun). Seagull s asistencí řízení nyní začíná na 55 800 jüanech (169 tisících korunách), Seal 07 DM-i klesl na 102 800 jüanů (311 tisíc korun). Jde už o třetí kolo slev od března. Cílem je urychlený prodej zásob a obrana tržního podílu na čím dál přesycenějším a konkurenčnějším domácím trhu.
Reakce byla okamžitá. Geely dočasně zlevnilo model Geome Xingyuan na 59 800 jüanů (181 tisíc korun), přímo proti Seagullu a Dolphinu. Chery nabízí SUV Tiggo 3X za 34 900 jüanů (106 tisíc korun) v rámci dotačního titulu ve výši 10 miliard jüanů (30,28 miliard korun). SAIC-GM zareagovalo fixními cenami pro modely Buick Envision a LaCrosse ve výši 169 900 jüanů (514 tisíc korun) a 159 900 jüanů (484 tisíc korun).

Tlak na celý čínský sektor elektromobility
Na situaci reagují se znepokojením i regulační orgány. Čínská asociace výrobců automobilů (CAAM) a Ministerstvo průmyslu (MIIT) varují před „chaotickými cenovými válkami“, které snižují ziskovost celého sektoru. Marže v automobilovém průmyslu klesly z 4,3 % v roce 2024 na 3,9 % v prvním čtvrtletí 2025. Státní média varují, že agresivní slevy by mohly zopakovat kolaps motocyklového exportu do jihovýchodní Asie.
Podle CAAM se čínský trh postupně zúží na 5 až 7 silných značek. BYD má výhodu vertikální integrace, ale menší hráči čelí existenčnímu tlaku. Současná cenová spirála tak může být pro mnohé začátkem konce.
Cenová válka odhaluje hlubší střet mezi expanzí a technologickým pokrokem v přechodovém období čínského autoprůmyslu. MIIT už chystá zásahy proti destruktivní konkurenci. Příští fáze se přesune od slev k inovacím a globální expanzi. Vítězství se nebude měřit cenou, ale technologickým náskokem.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.









