Chevrolet to myslí s elektrickými závoďáky vážně! Blazer EV.R má přes 1 300 koní

Matouš Vrchota
Prototyp Chevy Blazer EV.R | foto: Chevrolet
Prototyp Chevy Blazer EV.R | foto: Chevrolet

Elektrické vozy míří do NASCAR! Chevrolet představil Blazer EV.R s výkonem přes 1 300 koní. Novinka ukazuje směr závodění bez fosilních paliv.

Elektrické modely začínají okupovat NASCAR

Jen pár dní po představení nového elektrického sportovního speciálu Chevy Blazer EV SS přišla automobilka s ještě větší raketou. Zatímco produkční verze EV SS je doposud nejvýkonnějším zástupcem této verze výbavy, novinka nesoucí označení Blazer EV.R, se zatím dostala do fáze prototypu. V některé z amerických závodních sérií ale vůz určitě uvidíme i v akci.

Malý dvoudveřový hatchback je upraven pro extrémní závodění. Krátce před ikonickým závodem Daytona 500 automobilka prostřednictvím tohoto prototypu demonstruje, jak si představuje budoucnost závodění bez fosilních motorizací. Na kola bude přenášeno více než 1 000 kW, tedy více než 1 300 koňských sil.

Na vývoji se podílí i samotný seriál NASCAR. Právě s použitím podvozku nové generace Next-Gen EV může vůz takového výkonu dosáhnout. O pohon se stará trojice elektromotorů STARD UHP 6-Phase. Dva jsou umístěné na zadních kolech, třetí je doplňuje na přední nápravě. Energii prototyp uchová v tekutých článcích o kapacitě 78 kWh. Pro optimální výkon je bateriový systém chlazený vlastním okruhem.

Prototyp Chevy Blazer EV.R | foto: Chevrolet
Prototyp Chevy Blazer EV.R | foto: Chevrolet

Elektrický speciál v roli bezpečnostního vozu

Základ pro vůz poskytl tento týden představený Chevy Blazer EV SS. SS patří mezi vrcholné výkonové verze Chevroletu. Nový Blazer nebude sérii dělat ostudu ani s elektrickým pohonem. Jeho standardní výkon je ohodnocen na 615 koní, což z něj dělá doposud nejvýkonnější model stupně SS. Na stovku sprintuje za 3,4 sekundy.

Speciál EV.R má ještě více tuhé odpružení, širší rozchod kol a k tomu adekvátně spárovanou širší karoserii. Větší důraz byl kladen i na aerodynamický výkon. NASCAR se cestě elektrického vývoje vůbec nebrání. Právě jejich vlastní závodní platforma je tomu důkazem. Elektrické závodní modely nemají v blízké době vytlačit ty tradiční, prozatím si vytváří vlastní kategorii, podobně jako u Formule E.

Produkční verze Blazer EV SS se již tento víkend představí na závodě v Daytoně v pozici Pace car. Jde o obdobu bezpečnostního vozidla Safety car, které můžeme běžně spatřit u závodní série monopostů Formule. Prototyp zatím podstupuje testovací jízdy na okruhu v Jižní Karolíně. Role hlavního testovacího řidiče se ujal úřadující mistr série NASCAR, Justin Allgaier z týmu Chevy.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články