Chevrolet Corvette E-Ray – Hybridní superstřela dá stovku za 2,5 sekundy

Petr Bergmann
  • Chevrolet Corvette E-Ray má pohon všech kol a neskutečnou dynamiku
  • První elektrifikovaná „Corvetta“ vyzývá na souboj Ferrari 296
  • Hodnoty výkonu i zrychlení jsou brutální
Chevrolet Corvette E-Ray
Chevrolet Corvette E-Ray

Nejnovější hybridní Chevrolet Corvette E-Ray kombinuje šestilitrový osmiválec s elektromotorem. Díky tomu se stává první Corvettou s pohonem všech čtyř kol a nejrychleji akcelerujícím modelem značky.

Chevrolet Corvette slaví kulaté výročí ve velkém stylu

Dlouho očekávaný hybridní supersport s označením Chevrolet Corvette E-Ray přichází 70 let od chvíle, kdy se na výstavě Motorama v New Yorku představila první klasická Corvette. Vůz je koncipován tak, aby jeho majitelé „mohli cestovat kamkoliv, bez ohledu na roční období,“ přičemž je zvláštní důraz kladen na zvýšenou trakci přední poháněné nápravy a na možnost odnímatelné střechy.

Chevrolet současně říká, že jde o první sportovní vůz, v němž se snoubí atmosférický motor V8 s elektromotorem. I když je přímých soupeřů málo, konkurence existuje. Například Ferrari 296 GTB a McLaren Artura používají pro své hybridní pohony motory V6 s dvojitým přeplňováním a elektrifikovaný osmiválec u Ferrari SF 90 disponuje podobně brutálním výkonem.


Čtěte také: Peklo zamrzlo! Sportovní Corvette přijede v plně elektrické variantě


Hybridní čtyřkolka přepisuje rekordy

Osmiválec v novém Chevroletu je stejný motor V8 o objemu 6,2 litru, který používá standardní Chevrolet Corvette Stingray. V novém modelu Corvette E-Ray posílá motor s pomocí osmistupňové automatické převodovky na zadní kola výkon 495 koní a točivý moment 640 Nm, který vpředu ještě navyšuje elektromotor o výkonu 160 koní s točivým momentem 170 Nm. Výsledkem je brutální hodnota celkového výkonu 655 koní.

Díky tomu je hybrid nejrychlejší Corvettou v historii značky. Zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládá za 2,5 sekundy a hranici čtvrt míle (0,402 km) protne přibližně za 10,5 sekundy. E-Ray dokáže v přímém směru konkurovat Ferrari 296 GTB, i když je jeho cena (cca 104 295 dolarů) zhruba třetinová.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články