Češi nakupují elektromobily jako nikdy. Získat Teslu je nebývale lákavé

  • Češi začínají přicházet elektřině na chuť
  • V červnu se prodalo historicky nejvíce elektromobilů
  • Je to díky dotacím, ale i hrozbě zavedení cla na elektromobily z Číny
Volkswagen ID.4 nabíjení na wallboxu

Volkswagen ID.4 | foto: Volkswagen

Česko je považováno za národ, který je proti elektromobilitě. V žebříčku EU patříme až téměř na samé dno z pohledu prodejů elektrických aut. Nicméně vypadá to, že se začíná blýskat na lepší časy. Podle nejnovějších dat, která zveřejnil web Čistá doprava čerpající zdrojová data od Ministerstva dopravy, byl měsíc červen naprosto rekordní – zaregistrovalo se přes 1 500 nových elektroaut, což je podíl téměř 7 %.

Rekordní prodeje jsou díky Tesle a dotacím

Více než 1 000 registrovaných elektromobilů na českém trhu během jediného měsíce bylo teprve podruhé v historii. Poprvé k tomu vedlo zahájení prodeje nové Škody Enyaq, které se v prosinci 2020 prodalo 741 kusů. Tentokrát, v červnu 2024, jsou za rekordními prodeji jednak státní dotace na elektromobil, tak zřejmě také hrozba uvalené dovozních cel na elektromobily vyráběné v Číně. A proč právě Tesla? Díky konkurenceschopné ceně, ale i tomu, že stále platí za etalon na poli elektromobility.

Díky dotačnímu programu je stále možné ušetřit 200 tisíc při pořízení nového či ojetého elektromobilu. Při ceně nejlevnější Tesly Model 3 již od 1 003 990 Kč včetně DPH to znamená výraznou úsporu. Navíc pro firmy, které si „odečítají“ DPH. Do toho prodeje rozhodně ovlivnila také hrozba ze zavedení dovozních cel na elektromobily vyráběné v Číně, tedy včetně jediného vozu od Tesly, který se do Evropy dováží ze Šanghaje – Modelu 3. Zákazníci chtěli stihnout nákup vozu před zdražením.

Model 3 byl prodávanější než Model Y

Právě Tesla si v červnu připsala 62% podíl na trhu, následovalo Volvo (8 %), Hyundai (5 %) a Škoda (5 %). Dominance americké značky vycházela mimo jiné i z toho, že končilo čtvrtletí, a tak mohli zákazníci získat zajímavý bonus k pořízení nového vozu – tentokrát 20 tisíc kilometrů bezplatného nabíjení na Tesla Superchargerech. Nejvíce bylo zaregistrováno Modelů 3 (595 kusů) a Modelů Y (359 kus), celkově Tesla za jediný měsíc prodala přes 900 vozidel.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Tesla Model 3 (2024) | foto: vlastní


Čtěte také: Škoda Elroq je přelomové auto. Ujede 560 km, zaparkujete ho přes mobil


V Česku už jezdí přes 27 600 elektromobilů

Elektromobilita je v Česku na vzestupu. Aktuálně už po českých silnicích jezdí více než 27 600 elektromobilů, přičemž jen za letošní první polovinu roku jejich počet vzrostl o více než 5 000. Vzhledem k tomu, že je v naší zemi provozováno přes 6,6 milionu osobních vozidel, to znamená podíl elektromobilů 0,42 %. Nicméně v minulém měsíci dosahoval podíl elektroaut u všech nově prodaných aut již téměř 7 %.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Češi nakupují elektromobily jako nikdy. Získat Teslu je nebývale lákavé

  • Češi začínají přicházet elektřině na chuť
  • V červnu se prodalo historicky nejvíce elektromobilů
  • Je to díky dotacím, ale i hrozbě zavedení cla na elektromobily z Číny
Volkswagen ID.4 nabíjení na wallboxu

Volkswagen ID.4 | foto: Volkswagen

Česko je považováno za národ, který je proti elektromobilitě. V žebříčku EU patříme až téměř na samé dno z pohledu prodejů elektrických aut. Nicméně vypadá to, že se začíná blýskat na lepší časy. Podle nejnovějších dat, která zveřejnil web Čistá doprava čerpající zdrojová data od Ministerstva dopravy, byl měsíc červen naprosto rekordní – zaregistrovalo se přes 1 500 nových elektroaut, což je podíl téměř 7 %.

Rekordní prodeje jsou díky Tesle a dotacím

Více než 1 000 registrovaných elektromobilů na českém trhu během jediného měsíce bylo teprve podruhé v historii. Poprvé k tomu vedlo zahájení prodeje nové Škody Enyaq, které se v prosinci 2020 prodalo 741 kusů. Tentokrát, v červnu 2024, jsou za rekordními prodeji jednak státní dotace na elektromobil, tak zřejmě také hrozba uvalené dovozních cel na elektromobily vyráběné v Číně. A proč právě Tesla? Díky konkurenceschopné ceně, ale i tomu, že stále platí za etalon na poli elektromobility.

Díky dotačnímu programu je stále možné ušetřit 200 tisíc při pořízení nového či ojetého elektromobilu. Při ceně nejlevnější Tesly Model 3 již od 1 003 990 Kč včetně DPH to znamená výraznou úsporu. Navíc pro firmy, které si „odečítají“ DPH. Do toho prodeje rozhodně ovlivnila také hrozba ze zavedení dovozních cel na elektromobily vyráběné v Číně, tedy včetně jediného vozu od Tesly, který se do Evropy dováží ze Šanghaje – Modelu 3. Zákazníci chtěli stihnout nákup vozu před zdražením.

Model 3 byl prodávanější než Model Y

Právě Tesla si v červnu připsala 62% podíl na trhu, následovalo Volvo (8 %), Hyundai (5 %) a Škoda (5 %). Dominance americké značky vycházela mimo jiné i z toho, že končilo čtvrtletí, a tak mohli zákazníci získat zajímavý bonus k pořízení nového vozu – tentokrát 20 tisíc kilometrů bezplatného nabíjení na Tesla Superchargerech. Nejvíce bylo zaregistrováno Modelů 3 (595 kusů) a Modelů Y (359 kus), celkově Tesla za jediný měsíc prodala přes 900 vozidel.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Tesla Model 3 (2024) | foto: vlastní


Čtěte také: Škoda Elroq je přelomové auto. Ujede 560 km, zaparkujete ho přes mobil


V Česku už jezdí přes 27 600 elektromobilů

Elektromobilita je v Česku na vzestupu. Aktuálně už po českých silnicích jezdí více než 27 600 elektromobilů, přičemž jen za letošní první polovinu roku jejich počet vzrostl o více než 5 000. Vzhledem k tomu, že je v naší zemi provozováno přes 6,6 milionu osobních vozidel, to znamená podíl elektromobilů 0,42 %. Nicméně v minulém měsíci dosahoval podíl elektroaut u všech nově prodaných aut již téměř 7 %.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."