Je to tak a je to v podstatě i logické. Elektřina si hledá svoji cestu do stále více zařízení a především “pohybovadel” nebo chcete-li transportních prostředků.
Tip: Kitty Hawk je víc než jen kříženec vznášedla s dronem (video)
Vloni byl odhalen startupový projekt elektrického letadla, které by mělo pojmout 150 pasažérů, takže se dá říci, že vývoj se tímto směrem skutečně ubírá. Nakolik konkurenceschopná budou bateriemi poháněná letadla ovšem ukáže až praxe. Mimochodem, onen startup jménem Wright Electric nějaký čas nazpět ohlásil partnerství s easyJetem.
Johan Lundgren, CEO easyJetu, prohlásil, že elektrické létání se stává skutečností a budoucnost podle něj nebude zcela závislá na konvenčních, tedy palivových, letadlech. EasyJet plánuje zahájit testy elektřinou poháněného letadla od Wright Electric příští rok. Toto a podobná elektoletadla by se mohly využívat na kratších trasách, do vzdálenosti zhruba 500 kilometrů. Nezdá se to, ale takových letů je zhruba 30 % ze všech.
I přes vyšší pořizovací cenu by se mohly provozovateli počáteční náklady rychle vrátit, protože by ušetřil na palivu. Samozřejmě, ruku v ruce jde s elektrickým pohonem i ekologie a případné nižší poplatky na letištích a další zvýhodnění pro letadla poháněná elektřinou.
Zdroj: electrek
Je to tak a je to v podstatě i logické. Elektřina si hledá svoji cestu do stále více zařízení a především “pohybovadel” nebo chcete-li transportních prostředků.
Tip: Kitty Hawk je víc než jen kříženec vznášedla s dronem (video)
Vloni byl odhalen startupový projekt elektrického letadla, které by mělo pojmout 150 pasažérů, takže se dá říci, že vývoj se tímto směrem skutečně ubírá. Nakolik konkurenceschopná budou bateriemi poháněná letadla ovšem ukáže až praxe. Mimochodem, onen startup jménem Wright Electric nějaký čas nazpět ohlásil partnerství s easyJetem.
Johan Lundgren, CEO easyJetu, prohlásil, že elektrické létání se stává skutečností a budoucnost podle něj nebude zcela závislá na konvenčních, tedy palivových, letadlech. EasyJet plánuje zahájit testy elektřinou poháněného letadla od Wright Electric příští rok. Toto a podobná elektoletadla by se mohly využívat na kratších trasách, do vzdálenosti zhruba 500 kilometrů. Nezdá se to, ale takových letů je zhruba 30 % ze všech.
I přes vyšší pořizovací cenu by se mohly provozovateli počáteční náklady rychle vrátit, protože by ušetřil na palivu. Samozřejmě, ruku v ruce jde s elektrickým pohonem i ekologie a případné nižší poplatky na letištích a další zvýhodnění pro letadla poháněná elektřinou.
Zdroj: electrek