V Bugatti Mistral odehraje svoji derniéru spalovací šestnáctiválec! Další motory podlehnou elektřině

Matouš Vrchota
  • Bugatti se pomalu, ale jistě loučí se spalovacími motory
  • Posledním modelem se čtyřikrát přeplňovaným šestnáctiválcem se stane Mistral
  • Další modely už budou podléhat alespoň částečné elektrifikaci
Bugatti Mistral W16
Bugatti Mistral W16

Fanoušci burácejících mnohoválcových benzínových trhačů asfaltu budou muset zamáčknout další slzu. Vozy této značky je možné na silnicích spatřit skutečně výjimečně a o to větší to je zážitek. Šestnáctiválec ve tvaru dvojitého „W“ je dnes již sám o sobě velmi unikátní. Bugatti se s tímto ikonickým motorem rozloučí ve formě posledního spalovacího modelu Mistral.

Sbohem, dvojitá „Vé osmičko“!

Při pohledu na design vozu doslova zamrazí a následně se člověku udělá smutno. Bugatti Mistral má krásný, moderní a elegantní vzhled a možná mnoho lidí napadne, že už tento model by slušné elektrické motorizaci neudělal ostudu. I tak bude těžké si zvyknout, že i takto ikonická značka již bude vyrábět pouze elektrické modely.

Model Mistral se stane nástupcem dosluhujícího modelu Chiron. Základní cena je nastavena na 5 milionů eur (123 milionů korun). Šestnáctiválcový motor se skládá ze svou motorů V8 s úzkým úhlem válců. Poprvé se tato sestava objevila v modelu Veyron již v roce 2005. K této bestiální sestavě patří ještě čtveřice turbodmychadel. I proto je vůz prý schopný dosáhnout rychlosti 420 km/h, a to dokonce bez střechy nad cestujícími.

Bugatti Mistral W16
Bugatti Mistral W16

Čtěte také: Rimac Nevera za téměř 50 milionů odešel z první nehody až nečekaně důstojně


Karoserie nese odkazy na minulé i legendární modely

S touto karoserií se Bugatti odkazuje na své předešlé modely, a především na model Typ 57 Roadster Grand Raid z roku 1934. Zajímavostí je sání vzduchu, které výrobce přesunul nad hlavy cestujících. Tyto výdechy slouží pouze motoru, další vstupy po bocích vozu jsou pak vyhrazení pro chlazení oleje. Navíc mají posádce obohatit zvukový projev motoru umístěného uprostřed.

LED světlomety denního svícení mají podobu čtyřech vodorovných linek. Jejich počet zde má vyjadřovat i pohon všech čtyř kol a počet turbodmychadel. Grafika na zadní části vozu pak tvoří velké písmeno „X“ a především mají zadními výdechy pomoci usměrňovat horký vzduch mimo vozidlo.

Bugatti Mistral W16
Bugatti Mistral W16

Jaká čeká Bugatti s Rimacem budoucnost?

Modelu Mistral, pojmenovaného podle francouzského větru vanoucího od severozápadu, se vyrobí pouze 99 kusů. První kusy mají být zájemcům dodány v roce 2024. Bugatti Mistral W16 tak uzavře jednu éru značky. Formálně vůz stále patří do skupiny koncernu Volkswagen.

Několik let je již ale vyvíjený chorvatskou hypersportovní automobilkou Rimac. Obrovské W16 motory poháněly všechny modely značky od raných let našeho milénia. V blízké budoucnosti Bugatti elektrické vozidlo postavit neplánuje. Chce tak tolerovat zaměření výrobce Rimac, které se právě elektrickými hypersporty zabývá zcela výhradně.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články