Je tomu již několik let, co se začaly objevovat první spekulace o výstavbě továrny vyrábějící elektromobily či baterie v České republice. Jednu dobu se dokonce spekulovalo, zda u nás svou Gigafactory nepostaví samotná Tesla. To se sice nestalo, ovšem určitá forma naděje tu stále je.
Brzy končící šéf Škoda Auto, Thomas Schäfer, v rozhovoru s magazínem Frankfurter Allgemeine Zeitung prozradil své finální plány. Řeč je o výběru místa pro výstavbu nové továrny Volkswagenu. „Přejeme si, aby Česko vyhrálo a stalo se dalším místem pro továrnu na baterie koncernu Volkswagen,“ sdělil Schäfer.
Česká vláda návrh podporuje, naše země se dokonce připravuje na těžbu lithia v Krušných horách, přičemž lithium je jednou z důležitých složek baterií. Schäfer však podotknul, že mezi okolními státy panuje velká rivalita ohledně toho, která země se nakonec nové továrny dočká.
Čtěte také: Česko potřebuje vlastní Gigafactory! Když to propásne, tak nastanou krušné časy
Dle původního plánu mělo být o výstavbě továrny na baterie ve střední Evropě jasno již koncem loňského roku. Finální verdikt byl však kvůli několika důvodům, mezi kterými je například i aktuální ruská invaze na Ukrajině, odložen asi o půl roku.
Sám Thomas Schäfer pak přiblížil, kdy bychom se měli výsledky posudků a finální rozhodnutí o lokalitě Gigafactory dozvědět. „Jsem přesvědčen, že ještě v prvním pololetí dospějeme k rozhodnutí.“ To by v praxi znamenalo, že když padne konečné rozhodnutí, tak bude Schäfer stále na své aktuální pozici, kterou má opustit až v červnu.
Je tomu již několik let, co se začaly objevovat první spekulace o výstavbě továrny vyrábějící elektromobily či baterie v České republice. Jednu dobu se dokonce spekulovalo, zda u nás svou Gigafactory nepostaví samotná Tesla. To se sice nestalo, ovšem určitá forma naděje tu stále je.
Brzy končící šéf Škoda Auto, Thomas Schäfer, v rozhovoru s magazínem Frankfurter Allgemeine Zeitung prozradil své finální plány. Řeč je o výběru místa pro výstavbu nové továrny Volkswagenu. „Přejeme si, aby Česko vyhrálo a stalo se dalším místem pro továrnu na baterie koncernu Volkswagen,“ sdělil Schäfer.
Česká vláda návrh podporuje, naše země se dokonce připravuje na těžbu lithia v Krušných horách, přičemž lithium je jednou z důležitých složek baterií. Schäfer však podotknul, že mezi okolními státy panuje velká rivalita ohledně toho, která země se nakonec nové továrny dočká.
Čtěte také: Česko potřebuje vlastní Gigafactory! Když to propásne, tak nastanou krušné časy
Dle původního plánu mělo být o výstavbě továrny na baterie ve střední Evropě jasno již koncem loňského roku. Finální verdikt byl však kvůli několika důvodům, mezi kterými je například i aktuální ruská invaze na Ukrajině, odložen asi o půl roku.
Sám Thomas Schäfer pak přiblížil, kdy bychom se měli výsledky posudků a finální rozhodnutí o lokalitě Gigafactory dozvědět. „Jsem přesvědčen, že ještě v prvním pololetí dospějeme k rozhodnutí.“ To by v praxi znamenalo, že když padne konečné rozhodnutí, tak bude Schäfer stále na své aktuální pozici, kterou má opustit až v červnu.