Budou mít auta od Tesly tyto unikátní pneumatiky, které se nenafukují?

  • Flexibilní pneumatiky Uptis nepotřebují vzduch a nemohou mít defekt
  • Testy pro Michelin provádí nově i Tesla
  • Pneumatiky zatím nepůjdou pořídit na všechny typy vozidel
Bezvzduchové pneumatiky Michelin Uptis

Bezvzduchové pneumatiky Michelin Uptis | foto: Michelin

Výrobce pneumatik Michelin v nedávném rozhovoru se svým výkonným ředitelem potvrdil, že se pouští do testovací fáze nového přelomového druhu pneumatik. Ty pro své fungování nebudou potřebovat vzduch a budou i více odolné proti jiným poškozením. Zdá se to jako ideální budoucnost. Proto se také do testování prototypu zapojí americký výrobce elektromobilů, Tesla.

Zbavte se vzduchu i strachu z defektu

Pro Michelin půjde již o druhého partnera, který s testováním pomůže. V současnosti pneumatiky testuje i Chevrolet s modelem Bolt. Není náhodou, že nový systém Uptis (Unique Puncture-Proof Tire System, unikátní systém s ochranou proti defektům) dostali nejdříve do rukou elektrické modely. Ty totiž mají z technologie těžit více než ostatní typy pohonů.

Pneumatiky mají větší pevnost díky unikátnímu kompozitu, který je pevně spojený s gumovými vlákny. Na vnitřní straně pneumatiky se nachází flexibilní paprsky a ramena, které lépe kopírují nerovnosti na vozovce. Při běžné jízdě pneumatika přirozeně pruží a vyrovnává nerovnosti s větší citlivostí než standardní vzduchové modely. Při najetí na ostrý předmět navíc nehrozí proražení, právě díky absenci vzduchového komponentu.

Michelin Uptis

Michelin Uptis | foto: Michelin


Čtěte také: S novou pneumatikou od Pirelli zvládne elektroauto v zimě ujet o 50 km více


Třikrát delší životnost a lepší udržitelnost

Očekávaná životnost má být až třikrát delší než z standardních pneumatik. Díky tomu výrazně sníží počet zničených a odepsaných pneumatik na skládkách, čímž systém Uptis přispěje k větší udržitelnosti. Stejně tak je výrazně snížený otěr a degradace vzorku. I přes větší pevnost netrpí pneumatiky na hmotnosti. Dokonce mají být lehčí. Nabídnou také lepší aerodynamické vlastnosti, což opět ocení především elektromobily. Mohou tak pozitivně vylepšit i dojezd na jedno nabití.

Ředitel Menegaux zatím ale dodává, že pneumatiky mohou mít pouze částečné využití za určitých podmínek. Nezmínil ale, zda by se omezení mělo týkat ročního období, zeměpisní šířky s nižší pravděpodobností rozptylu vnějších podmínek nebo limity silničních povrchů. Mohly by se prý ale hodit na připravované autonomní vozidlo Tesly, Robotaxi. I když je systém Uptis zatím stále ve fázi prototypu, na trh by se mohly dostat již koncem letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Budou mít auta od Tesly tyto unikátní pneumatiky, které se nenafukují?

  • Flexibilní pneumatiky Uptis nepotřebují vzduch a nemohou mít defekt
  • Testy pro Michelin provádí nově i Tesla
  • Pneumatiky zatím nepůjdou pořídit na všechny typy vozidel
Bezvzduchové pneumatiky Michelin Uptis

Bezvzduchové pneumatiky Michelin Uptis | foto: Michelin

Výrobce pneumatik Michelin v nedávném rozhovoru se svým výkonným ředitelem potvrdil, že se pouští do testovací fáze nového přelomového druhu pneumatik. Ty pro své fungování nebudou potřebovat vzduch a budou i více odolné proti jiným poškozením. Zdá se to jako ideální budoucnost. Proto se také do testování prototypu zapojí americký výrobce elektromobilů, Tesla.

Zbavte se vzduchu i strachu z defektu

Pro Michelin půjde již o druhého partnera, který s testováním pomůže. V současnosti pneumatiky testuje i Chevrolet s modelem Bolt. Není náhodou, že nový systém Uptis (Unique Puncture-Proof Tire System, unikátní systém s ochranou proti defektům) dostali nejdříve do rukou elektrické modely. Ty totiž mají z technologie těžit více než ostatní typy pohonů.

Pneumatiky mají větší pevnost díky unikátnímu kompozitu, který je pevně spojený s gumovými vlákny. Na vnitřní straně pneumatiky se nachází flexibilní paprsky a ramena, které lépe kopírují nerovnosti na vozovce. Při běžné jízdě pneumatika přirozeně pruží a vyrovnává nerovnosti s větší citlivostí než standardní vzduchové modely. Při najetí na ostrý předmět navíc nehrozí proražení, právě díky absenci vzduchového komponentu.

Michelin Uptis

Michelin Uptis | foto: Michelin


Čtěte také: S novou pneumatikou od Pirelli zvládne elektroauto v zimě ujet o 50 km více


Třikrát delší životnost a lepší udržitelnost

Očekávaná životnost má být až třikrát delší než z standardních pneumatik. Díky tomu výrazně sníží počet zničených a odepsaných pneumatik na skládkách, čímž systém Uptis přispěje k větší udržitelnosti. Stejně tak je výrazně snížený otěr a degradace vzorku. I přes větší pevnost netrpí pneumatiky na hmotnosti. Dokonce mají být lehčí. Nabídnou také lepší aerodynamické vlastnosti, což opět ocení především elektromobily. Mohou tak pozitivně vylepšit i dojezd na jedno nabití.

Ředitel Menegaux zatím ale dodává, že pneumatiky mohou mít pouze částečné využití za určitých podmínek. Nezmínil ale, zda by se omezení mělo týkat ročního období, zeměpisní šířky s nižší pravděpodobností rozptylu vnějších podmínek nebo limity silničních povrchů. Mohly by se prý ale hodit na připravované autonomní vozidlo Tesly, Robotaxi. I když je systém Uptis zatím stále ve fázi prototypu, na trh by se mohly dostat již koncem letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."