Nizozemsko není známé jen pro své tulipány a počet bicyklů. Po Norsku se jedná o další elektromobilovou velmoc. Stát elektrické vozy zvýhodňuje kde to jen jde. A doplácí na to především řidiči spalovacích aut. I přes štědré dotační programy ale zájem o elektromobily v posledním roce poklesl.
Pokud jste uživatelem konvenčního spalovacího vozu v Nizozemsku, rozhodně chápeme, že se vám aktuální situace na trhu nelíbí. Ceny paliv totiž oproti posledním dvanácti měsícům raketově rostou. Meziročně se zvedly ceny dieselu o 28 %, u benzínu pak o 22 %. Znamená to, že litr paliva již pod 2 eura nenatankujete. Důvodů pro tyto astronomické ceny je hned několik.
Kvůli současnému konfliktu na hranicích Ruska a Ukrajiny hrozí, že se dodávka ropy i plynu do Evropy sníží. Poptávku tak budou moci vykrýt jiní dodavatelé na trhu. Prodejci tak již dopředu reagují na možný nedostatek paliv.
Čtěte více: Nedostatek paliva jako příležitost pro elektromobily? Lidé začínají podléhat panice
Tím, že Nizozemsko ve velkém zvýhodňuje elektromobilitu, tak je i cena fosilních paliv uměle navýšena, aby měli lidé větší zájem o vozidla na čistý pohon. A pandemická situace tomu také napomáhá. To bylo koneckonců možné vidět i na českých čerpacích stanicích.
Jenže zájem místních občanů o elektromobily upadá. V loňském roce dokonce poklesly prodeje, což se kromě Nizozemska projevilo i v našich krajích. Vypadá to, že přirozený zájem o elektromobily pomalu polevuje a držet jej budou nyní především firmy a majetní zájemci.
Poměr prodaných elektrických vozů byl vloni pouze pětinový oproti benzínovým vozidlům. Potíže tak nyní mají obě strany. O vládní dotace již není takový zájem, navyšování cen paliv nemá pro vládu takový význam a majitelé spalovacích vozů nad cenami pouze kroutí hlavou. Nizozemsko se tak dostává do těžké situace.
Nizozemsko není známé jen pro své tulipány a počet bicyklů. Po Norsku se jedná o další elektromobilovou velmoc. Stát elektrické vozy zvýhodňuje kde to jen jde. A doplácí na to především řidiči spalovacích aut. I přes štědré dotační programy ale zájem o elektromobily v posledním roce poklesl.
Pokud jste uživatelem konvenčního spalovacího vozu v Nizozemsku, rozhodně chápeme, že se vám aktuální situace na trhu nelíbí. Ceny paliv totiž oproti posledním dvanácti měsícům raketově rostou. Meziročně se zvedly ceny dieselu o 28 %, u benzínu pak o 22 %. Znamená to, že litr paliva již pod 2 eura nenatankujete. Důvodů pro tyto astronomické ceny je hned několik.
Kvůli současnému konfliktu na hranicích Ruska a Ukrajiny hrozí, že se dodávka ropy i plynu do Evropy sníží. Poptávku tak budou moci vykrýt jiní dodavatelé na trhu. Prodejci tak již dopředu reagují na možný nedostatek paliv.
Čtěte více: Nedostatek paliva jako příležitost pro elektromobily? Lidé začínají podléhat panice
Tím, že Nizozemsko ve velkém zvýhodňuje elektromobilitu, tak je i cena fosilních paliv uměle navýšena, aby měli lidé větší zájem o vozidla na čistý pohon. A pandemická situace tomu také napomáhá. To bylo koneckonců možné vidět i na českých čerpacích stanicích.
Jenže zájem místních občanů o elektromobily upadá. V loňském roce dokonce poklesly prodeje, což se kromě Nizozemska projevilo i v našich krajích. Vypadá to, že přirozený zájem o elektromobily pomalu polevuje a držet jej budou nyní především firmy a majetní zájemci.
Poměr prodaných elektrických vozů byl vloni pouze pětinový oproti benzínovým vozidlům. Potíže tak nyní mají obě strany. O vládní dotace již není takový zájem, navyšování cen paliv nemá pro vládu takový význam a majitelé spalovacích vozů nad cenami pouze kroutí hlavou. Nizozemsko se tak dostává do těžké situace.