BMW uzavírá jednu kapitolu. Spalovací motory se přestávají vyrábět v Německu

  • BMW ukončilo výrobu spalovacích motorů ve svém hlavním závodě v Mnichově
  • Jejich produkci přesunul do Rakouska a Velké Británie
  • Dlouho avizovaný krok má uvolnit prostor pro výrobu nové elektrické řady
BMW logo

BMW logo, ilustrační

Po 60 letech skončila pro německou automobilku BMW jedna velká dějinná etapa. Tento měsíc byl v hlavním závodě značky v bavorské metropoli Mnichově smontován vůbec poslední osmiválcový spalovací motor. Výroba spalovacích motorů byla kompletně přesunuta do rakouského Steyeru a do Hams Hall ve Velké Británii. Rozhodnutí, které vedení BMW oznámilo již v listopadu 2020, má pomoci automobilce v přechodu na čistě elektrickou budoucnost.

Motorárna bude přestavěna na výrobu elektromobilů

Podle dřívějších oznámeních by měla začít od roku 2026 sjíždět z výrobní linky v hlavním závodě, pro kterou zrušená motorárna musela uvolnit místo, připravovaná elektrická třída Neue Klasse. Pro BMW představuje přestavba stávající výrobní linky investici přibližně 400 milionů eur.

Přibližně 1 200 zaměstnanců, kteří dříve pracovali ve výrobě motorů, by se nyní mělo rekvalifikovat a budou nasazeni v jiných oblastech, buď přímo v mnichovském závodě nebo v jiných továrnách BMW. Zaměstnanecká rada v roce 2020, kdy bylo rozhodnutí oznámeno, mnohamilionovou investici přivítala a hovořila o „vzoru pro úspěšně organizovanou transformaci německého průmyslu“.

Automobilka již od října 2021 vyrábí v Mnichově plně elektrické BMW i4, zatímco modely iX, i7 a i5 sjíždějí z výrobní linky v Dingolfingu, kde je také umístěna produkce elektrických pohonů. Elektrická SUV iX1 a iX2 se vyrábějí v Regensburgu.

BMW Vision Neue Klasse | foto: BMW


Čtěte také: Tesla je pozadu, tvrdí šéf BMW. „Naše baterie jsou mnohem lepší!“


BMW investuje i v jiných regionech Bavorska

Není to jen hlavní závod v Mnichově, do kterého vedení automobilky v souvislosti s elektromobilitou sype spoustu peněz. V továrně BMW ve Wackersdorfu v Horní Falci bude vybudováno testovací centrum baterií, kde budou testovány vysokonapěťové baterie a další komponenty pro elektromobily. Letos v září si pak občané Straßkirchenu v Dolním Bavorsku odhlasovali, že BMW může postavit novou továrnu na baterie v obcích Straßkirchen a Irlbach.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW uzavírá jednu kapitolu. Spalovací motory se přestávají vyrábět v Německu

  • BMW ukončilo výrobu spalovacích motorů ve svém hlavním závodě v Mnichově
  • Jejich produkci přesunul do Rakouska a Velké Británie
  • Dlouho avizovaný krok má uvolnit prostor pro výrobu nové elektrické řady
BMW logo

BMW logo, ilustrační

Po 60 letech skončila pro německou automobilku BMW jedna velká dějinná etapa. Tento měsíc byl v hlavním závodě značky v bavorské metropoli Mnichově smontován vůbec poslední osmiválcový spalovací motor. Výroba spalovacích motorů byla kompletně přesunuta do rakouského Steyeru a do Hams Hall ve Velké Británii. Rozhodnutí, které vedení BMW oznámilo již v listopadu 2020, má pomoci automobilce v přechodu na čistě elektrickou budoucnost.

Motorárna bude přestavěna na výrobu elektromobilů

Podle dřívějších oznámeních by měla začít od roku 2026 sjíždět z výrobní linky v hlavním závodě, pro kterou zrušená motorárna musela uvolnit místo, připravovaná elektrická třída Neue Klasse. Pro BMW představuje přestavba stávající výrobní linky investici přibližně 400 milionů eur.

Přibližně 1 200 zaměstnanců, kteří dříve pracovali ve výrobě motorů, by se nyní mělo rekvalifikovat a budou nasazeni v jiných oblastech, buď přímo v mnichovském závodě nebo v jiných továrnách BMW. Zaměstnanecká rada v roce 2020, kdy bylo rozhodnutí oznámeno, mnohamilionovou investici přivítala a hovořila o „vzoru pro úspěšně organizovanou transformaci německého průmyslu“.

Automobilka již od října 2021 vyrábí v Mnichově plně elektrické BMW i4, zatímco modely iX, i7 a i5 sjíždějí z výrobní linky v Dingolfingu, kde je také umístěna produkce elektrických pohonů. Elektrická SUV iX1 a iX2 se vyrábějí v Regensburgu.

BMW Vision Neue Klasse | foto: BMW


Čtěte také: Tesla je pozadu, tvrdí šéf BMW. „Naše baterie jsou mnohem lepší!“


BMW investuje i v jiných regionech Bavorska

Není to jen hlavní závod v Mnichově, do kterého vedení automobilky v souvislosti s elektromobilitou sype spoustu peněz. V továrně BMW ve Wackersdorfu v Horní Falci bude vybudováno testovací centrum baterií, kde budou testovány vysokonapěťové baterie a další komponenty pro elektromobily. Letos v září si pak občané Straßkirchenu v Dolním Bavorsku odhlasovali, že BMW může postavit novou továrnu na baterie v obcích Straßkirchen a Irlbach.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."