Našlapaný elektromobil z divize M od BMW není rychlík jenom na silnici. Ověřili jsme tvrzení německé automobilky, že se vůz umí nabíjet rychlostí až 210 kW.
Sportovní vůz BMW i4 M50 je vybaven baterií o využitelné kapacitě 80,7 kWh. Vzhledem k prémiovosti vozu by bylo zapotřebí, aby se kromě rychlé jízdy uměl i rychle nabíjet. Nebudeme vás napínat dlouho, na dlouhých trasách vás příliš zdržovat nebude.
Vzhledem k maximální rychlosti nabíjení 210 kW proběhlo testování na ultrarychlé stanici Ionity u pražských Nupak, která vládne výkonem až 350 kW. Nabíjení probíhalo za teploty 30 °C a se zahřátou baterií z 10 do 80 %. Průběh výkonu můžete vidět na nabíjecí křivce.
Čtěte také: Test spotřeby BMW i4 M50 – Neskutečná raketa, která nesežere trávu kolem silnice
Výkon nabíjení z 10 % SoC (state of charge, tedy stav nabití – pozn. redakce) hned ze startu vystřelil na hodnotu kolem 208 až 210 kW, zde se držel zhruba do 20 %, poté začal mírný pokles. Zajímavé je, že během 7 minut jsme dobili 20 kWh energie, která vystačí na ujetí zhruba 100 km po dálnici, nebo více než 120 km ve městě. Za takovou chvilku si sotva odskočíte na toaletu.
Výkon nabíjení s každým dodaným procentem velice mírně klesá, až se v 50 % baterie pohybuje kolem 116 kW. To je stále velmi slušná hodnota. Pokles pokračuje dál a na SoC 68 % se výkon poprvé podíval pod 100 kW. Necháváme elektromobil nabít do 80 % a zde se ukazatel rychlosti nabíjení pohybuje kolem 70 kW.
Celkem trvalo nabití z 10 na 80 % krásných 29 minut. Dobili jsme 59 kW a ty vám vystačí na reálných 270 až 280 km po dálnici při 130 km/h. V praxi tak platí, dvě hodiny jízdy a necelá půl hodina nabíjení při cestování na dlouhé trasy.
Zajímavé je, že při jiném nabíjení na trase Praha – Brno jsme na Ionity u Pávova připojili BMW i4 M50 se 34 % v baterii a výkon nabíjení hned skočil na 210 kW. Zde se udržel jen pár desítek sekund a klesnul na zhruba 162 kW. Poté už nabíjení probíhalo velmi podobně, jako podle námi naměřených hodnot z testu.
Našlapaný elektromobil z divize M od BMW není rychlík jenom na silnici. Ověřili jsme tvrzení německé automobilky, že se vůz umí nabíjet rychlostí až 210 kW.
Sportovní vůz BMW i4 M50 je vybaven baterií o využitelné kapacitě 80,7 kWh. Vzhledem k prémiovosti vozu by bylo zapotřebí, aby se kromě rychlé jízdy uměl i rychle nabíjet. Nebudeme vás napínat dlouho, na dlouhých trasách vás příliš zdržovat nebude.
Vzhledem k maximální rychlosti nabíjení 210 kW proběhlo testování na ultrarychlé stanici Ionity u pražských Nupak, která vládne výkonem až 350 kW. Nabíjení probíhalo za teploty 30 °C a se zahřátou baterií z 10 do 80 %. Průběh výkonu můžete vidět na nabíjecí křivce.
Čtěte také: Test spotřeby BMW i4 M50 – Neskutečná raketa, která nesežere trávu kolem silnice
Výkon nabíjení z 10 % SoC (state of charge, tedy stav nabití – pozn. redakce) hned ze startu vystřelil na hodnotu kolem 208 až 210 kW, zde se držel zhruba do 20 %, poté začal mírný pokles. Zajímavé je, že během 7 minut jsme dobili 20 kWh energie, která vystačí na ujetí zhruba 100 km po dálnici, nebo více než 120 km ve městě. Za takovou chvilku si sotva odskočíte na toaletu.
Výkon nabíjení s každým dodaným procentem velice mírně klesá, až se v 50 % baterie pohybuje kolem 116 kW. To je stále velmi slušná hodnota. Pokles pokračuje dál a na SoC 68 % se výkon poprvé podíval pod 100 kW. Necháváme elektromobil nabít do 80 % a zde se ukazatel rychlosti nabíjení pohybuje kolem 70 kW.
Celkem trvalo nabití z 10 na 80 % krásných 29 minut. Dobili jsme 59 kW a ty vám vystačí na reálných 270 až 280 km po dálnici při 130 km/h. V praxi tak platí, dvě hodiny jízdy a necelá půl hodina nabíjení při cestování na dlouhé trasy.
Zajímavé je, že při jiném nabíjení na trase Praha – Brno jsme na Ionity u Pávova připojili BMW i4 M50 se 34 % v baterii a výkon nabíjení hned skočil na 210 kW. Zde se udržel jen pár desítek sekund a klesnul na zhruba 162 kW. Poté už nabíjení probíhalo velmi podobně, jako podle námi naměřených hodnot z testu.