Test spotřeby BMW i4 M50 – Neskutečná raketa, která nesežere trávu kolem silnice
- Podrobně jsme otestovali spotřebu BMW i4 M50
- Vysoký výkon nemusí znamenat vysokou spotřebu
- Překvapivě je elektromobil poměrně úsporný

Během klasického týdenního testu elektromobilu BMW i4 M50 jsme se podrobně zaměřili na spotřebu. Ano, majitelé tohoto extrémně výkonného, a ne úplně levného vozu nebudou příliš hledět na údaje o spotřebě, ale sami jsem byli na výsledky zvědaví.
BMW i4 M50 umí jet překvapivě úsporně
Pro kontext dodejme, že BMW i4 M50 je vrcholnou variantou modelu i4 a je také zároveň prvním „eMkovým“ plně elektrickým vozem z dílny německé automobilky BMW. Výkon 400 kW a točivý moment 795 Nm z něj dělá skutečnou střelu na silnici. Za kolik ale budete běžně s tímto vozem jezdit?
Pokud se přemůžete a budete dodržovat maximální rychlostí limity je i4 až překvapivě úsporný elektromobil, vzhledem na svůj výkon. Ve městě jsme se při režimu comfort, kdy máte dostupných „pouze“ 350 kW výkonu, při okolní teplotě 28 °C a klimatizaci nastavené na 21 °C, dostali na krásnou hodnotu mezi 17 až 19 kW na 100 km. S takovou vám reálný dojezd bude činit zhruba 450 až 480 km.

Čtěte také: Revoluce na obzoru? BMW iX otestuje baterii s neuvěřitelným dojezdem 965 kilometrů
Na dálnici jako ryba ve vodě
Jízda po okreskách je ještě úspornější, běžně jsme při klidné jízdě v rámci rychlostních limitů jezdili za 16 až 17 kW, čímž se dostáváme na dojezd necelých 500 km v létě.
Dálnice bývá pro většinu elektromobilů opravdovou zkouškou dojezdu, to úplně neplatí u i4 M50. Při dálničních 130 km/h na tempomatu se ukazatel spotřeby pohyboval okolo 21 kW na 100 km. Tím si zaručíte dojezd kolem 350 až 380 dálničních kilometrů. Zavítáte-li například na německých dálnicích na rychlosti 140 až 150 km/h, spotřeba se ustálí kolem 23 kW/100 km. To je stále vynikající hodnota, a tak je i4 báječný dálniční „cruiser“.
Avšak dodržovat s tímto vozem rychlostní limity je opravdová zkouška trpělivosti řidiče, a pokud budete využívat dynamiku a brutální zrychlení, počítat musíte úplně s jinými hodnotami. Ty však budou zcela individuální.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.