BMW i4 chce konkurovat Tesle. Výroba je zase o něco blíže

BMW už má na svém kontě poměrně neotřelý elektromobil i3, nicméně ten zatím žádné Tesle nemůže ani trochu konkurovat, tedy ať už jde například o velikost, dojezd či nabízené technologické vychytávky. V Bavorsku už tak Elonu Muskovi připravují přímou odpověď, a sice elektromobil s označením i4, který má jít přímo proti nejnovějšímu Modelu 3 od Tesly.

Tip: Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Německá automobilka to s elektromobilitou myslí opravdu vážně. Ne náhodou již vyrobila několik modelů a generací prvního neotřelého modelu i3, resp. plug-in hybridní sporťák i8, který taktéž dokáže jezdit jen čistě na elektrický pohon. A stejně tak nejspíše ne náhodou získala ochranné známky na označení i4, i5 a také i9. Koneckonců o prvním jmenovaném modelu se již veřejně zmiňuje a prozrazuje, že právě ten dorazí ze všech chystaných elektrických vozů nejdříve.

BMW i4 má být přímou odpovědí na elektromobily Tesla, konkrétně pak na nejnovější Model 3, který se prodává zhruba od necelého milionu až po miliony skoro dva. U BMW můžeme očekávat nejspíše ne o mnoho odlišnou cenovou politiku, ale hlavně pak její neobyčejný rukopis, který by měl do chystaných elektromobilů nové generace vdechnout nový život. Automobilka už například prozradila, že tentokrát nebude tolik experimentovat jako u modelu i3, ale chce tady mít model i4 stavbou i designem více srovnatelný s konvenčními vozy. Jinými slovy, půjde o větší bourák, než spíše ekologicky vypadající menší sourozenecký model.

Podle nejnovější informace od BMW bude výroba chystaného plně elektrického modelu i4 probíhat v Mnichově, a to v továrně, kde dnes automobilka produkuje zhruba 1 000 aut denně. Nicméně továrnu bude potřeba trochu upravit, a kvůli tomu BMW oznámilo investici ve výši 200 milionů eur, cca 5,1 miliardy korun. Začátek výroby je naplánovaný na rok 2021 a kromě nového elektromobilu zde mají nadále vznikat další modely automobilky, ať už se spalovacím nebo třeba hybridním pohonem. Zajímavostí pak má být, že BMW dokáže výrobní závod během provozu patřičně předělávat, aby mohl podle poptávky vyrábět modely, o které bude větší zájem.

Tip: BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

Připravované BMW i4 by mělo více vypadat jako běžné auto, přitom být samozřejmě luxusní a disponovat všechny možnými vychytávkami. O výkon by rozhodně neměla být nouze. Automobilka také slibuje dojezd přes 600 km na jedno nabití, což ovšem bude platit nejspíše jen v případě té nejvyšší a pochopitelně i nejdražší varianty. Dá se očekávat, že levnější a konkurenceschopnější verze budou po výbavové stránce ořezanější. Zkrátka tak, jako to dnes a denně dělají i jiné automobilky.

zdroj: BMW

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW i4 chce konkurovat Tesle. Výroba je zase o něco blíže

BMW už má na svém kontě poměrně neotřelý elektromobil i3, nicméně ten zatím žádné Tesle nemůže ani trochu konkurovat, tedy ať už jde například o velikost, dojezd či nabízené technologické vychytávky. V Bavorsku už tak Elonu Muskovi připravují přímou odpověď, a sice elektromobil s označením i4, který má jít přímo proti nejnovějšímu Modelu 3 od Tesly.

Tip: Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Německá automobilka to s elektromobilitou myslí opravdu vážně. Ne náhodou již vyrobila několik modelů a generací prvního neotřelého modelu i3, resp. plug-in hybridní sporťák i8, který taktéž dokáže jezdit jen čistě na elektrický pohon. A stejně tak nejspíše ne náhodou získala ochranné známky na označení i4, i5 a také i9. Koneckonců o prvním jmenovaném modelu se již veřejně zmiňuje a prozrazuje, že právě ten dorazí ze všech chystaných elektrických vozů nejdříve.

BMW i4 má být přímou odpovědí na elektromobily Tesla, konkrétně pak na nejnovější Model 3, který se prodává zhruba od necelého milionu až po miliony skoro dva. U BMW můžeme očekávat nejspíše ne o mnoho odlišnou cenovou politiku, ale hlavně pak její neobyčejný rukopis, který by měl do chystaných elektromobilů nové generace vdechnout nový život. Automobilka už například prozradila, že tentokrát nebude tolik experimentovat jako u modelu i3, ale chce tady mít model i4 stavbou i designem více srovnatelný s konvenčními vozy. Jinými slovy, půjde o větší bourák, než spíše ekologicky vypadající menší sourozenecký model.

Podle nejnovější informace od BMW bude výroba chystaného plně elektrického modelu i4 probíhat v Mnichově, a to v továrně, kde dnes automobilka produkuje zhruba 1 000 aut denně. Nicméně továrnu bude potřeba trochu upravit, a kvůli tomu BMW oznámilo investici ve výši 200 milionů eur, cca 5,1 miliardy korun. Začátek výroby je naplánovaný na rok 2021 a kromě nového elektromobilu zde mají nadále vznikat další modely automobilky, ať už se spalovacím nebo třeba hybridním pohonem. Zajímavostí pak má být, že BMW dokáže výrobní závod během provozu patřičně předělávat, aby mohl podle poptávky vyrábět modely, o které bude větší zájem.

Tip: BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

Připravované BMW i4 by mělo více vypadat jako běžné auto, přitom být samozřejmě luxusní a disponovat všechny možnými vychytávkami. O výkon by rozhodně neměla být nouze. Automobilka také slibuje dojezd přes 600 km na jedno nabití, což ovšem bude platit nejspíše jen v případě té nejvyšší a pochopitelně i nejdražší varianty. Dá se očekávat, že levnější a konkurenceschopnější verze budou po výbavové stránce ořezanější. Zkrátka tak, jako to dnes a denně dělají i jiné automobilky.

zdroj: BMW

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."