Jak jste si mohli nedávno přečíst v našem článku s hybridními vozy Toyota, tak ekologický faktor je u automobilů vybavených hybridním pohonem dost relativní. Řešení ale dost možná přináší BMW.
Hybridy z Mnichova by totiž mohly využívat faktu, že v každém okamžiku jízdy znají svoji polohu na základě GPS souřadnic. A v okamžiku, kdy by daný automobil zjistil, že se nachází v centru města, automaticky by přepnul pohon na baterie a odstavil spalovací motor.
Tento koncept byl odhalen na LA Auto Show, kde se šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich pochlubil, že v současné době je technologie ve fázi ověřování a testování. Automobilka zároveň jedná s radními německých měst, kde již existují bezemisní zóny nebo se zvažuje jejich zavedení.
Popravdě nám to připadá jako velice dobrý a relativně jednoduše proveditelný nápad, který sice asi nezachrání ani jednoho ledního medvěda, ale ve městech by se mohlo o trochu lépe dýchat bez toho, aby majitelé hybridů přišli o možnost mobility.
Zdroj: Reuters
Jak jste si mohli nedávno přečíst v našem článku s hybridními vozy Toyota, tak ekologický faktor je u automobilů vybavených hybridním pohonem dost relativní. Řešení ale dost možná přináší BMW.
Hybridy z Mnichova by totiž mohly využívat faktu, že v každém okamžiku jízdy znají svoji polohu na základě GPS souřadnic. A v okamžiku, kdy by daný automobil zjistil, že se nachází v centru města, automaticky by přepnul pohon na baterie a odstavil spalovací motor.
Tento koncept byl odhalen na LA Auto Show, kde se šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich pochlubil, že v současné době je technologie ve fázi ověřování a testování. Automobilka zároveň jedná s radními německých měst, kde již existují bezemisní zóny nebo se zvažuje jejich zavedení.
Popravdě nám to připadá jako velice dobrý a relativně jednoduše proveditelný nápad, který sice asi nezachrání ani jednoho ledního medvěda, ale ve městech by se mohlo o trochu lépe dýchat bez toho, aby majitelé hybridů přišli o možnost mobility.
Zdroj: Reuters