Tesla naslouchá řidičům. Nejspíš vrátí páčku blinkrů a chystá vylepšení sedadel

Pavel Škopek
Interiér ve voze Tesla Model 3 (2024) | foto: Tesla
Interiér ve voze Tesla Model 3 (2024) | foto: Tesla

Tesla naslouchá řidičům a plánuje vylepšení ovládání. Zvažuje návrat páčky blinkrů i ukládání opěrky do profilu pro větší komfort uživatelů.

Návrat k osvědčenému ovládání

Automobilka Tesla zvažuje několik vylepšení, která by mohla výrazně zlepšit komfort a ovládání jejích vozů. Naznačil to viceprezident společnosti pro vývoj vozidel, Lars Moravy, který na svém profilu na sociální síti X požádal komunitu o návrhy funkcí a úprav, které by mohly posunout vozy Tesla v roce 2026 na novou úroveň.

V rámci otevřené výzvy již Tesla obdržela tisíce podnětů, mezi nimiž se nejčastěji objevovaly přání na zlepšení ovládacích prvků a přizpůsobení interiéru. Mezi nejčastěji zmiňovanými je návrat tradiční páčky blinkrů. Tu Tesla nahradila dotykovým řešením, což celá řada řidičů kritizovala jako neintuitivní a neergonomické.

Lars Moravy přitom potěšil řadu fanoušků Tesly, když naznačil, že automobilka skutečně zvažuje, že by Model 3 Highland zpětně dovybavila touto funkcí. Nejspíš by se tak stalo formou dodatečné montáže, čímž by vyšla vstříc požadavkům zákazníků bez zásahu do celkové estetiky interiéru. Na trhu přitom již existuje i řešení třetí strany, pokud ho však nabídne přímo výrobce, bude přece jen větší záruka kompatibility.

Přídavná páčka pod volant pro nové Tesly | foto: Enhance
Přídavná páčka pod volant pro nové Tesly | foto: Enhance

Větší komfort pro řidiče

Další vítanou novinkou, která je údajně na spadnutí, je možnost přizpůsobení bederní opěrky v rámci řidičského profilu, což by přineslo větší komfort zejména při střídání více řidičů. Dnes je bederní opěrka jedním z mála prvků sedadla, která se do profilu neukládá a vždy automaticky zůstává poslední nastavená pozice.

Viceprezident Tesly v reakci na návrh jednoho z členů komunity, aby bylo možné uložit i tento parametr, uvedl, že by to mohlo být realizovatelné, ale vyžaduje to určité technické úpravy. Bederní opěrka totiž není napojena na absolutní senzor jako ostatní nastavení sedadla, takže systém nemá přesnou hodnotu, kterou by mohl uložit. Řešením by mohlo být zaznamenávání doby chodu motoru při nastavování opěrky a její následné ukládání do profilu řidiče.

Zatím není jasné, kdy a v jaké podobě Tesla tato vylepšení zavede. Firma však otevřeným sběrem zpětné vazby dává najevo, že je připravena více reflektovat reálné potřeby svých zákazníků. Pokud se plánované úpravy osvědčí, může jít o začátek nové etapy, kdy bude automobilka častěji přizpůsobovat své vozy zpětné vazbě komunity.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články