Proměnné značky umožní jízdu rychlostí až 150 km/h. Vyjdou na desítky milionů

Už v létě se na D3 mezi Táborem a Budějovicemi rozjedeme až 150 km/h. Proměnné značky umožní vyšší rychlost při dobrém počasí.
Už v létě budeme svištět vyšší rychlostí
Velkou rychlostí se blíží letní období letošního roku, které na českých dálnicích otevře dlouho nemyslitelnou možnost. Rychlostí až 150 km/h bude možné legálně projet první úsek a to na dálnici D3 mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Příprava pokračuje dále. Byla vybrána společnost, která technologicky zaštítí a nainstaluje proměnné tabule.
Proměnné dopravní značky zde osadí společnosti Mobility and Intelligence spolu se Značky Morava. K zakázce se sdružení dostalo především díky krátké době realizace, která dosáhne osmdesáti dní. S realizací se bude začínat již brzy. Hotovo má být ještě před koncem školního roku. Pro spěchající řidiče by měl být úsek odbrzděný právě od letních prázdnin.
Pokud to povětrnostní podmínky dovolí, bude na proměnném značení pravidelně svítit vyšší povolená rychlost. Jelikož je ale úsek často zahalený do mlhy, bude možné dynamicky snížit nejvyšší rychlost tak, aby byla v maximální možné míře zachována bezpečnost provozu. Běžně na standardní hranici 130 km/h, v případě potřeby i na nižší.

Po analýze mohou přibýt i další úseky
V listopadovém tendru stanovilo ŘSD předpokládanou cenu zakázky 90 milionů korun. K jejich překvapení ovšem finálně vybrané sdružení předložilo nabídku s téměř poloviční cenou, 54,4 milionu korun. Součástí zakázky jsou i solární panely a baterie, které budou pomáhat zčásti zajistit energii pro tabule.
Jestliže se místní 23 kilometrový úsek osvědčí, bude ŘSD pokračovat i dalšími úseky. Již nyní jsou další potenciální rychlé úseky dálnic v návrzích. Zvýšená dálniční rychlost by se tak v budoucnu mohla objevit na úseku D1 mezi Přerovem a Ostravou nebo na D11 u Hradce Králové.
ŘSD zvýšením rychlosti reaguje i na žádost mnoha řidičů. Ti argumentují tím, že nové vozy jsou bezpečnější, plynulá jízda vyšší rychlostí je komfortní a cestovní rychlost se díky ní zkrátí. Zatímco vyšší rychlost nemůže být kvůli konstrukčním vlastnostem zvolena celoplošně, snaží se ministr dopravy Kupka vyjít vstříc alespoň na úsecích, které plně splní bezpečnostní požadavky i pro tyto případy.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.