Bezdrátové nabíjení elektromobilu během jízdy? Italové pracují na ambiciózním projektu

  • V Itálii se připravují na start nadějného projektu bezdrátového nabíjení elektromobilů
  • Sdružení firem postaví zhruba kilometrový úsek silnice pro testovací účely
  • Zatím není jasné, která elektroauta budou moct takto nabíjet
Silnice s bezdrátovým nabíjením

Silnice s bezdrátovým nabíjením | foto: Electreon

Realizace se konečně dočkal projekt, který nese vhodné označení “Aréna budoucnosti”. Speciální úsek silnice s bezdrátovým nabíjením bude měřit zhruba kilometr a vznikne na italské dálnici A35, která se nachází poblíž Milána. Ambiciózní projekt se nese v čistě testovacím duchu, a tak zatím nelze očekávat jakékoliv komerční využití. Celkem se na pokusu podílí 11 společností a 3 univerzity, a tak je o finance i expertizu postaráno.

Je bezdrátové nabíjení budoucnost?

Technologii do celého projektu vnáší společnost Electreon, o které jsme už ve spojení s bezdrátovým nabíjením psali. Jejich zásadním partnerem pro testování je automobilka Volkswagen, která do budoucna plánuje spuštění projektu eCharge. Izraelská firma nyní rozšiřuje své testovací možnosti, a tak se dohodli, že další úsek s revoluční technologií postaví přímo u Milána.

Dlouhodobě má ovšem celý projekt mnohem vyšší cíle. Inženýři by rádi našli uplatnění i ostatních technologií jako IoT (internet věcí) nebo sítě 5G. Právě takové vychytávky mohou v budoucnu dosti ovlivnit plynulost dopravy a i samotnou bezpečnost. Dost možná se tak díváme na naprostou revoluci v dopravě, byť nyní dosti vzdálenou.

Bezdrátové nabíjení může v budoucnu využívat i elektrobus

Bezdrátové nabíjení může v budoucnu využívat i elektrobus | foto: Electreon

Jaké jsou ovšem nevýhody?

Výzkum se také zaměří na to, jak minimalizovat přenosové ztráty energie. K tomu bude zapotřebí, aby se vědci podívali pod pokličku samotnému složení silnice a na základě toho taktéž optimalizovali samotnou technologii. Právě to je zatím jedna z výzev, které bude muset společnost Electreon čelit při zavádění vynálezu do běžného provozu.

Zatím není zcela jasné, jak dlouho může takový projekt trvat. V dalších měsících nás čeká hned několik studií, které potom inženýři promění v realitu. Zároveň jsme se nedozvěděli asi to nejdůležitější, a sice – pro koho bude technologie určena? Automobilky totiž zatím žadnou bezdrátovou technologii do svých aut nezavádí a taktéž není určen žádný mezinárodní standard. Spekuluje se, že první v řadě by mohl být koncern Stellantis a Volkswagen.

Jaký je Váš názor na tuto technologii? Myslíte, že má v budoucnu potenciál? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Bezdrátové nabíjení elektromobilu během jízdy? Italové pracují na ambiciózním projektu

  • V Itálii se připravují na start nadějného projektu bezdrátového nabíjení elektromobilů
  • Sdružení firem postaví zhruba kilometrový úsek silnice pro testovací účely
  • Zatím není jasné, která elektroauta budou moct takto nabíjet
Silnice s bezdrátovým nabíjením

Silnice s bezdrátovým nabíjením | foto: Electreon

Realizace se konečně dočkal projekt, který nese vhodné označení “Aréna budoucnosti”. Speciální úsek silnice s bezdrátovým nabíjením bude měřit zhruba kilometr a vznikne na italské dálnici A35, která se nachází poblíž Milána. Ambiciózní projekt se nese v čistě testovacím duchu, a tak zatím nelze očekávat jakékoliv komerční využití. Celkem se na pokusu podílí 11 společností a 3 univerzity, a tak je o finance i expertizu postaráno.

Je bezdrátové nabíjení budoucnost?

Technologii do celého projektu vnáší společnost Electreon, o které jsme už ve spojení s bezdrátovým nabíjením psali. Jejich zásadním partnerem pro testování je automobilka Volkswagen, která do budoucna plánuje spuštění projektu eCharge. Izraelská firma nyní rozšiřuje své testovací možnosti, a tak se dohodli, že další úsek s revoluční technologií postaví přímo u Milána.

Dlouhodobě má ovšem celý projekt mnohem vyšší cíle. Inženýři by rádi našli uplatnění i ostatních technologií jako IoT (internet věcí) nebo sítě 5G. Právě takové vychytávky mohou v budoucnu dosti ovlivnit plynulost dopravy a i samotnou bezpečnost. Dost možná se tak díváme na naprostou revoluci v dopravě, byť nyní dosti vzdálenou.

Bezdrátové nabíjení může v budoucnu využívat i elektrobus

Bezdrátové nabíjení může v budoucnu využívat i elektrobus | foto: Electreon

Jaké jsou ovšem nevýhody?

Výzkum se také zaměří na to, jak minimalizovat přenosové ztráty energie. K tomu bude zapotřebí, aby se vědci podívali pod pokličku samotnému složení silnice a na základě toho taktéž optimalizovali samotnou technologii. Právě to je zatím jedna z výzev, které bude muset společnost Electreon čelit při zavádění vynálezu do běžného provozu.

Zatím není zcela jasné, jak dlouho může takový projekt trvat. V dalších měsících nás čeká hned několik studií, které potom inženýři promění v realitu. Zároveň jsme se nedozvěděli asi to nejdůležitější, a sice – pro koho bude technologie určena? Automobilky totiž zatím žadnou bezdrátovou technologii do svých aut nezavádí a taktéž není určen žádný mezinárodní standard. Spekuluje se, že první v řadě by mohl být koncern Stellantis a Volkswagen.

Jaký je Váš názor na tuto technologii? Myslíte, že má v budoucnu potenciál? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."