Automobilka General Motors je nucena zkontrolovat v rámci svolávací akce své autonomní taxi vozy Cruise. U vozů je potřeba přehrát software, který v červnu zavinil zranění dvou lidí. Podle agentury NHTSA vůz chybně predikuje trajektorii jízdy protijedoucích vozidel a zvyšuje riziko střetu.
Cruise byl původně drobný startup ze San Francisca založený v roce 2013. Nápad na robotické taxi se zalíbil General Motors, který následně projekt o tři roky později koupil. Skupina projekt zafinancovala čtrnácti miliony dolarů a postavila jej na základu modelu Chevrolet Bolt EV.
Pro GM se jedná o pilotní projekt plně autonomních vozidel. Sám pracuje na novém systému Origin. Ten má časem Cruise plně nahradit. Automobilka současný projekt neustále financuje a vyvíjí. Vozidla byla do plného provozu nasazena teprve letos v červnu. Zrovna minulý týden se generální ředitelka skupiny GM, Mary Barra, vyjádřila o tom, jak projektu věří. Zvláště díky tomu, jak si skvěle vede od minulého podzimu, kdy zahájili testovací jízdy.
Čtěte také: Nasazení autonomního řízení do konce roku je priorita, tvrdí Musk. Může se těšit také Evropa?
Jenže velmi čerstvě po zahájení provozu jeden z vozů způsobil nehodu, při které byli zraněni dva lidé. Nehoda byla jasně zaviněna autonomním vozidlem, které podle vyjádření společnosti špatně vyhodnotilo jízdu protijedoucího vozidla. Podle vyšetřování je potíž s odbočováním vlevo přes pruh protijedoucích vozidel. V některých případech nedokázal vůz vyhodnotit správně rizika střetu.
Chevrolet na událost okamžitě reagoval omezením softwaru v prevenci dalších podobných nehod. Vozy až do úpravy systému nemohou v mnoha případech provádět odbočení vlevo. O tři dny později již měl výrobce upravenou verzi softwaru a začal ji nasazovat do vozidel. S tím i postupně snižoval omezení v jízdě.
V jiném případě policie zjistila, že vozidlo jelo v zóně s rychlostním omezením 25 mil rychlostí 40 mil za hodinu. To je v metrické soustavě ekvivalent 64 km/h oproti povolené hodnotě 40 km/h.
Chyb je tedy více, i když se dá stále říci, že ve srovnání s lidským pochybením a běžnými jízdními praktikami jde o drobné chyby. I tak je ale 80 autonomních vozidel staženo ve svolávací akci. Všechny vozy obdrží novou verzi systému.
Automobilka General Motors je nucena zkontrolovat v rámci svolávací akce své autonomní taxi vozy Cruise. U vozů je potřeba přehrát software, který v červnu zavinil zranění dvou lidí. Podle agentury NHTSA vůz chybně predikuje trajektorii jízdy protijedoucích vozidel a zvyšuje riziko střetu.
Cruise byl původně drobný startup ze San Francisca založený v roce 2013. Nápad na robotické taxi se zalíbil General Motors, který následně projekt o tři roky později koupil. Skupina projekt zafinancovala čtrnácti miliony dolarů a postavila jej na základu modelu Chevrolet Bolt EV.
Pro GM se jedná o pilotní projekt plně autonomních vozidel. Sám pracuje na novém systému Origin. Ten má časem Cruise plně nahradit. Automobilka současný projekt neustále financuje a vyvíjí. Vozidla byla do plného provozu nasazena teprve letos v červnu. Zrovna minulý týden se generální ředitelka skupiny GM, Mary Barra, vyjádřila o tom, jak projektu věří. Zvláště díky tomu, jak si skvěle vede od minulého podzimu, kdy zahájili testovací jízdy.
Čtěte také: Nasazení autonomního řízení do konce roku je priorita, tvrdí Musk. Může se těšit také Evropa?
Jenže velmi čerstvě po zahájení provozu jeden z vozů způsobil nehodu, při které byli zraněni dva lidé. Nehoda byla jasně zaviněna autonomním vozidlem, které podle vyjádření společnosti špatně vyhodnotilo jízdu protijedoucího vozidla. Podle vyšetřování je potíž s odbočováním vlevo přes pruh protijedoucích vozidel. V některých případech nedokázal vůz vyhodnotit správně rizika střetu.
Chevrolet na událost okamžitě reagoval omezením softwaru v prevenci dalších podobných nehod. Vozy až do úpravy systému nemohou v mnoha případech provádět odbočení vlevo. O tři dny později již měl výrobce upravenou verzi softwaru a začal ji nasazovat do vozidel. S tím i postupně snižoval omezení v jízdě.
V jiném případě policie zjistila, že vozidlo jelo v zóně s rychlostním omezením 25 mil rychlostí 40 mil za hodinu. To je v metrické soustavě ekvivalent 64 km/h oproti povolené hodnotě 40 km/h.
Chyb je tedy více, i když se dá stále říci, že ve srovnání s lidským pochybením a běžnými jízdními praktikami jde o drobné chyby. I tak je ale 80 autonomních vozidel staženo ve svolávací akci. Všechny vozy obdrží novou verzi systému.