Automobilky poskytují Číně údaje o poloze všech elektromobilů

Velký bratr sleduje obyvatele a turisty v Číně nejen přes pouliční kamery či speciální policejní jednotky, ale přispívají k tomu už i elektromobily.

„Jakmile se prodá auto, prodejce zanese jeho identifikační číslo do naší databáze a data se z auta začnou posílat k nám. Sledujeme tak jeho polohu, rychlost, úroveň nabití baterie a další informace. Můžeme tak na auta dohlížet a vypracovávat bezpečnostní analýzy a analýzy chování uživatelů,“ popisuje Ting Siao-chua, zástupce ředitele Centra pro sběr informací o elektromobilech.

Je tomu tak ze zákona, který má přispívat “k lepšímu a bezpečnějšímu životu” v Číně. Ne každý s tím ovšem souhlasí.

Všechny elektromobily, kterých je jen v Šanghaji už přes 220 tisíc, odesílají státu údaje o své poloze, rychlosti i nabití. To vše v reálném čase. A k dispozici jsou i další citlivé údaje, které si na monitorech mohou zobrazit zaměstnanci centra pro sběr těchto informací.

Sledovací centrum však není jen v nejlidnatějším městě Číny. Podobné instituce fungují i v dalších čínských městech.

Každý elektromobil musí podle čínského zákona z roku 2016 odesílat výrobci minimálně 61 různých informací o vozidle. U něj se tato data spojí s identitou majitele vozu a předají se sledovacím centrům.

Podle výrobců aut jde o zákon, který zkrátka musí dodržovat. Své zákazníky prý dostatečně upozorňují.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Automobilky poskytují Číně údaje o poloze všech elektromobilů

Velký bratr sleduje obyvatele a turisty v Číně nejen přes pouliční kamery či speciální policejní jednotky, ale přispívají k tomu už i elektromobily.

„Jakmile se prodá auto, prodejce zanese jeho identifikační číslo do naší databáze a data se z auta začnou posílat k nám. Sledujeme tak jeho polohu, rychlost, úroveň nabití baterie a další informace. Můžeme tak na auta dohlížet a vypracovávat bezpečnostní analýzy a analýzy chování uživatelů,“ popisuje Ting Siao-chua, zástupce ředitele Centra pro sběr informací o elektromobilech.

Je tomu tak ze zákona, který má přispívat “k lepšímu a bezpečnějšímu životu” v Číně. Ne každý s tím ovšem souhlasí.

Všechny elektromobily, kterých je jen v Šanghaji už přes 220 tisíc, odesílají státu údaje o své poloze, rychlosti i nabití. To vše v reálném čase. A k dispozici jsou i další citlivé údaje, které si na monitorech mohou zobrazit zaměstnanci centra pro sběr těchto informací.

Sledovací centrum však není jen v nejlidnatějším městě Číny. Podobné instituce fungují i v dalších čínských městech.

Každý elektromobil musí podle čínského zákona z roku 2016 odesílat výrobci minimálně 61 různých informací o vozidle. U něj se tato data spojí s identitou majitele vozu a předají se sledovacím centrům.

Podle výrobců aut jde o zákon, který zkrátka musí dodržovat. Své zákazníky prý dostatečně upozorňují.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."