Od letošního roku platí v Evropské unii významně nižší limity pro obsah CO2, který mohou vyráběná vozidla vypouštět. Pokud limit překročí, musí platit obrovské pokuty. Podle francouzského odborného webu Caradisiac našly výrobci fintu, jak toto nařízení obejít.
Řešením je přidat se k výrobci, který se zaměřuje výhradně na elektromobily, tedy vozidla s nulovými emisemi a průměru své vyráběné flotily tak napomoci. Řešení je výhodné pro obě strany, jak pro výrobce bezemisních aut, tak pro výrobce, který má ve své flotile také vozidla na benzín.
Automobilka, která vyrábí elektromobily, totiž dostane za tuto dohodu zaplaceno. Podle webu Caradisiac by měl takovou „zelenou dohodu“ uzavřít s Teslou Stellantis a díky tomu se vyhnout sankcím spojeným s emisemi CO2. Od Tesly a Elona Muska nejde pochopitelně o nějaký akt sounáležitosti a milosrdenství, ale o jejich nejnovější podnikání, které hodlá vyvíjet v Evropě, ačkoliv je vůči ní v poslední době extrémně kritický.
Tesla měla již v pondělí vydat prohlášení o záměru vytvořit skupinu výrobců. V tom by se měli sdružit Stellantis, dále Ford a Toyota, kteří zaplatí Tesle, která převezme břímě jejich emisí. Dále se skupina Volkswagen pravděpodobně spojí s čínskými značkám a Renault by se mohl spojit s čínskými značkami Geely.
Od roku 2025 se průměrný povolený práh emisí CO2 snížil o 15 %. V případě překročení budou muset automobilky zaplatit pokutu ve výši 95 eur za každý gram CO2 navíc vypuštěný každým projetým vozem. Podle šéfa Renaultu a prezidenta asociace evropských výrobců Lucy de Meo by měly tyto pokuty činit od 10 do 15 miliard eur.
Od letošního roku platí v Evropské unii významně nižší limity pro obsah CO2, který mohou vyráběná vozidla vypouštět. Pokud limit překročí, musí platit obrovské pokuty. Podle francouzského odborného webu Caradisiac našly výrobci fintu, jak toto nařízení obejít.
Řešením je přidat se k výrobci, který se zaměřuje výhradně na elektromobily, tedy vozidla s nulovými emisemi a průměru své vyráběné flotily tak napomoci. Řešení je výhodné pro obě strany, jak pro výrobce bezemisních aut, tak pro výrobce, který má ve své flotile také vozidla na benzín.
Automobilka, která vyrábí elektromobily, totiž dostane za tuto dohodu zaplaceno. Podle webu Caradisiac by měl takovou „zelenou dohodu“ uzavřít s Teslou Stellantis a díky tomu se vyhnout sankcím spojeným s emisemi CO2. Od Tesly a Elona Muska nejde pochopitelně o nějaký akt sounáležitosti a milosrdenství, ale o jejich nejnovější podnikání, které hodlá vyvíjet v Evropě, ačkoliv je vůči ní v poslední době extrémně kritický.
Tesla měla již v pondělí vydat prohlášení o záměru vytvořit skupinu výrobců. V tom by se měli sdružit Stellantis, dále Ford a Toyota, kteří zaplatí Tesle, která převezme břímě jejich emisí. Dále se skupina Volkswagen pravděpodobně spojí s čínskými značkám a Renault by se mohl spojit s čínskými značkami Geely.
Od roku 2025 se průměrný povolený práh emisí CO2 snížil o 15 %. V případě překročení budou muset automobilky zaplatit pokutu ve výši 95 eur za každý gram CO2 navíc vypuštěný každým projetým vozem. Podle šéfa Renaultu a prezidenta asociace evropských výrobců Lucy de Meo by měly tyto pokuty činit od 10 do 15 miliard eur.