Japonská automobilka Subaru mění strategii a začíná se zaměřovat na výrobu čistě elektrických vozidel. Vedení automobilky nyní oznámilo nový plán elektrifikace, který počítá do roku 2028 s celkem osmi elektrickými modely a 50% podílem prodejů čistě elektrických vozidel do konce této dekády.
Den poté, co se objevila zpráva, že v roce 2025 začne Toyota ve svém výrobním závodě v Georgetownu v Kentucky vyrábět nové elektrické SUV Subaru s třemi řadami sedadel, přichází s vyjádřením také automobilka Subaru. Prezident a generální ředitel Subaru Atshushi Osaki dnes společně s čtvrtletními výsledky automobilky oznámil také nové plány elektrifikace.
Již na první pohled je vidět, že vedení drasticky upravilo firemní strategii a v roce 2030 požaduje dosažení 50% podílu prodejů elektrických vozidel, neboli 600 tisíc prodaných kusů. Na svém největším trhu v USA, který přináší automobilce přibližně 70 % prodejů, se Subaru snaží o prodej 400 000 elektromobilů v roce 2028. Oproti předchozím plánům, které hovořily o 40% podílu elektromobilů a hybridních vozidel, se jedná o zásadní rozdíl.
Čtěte také: Šéfové Toyoty a Subaru si mohou podat ruce. Oběma zlomily vaz elektromobily
Automobilka plánuje zahájení vlastní výroby elektromobilů v roce 2025 a někdy kolem roku 2027 přidá další specializované výrobní linky pro výrobu EV. Ve Spojených státech zahájí Subaru výrobu elektromobilů přibližně v roce 2027. Růst bude podpořen investicemi ve výši 1,5 bilionu jenů (přibližně 230 miliard korun) do roku 2030, včetně 250 miliard jenů na reorganizaci domácí výroby, které byly oznámeny již dříve.
Včetně modelu Solterra chce Subaru do konce roku 2026 představit čtyři elektrická SUV a do konce roku 2028 další čtyři nové elektrické modely. V současnosti jediný elektromobil značky, Subaru Solterra, vyrábí Toyota, která vlastní 20 % Subaru. Vůz je postaven na stejné platformě e-TNGA, jakou používá Toyota bZ4X.
Do letošního července prodalo Subaru ve Spojených státech celkem 3730 elektromobilů Solterra, což je zhruba 1 % z celkových prodejů značky. Začátkem minulého týdne oznámily firmy Subaru a Panasonic, že zahájily jednání o dodávkách válcových lithium-iontových baterií nové generace. Plány nové strategie automobilky zahrnují také začlenění výrobního závodu v japonské Gunmě.
Japonská automobilka Subaru mění strategii a začíná se zaměřovat na výrobu čistě elektrických vozidel. Vedení automobilky nyní oznámilo nový plán elektrifikace, který počítá do roku 2028 s celkem osmi elektrickými modely a 50% podílem prodejů čistě elektrických vozidel do konce této dekády.
Den poté, co se objevila zpráva, že v roce 2025 začne Toyota ve svém výrobním závodě v Georgetownu v Kentucky vyrábět nové elektrické SUV Subaru s třemi řadami sedadel, přichází s vyjádřením také automobilka Subaru. Prezident a generální ředitel Subaru Atshushi Osaki dnes společně s čtvrtletními výsledky automobilky oznámil také nové plány elektrifikace.
Již na první pohled je vidět, že vedení drasticky upravilo firemní strategii a v roce 2030 požaduje dosažení 50% podílu prodejů elektrických vozidel, neboli 600 tisíc prodaných kusů. Na svém největším trhu v USA, který přináší automobilce přibližně 70 % prodejů, se Subaru snaží o prodej 400 000 elektromobilů v roce 2028. Oproti předchozím plánům, které hovořily o 40% podílu elektromobilů a hybridních vozidel, se jedná o zásadní rozdíl.
Čtěte také: Šéfové Toyoty a Subaru si mohou podat ruce. Oběma zlomily vaz elektromobily
Automobilka plánuje zahájení vlastní výroby elektromobilů v roce 2025 a někdy kolem roku 2027 přidá další specializované výrobní linky pro výrobu EV. Ve Spojených státech zahájí Subaru výrobu elektromobilů přibližně v roce 2027. Růst bude podpořen investicemi ve výši 1,5 bilionu jenů (přibližně 230 miliard korun) do roku 2030, včetně 250 miliard jenů na reorganizaci domácí výroby, které byly oznámeny již dříve.
Včetně modelu Solterra chce Subaru do konce roku 2026 představit čtyři elektrická SUV a do konce roku 2028 další čtyři nové elektrické modely. V současnosti jediný elektromobil značky, Subaru Solterra, vyrábí Toyota, která vlastní 20 % Subaru. Vůz je postaven na stejné platformě e-TNGA, jakou používá Toyota bZ4X.
Do letošního července prodalo Subaru ve Spojených státech celkem 3730 elektromobilů Solterra, což je zhruba 1 % z celkových prodejů značky. Začátkem minulého týdne oznámily firmy Subaru a Panasonic, že zahájily jednání o dodávkách válcových lithium-iontových baterií nové generace. Plány nové strategie automobilky zahrnují také začlenění výrobního závodu v japonské Gunmě.