Ještě v létě to vypadalo, že může jít i druhou Teslu, která přesvědčí akcionáře o svém revolučním záměru vyrábět nejen vodíkové tahače, ale i plně elektrické vozy budoucnosti. Na podzim se však objevilo závažné podezření, že firma Nikola Motor je postavená akorát tak na marketingových základech, ale reálně toho vlastně mnoho nemá. Ukázalo se, že firma dávala jeden slib za druhým, ale nic z toho nenaplnila, navíc skončil i její zakladatel kvůli obvinění ze sexuálního obtěžování.
A tak bylo klíčové, aby startup nepřišel o velkého investora a partnera v podobě největší americké automobily General Motors (GM), který chtěl přinést Nikole 2 miliardy dolarů a podílet se na vývoji jejích vozů. Jenže tento boj Nikola také prohrála a došlo k výrazně přepracované dohodě o strategickém partnerství mezi oběma společnostmi, kde se již nepočítá s investicí výměnou za 11procentní podíl ve firmě Nikola, ani s vývojem a výrobou elektrického pickupu Nikola Badger.
Čtěte také: Nad americkou automobilkou Nikola se stahují mračna. Je to její konec?
Jediné, na čem se nakonec společnosti domluvily, je poskytnutí technologie palivových článků od GM, kterou by měla Nikola použít u svých tahačů. Firma tedy zatím žije, nicméně ji teď čeká tvrdý boj o přežití. Od firmy totiž dávají ruce pryč největší akcionáři, tržní hodnota firmy spadla již na třetinu a padá dál. Nikole zůstává 900 milionů dolarů, které ji podle současných odhadů vydrží sotva na dva roky. Pokud tedy do té doby nebude zisková nebo se nestane nějaký zázrak, mohlo by to znamenat její úplný konec.
Ještě v létě to vypadalo, že může jít i druhou Teslu, která přesvědčí akcionáře o svém revolučním záměru vyrábět nejen vodíkové tahače, ale i plně elektrické vozy budoucnosti. Na podzim se však objevilo závažné podezření, že firma Nikola Motor je postavená akorát tak na marketingových základech, ale reálně toho vlastně mnoho nemá. Ukázalo se, že firma dávala jeden slib za druhým, ale nic z toho nenaplnila, navíc skončil i její zakladatel kvůli obvinění ze sexuálního obtěžování.
A tak bylo klíčové, aby startup nepřišel o velkého investora a partnera v podobě největší americké automobily General Motors (GM), který chtěl přinést Nikole 2 miliardy dolarů a podílet se na vývoji jejích vozů. Jenže tento boj Nikola také prohrála a došlo k výrazně přepracované dohodě o strategickém partnerství mezi oběma společnostmi, kde se již nepočítá s investicí výměnou za 11procentní podíl ve firmě Nikola, ani s vývojem a výrobou elektrického pickupu Nikola Badger.
Čtěte také: Nad americkou automobilkou Nikola se stahují mračna. Je to její konec?
Jediné, na čem se nakonec společnosti domluvily, je poskytnutí technologie palivových článků od GM, kterou by měla Nikola použít u svých tahačů. Firma tedy zatím žije, nicméně ji teď čeká tvrdý boj o přežití. Od firmy totiž dávají ruce pryč největší akcionáři, tržní hodnota firmy spadla již na třetinu a padá dál. Nikole zůstává 900 milionů dolarů, které ji podle současných odhadů vydrží sotva na dva roky. Pokud tedy do té doby nebude zisková nebo se nestane nějaký zázrak, mohlo by to znamenat její úplný konec.