Výrobci aut přemýšlejí o tom, jestli vyrábět auta na elektřinu a jestli jsou budoucností. Ale některé firmy jsou v tomto směru mnohem dále a dokonce už básní o tom, jak půjdou automobily vyrábět na 3D tiskárnách.
TIP: Čím a jak budeme jezdit za 10 let?
BigRep Loci je plně autonomní elektromobil vhodný primárně do města. Ze všeho nejzajímavěji však zní představa, že by se takové auto mělo vyrábět na 3D tiskárně. Německá firma, které je v tomto směru specialistou, si myslí, že to není až zas takové sci-fi a v budoucnu to bude možné. Ba co více, má to být jednodušší a cenově výhodnější, než klasická sériová výroba aut.
Na projektu Němci spolupracují s americkou automobilkou Ford, která je průkopníkem v sériové výrobě aut a možná i proto by mohla přispět k tomu, aby se znovu zaváděl nový revoluční výrobní postup. Ale to už hodně předbíháme a fantazírujeme. Bohužel zatím je vše spíše v rovině teorie a nápadů, nikoliv realizace.
Prototyp zvaný Loci je postavený ze 14 unikátních částí, které tiskne 3D tiskárna, a měří 85 x 146 x 285 centimetrů, přičemž největší díl má 100 x 60 x 70 centimetrů. Karoserie, nárazníky, pneumatiky, to vše se tiskne. Některé části samozřejmě budou vyráběné jinde, například elektromotor či baterie. Auto by mělo být velmi variabilní, jak se můžete podívat na renderech, a do budoucna škálovatelné.
Výrobci aut přemýšlejí o tom, jestli vyrábět auta na elektřinu a jestli jsou budoucností. Ale některé firmy jsou v tomto směru mnohem dále a dokonce už básní o tom, jak půjdou automobily vyrábět na 3D tiskárnách.
TIP: Čím a jak budeme jezdit za 10 let?
BigRep Loci je plně autonomní elektromobil vhodný primárně do města. Ze všeho nejzajímavěji však zní představa, že by se takové auto mělo vyrábět na 3D tiskárně. Německá firma, které je v tomto směru specialistou, si myslí, že to není až zas takové sci-fi a v budoucnu to bude možné. Ba co více, má to být jednodušší a cenově výhodnější, než klasická sériová výroba aut.
Na projektu Němci spolupracují s americkou automobilkou Ford, která je průkopníkem v sériové výrobě aut a možná i proto by mohla přispět k tomu, aby se znovu zaváděl nový revoluční výrobní postup. Ale to už hodně předbíháme a fantazírujeme. Bohužel zatím je vše spíše v rovině teorie a nápadů, nikoliv realizace.
Prototyp zvaný Loci je postavený ze 14 unikátních částí, které tiskne 3D tiskárna, a měří 85 x 146 x 285 centimetrů, přičemž největší díl má 100 x 60 x 70 centimetrů. Karoserie, nárazníky, pneumatiky, to vše se tiskne. Některé části samozřejmě budou vyráběné jinde, například elektromotor či baterie. Auto by mělo být velmi variabilní, jak se můžete podívat na renderech, a do budoucna škálovatelné.