Jak využít staré baterie z elektromobilů? Audi vymyslelo nápadité řešení

Petr Bergmann
  • Automobilka Audi vyvíjí zvláštní elektrické tříkolky
  • Projekt je zaměřen na zlepšení emisí indické dopravy 
  • Vozidla využijí použité baterie Audi e-tron
Elektrická rikša Audi
Elektrická rikša Audi

Elektrická rikša (tuk-tuk) je jedním z nejzvláštnějších vozidel. Obzvlášť, když ji zdobí čtyři kroužky loga Audi. Každý, kdo by si pomyslel, že jde jen o bláznivý nápad extravagantního designéra, mýlil by se.

Audi se chce podílet na lepším ovzduší v Indii

Tento projekt vede k sekundárnímu využití baterií vozů Audi e-tron, jehož cílem je, mimo jiné díky solárnímu řešení nabíjení, zlepšit čistotu dopravy v přelidněných indických aglomeracích. Elektrická rikša nebude jen vrcholem berlínského festivalu Greentech 2022, ale velmi brzy se dostane do testovacího provozu v Indii. Srdcem tříkolky jsou starší baterie, pocházející z vývoje Audi e-tron, které mají stále dostatečnou kapacitu pro pohon lehkého vozidla.

Pokud bude testování tří prototypů v indickém provozu úspěšné, je velmi pravděpodobné, že sekundární využití baterií by mohlo přinést zlepšení životního prostředí v indických městech. Vývojový tým se také zamýšlel nad způsobem nabíjení. Energetický mix v Indii je z větší části tvořen uhlím.

Elektrická rikša Audi
Elektrická rikša Audi

Čtěte také: Na Slovensku vzniká inovativní projekt, který zachrání odepsané baterie od vyhození


Kdo má zájem, ať kopíruje

Za bizarně vypadající vozidlo a nabíjecí řešení se solárními moduly a úložištěm energie je zodpovědný indicko-německý start-up Nunam, který při stavbě prototypů Audi podpořilo. Celý projekt financuje Audi Environmental Foundation. Během dne je úložiště nabíjecí stanice doplňováno solární energií, aby ji bylo možné v průběhu noci dodat rikše.

Pokud bude plán fungovat a projekt se rozjede v širším měřítku, mohla by být skutečně indická doprava čistější a použité baterie Audi e-tron by nalezly rozumné sekundární využití. Nunam chce průběžně shromažďovat a vyhodnocovat výkon a dojezd elektrických „Audi Tuk-tuků“ a sdílet je s dalšími výrobci a vynálezci na otevřené platformě, protože napodobování je v tomto případě výslovně podporováno.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články