Audi vylepšilo spotřebu a dojezd u e-tronu, jenže…
Elektromobil Audi e-tron disponuje jednou z největších baterií na trhu (95 kWh), ovšem za konkurencí přesto zaostává, kvůli velmi vysoké spotřebě a tedy i kratšímu dojezdu. A že by bylo co zlepšovat a naučit se třeba od Tesly, ukazuje i příchod nové vylepšené verze.
TIP: Musk je zase aktivní na Twitteru. Tentokrát to schytalo Audi
Inženýrům Audi se dle tiskové zprávy podařilo dosáhnout dalšího zvýšení hospodárnosti modelu Audi e-tron (test). Model e-tron 55 quattro ujede na jedno nabití akumulátorů až 436 km dle WLTP a jeho dojezd je tak o 25 km delší. Jenže majitelé ani ne rok staré verze, která vypadá úplně stejně, mají smůlu a nedočkají se žádné aktualizace a vylepšení výkonu a dojezdu, jako umí např. u Tesly.
Vývojáři každopádně u e-tronu výrazně snížili u kotoučových brzd tzv. zbytkový brzdný moment, což jsou ztráty, které vznikají krátkodobým kontaktem brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče. Také samotný systém pohonu pracuje ještě hospodárněji. Za normálních podmínek zajišťuje pohon elektromotor na zadní nápravě. Díky několika optimalizačním opatřením zůstává nyní přední elektromotor téměř kompletně odpojen a neodebírá žádnou elektrickou energii. Teprve až řidič požaduje vyšší výkon, poskytují hnací sílu oba elektromotory.
Kromě toho se zvětšila využitelná kapacita vysokonapěťových akumulátorů. Sada akumulátorů modelu Audi e-tron 55 quattro dává nyní řidiči k dispozici 86,5 kWh (dosud to bylo 83,6 kWh, takže jde o zpřístupnění 2,9 kWh z celkové kapacity baterie) elektrické energie z celkové kapacity 95 kWh (ta ovšem zůstává stejná jako u předchozí verze). Pokud se podíváme na udávanou spotřeba 26 kWh/100 km dle WLTP, tak můžeme zjistit, že Audi zpřístupněním větší části baterie prodloužilo dojezd o 11 km. Zbývajících 14 km delšího dojezdu udělaly změny u elektromotoru a brzd.
Technická modernizace se týká všech nově vyráběných verzí. Cena staronového modelu Audi e-tron 55 quattro je od 2 122 900 korun, takže zůstává beze změny.
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.