Audi představilo parádní elektrokolo. Vyjde na téměř čtvrt milionu korun

Matouš Vrchota
  • Audi se spojilo s italskou firmou, se kterou vyrobili speciální elektrokolo
  • Sáhnete si hluboko do kapsy. Cena se blíží čtvrt milionu korun
  • Vzhled se inspiroval u závodního speciálu Audi
Audi e-tron elektrokolo
Audi e-tron elektrokolo

Nejnovějším přírůstkem do elektrické rodiny vozů Audi není nový automobil. Logo e-tron můžete nově spatřit na elektrickém jízdním kole. Ani u rodiny koncernu Volkswagen se nejedná o ojedinělý krok. I mateřský Volkswagen dříve v partnerství s výrobcem kol Trek představil své jízdní kolo pod názvem Trek Edition Jetta. Ovšem pokud vám lahodí více kolo se čtyřmi kruhy, raději začněte šetřit. Cena je přímo enormní. Majitele Audi nejspíš tolik nepřekvapí.

Elektrokolo značky Audi zaujme vzhledem

Elektrokolo Audi je inspirované dakarským speciálem RS Q E-Tron Dakar Rally car a prodávat se bude za celkem astronomickou sumu 10 126 dolarů. V přepočtu si tedy nachystejte částku přesahující 224 tisíc korun. I když po vzhledové stránce toho s vozem příliš společného nemá, nutno říci, že barevná kombinace, svažující se horní rámová trubka, i masivní rám obsahující baterii kolu dodává dravého ducha.

O výrobu se postarala italská společnost Fantic. Základem kola stojí její model XMF 1.7. Pohání jej motor Brose S-Mag o výkonu 250 W/90 Nm. V rámové trubce se schovává baterie o kapacitě 720 Wh. Audi ani její partner neuvedli dojezd kola ani jeho maximální rychlost. Nejde se ani odkázat na běžný model výrobce, jelikož ani on tyto údaje nikde nezveřejňuje. Dojezd si tak budete muset ověřit sami až na vyjížďce.

Audi e-tron elektrokolo
Audi e-tron elektrokolo

Čtěte takéTechnika budoucnosti? Švýcaři představili elektrokolo vybavené převodovkou


To nejlepší až na konec

Komponenty pro Fantic nejčastěji dodává Sram. I v případě elektrokola Audi e-tron tomu tak je. Kde se ovšem kolo začne od sériovky odlišovat, je v použitých tlumičích. Vidlice, pružiny i tlumení si objednali u značky Öhlins. Zdvih navyšuje oproti standardní vidlici o 10 mm na konečných 180. Běžný model XMF 1,7 se s cenou pohybuje kolem 155 tisíc korun. Pokud takový model vlastníte, můžete si jej na speciál upravit sami. Rozdíl v pořizovací ceně ale velmi rychle vyrovná.

Skoro se až nabízí varianta pořízení kola od Fanticu a zapracovat pouze na jeho vzhledu. Pokud by vás takový upgrade uspokojil, dokážete ušetřit nemalé peníze. Ale ani Audi nechcete vyměnit za repliku. Jestliže vás celkově zajímají elektrokola známých výrobců, můžete se pro porovnání podívat na kolo od Harleye Davidson, Hummeru nebo Jeepu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články