Technika budoucnosti? Švýcaři představili elektrokolo vybavené převodovkou

  • Stromer ST2 Pinion má převodovku podobnou těm v osobních vozech
  • Nabídne skvělý dojezd a potěší nízkou náročností na údržbu
  • Na trh se dostane již příští měsíc
Elektrokolo Stromer ST2 Pinion

Elektrokolo Stromer ST2 Pinion | foto: Stromer

Švýcarský výrobce elektrických kol Stromer představil svůj nejnovější výtvor s revolučním pohonem. Pokud si říkáte, co může být na elektrokole ještě revolučního, tak v tomto případě budete překvapeni. Toto elektrokolo nemá běžnou přehazovačku, ale převodovku podobnou té z dvoustopých vozidel. Kromě toho používá k přenosu síly řemen namísto řetězu.

Je to kolo nebo moped? Kdo to bude kontrolovat?

Další odlišností oproti běžným elektrokolům je to, že model ST2 Pinion podléhá registraci jako moped. Musíte jej tedy přihlásit, pojistit a jeho provozovatel musí vlastnit řidičský průkaz. Navíc se na silnici musíte chovat jako motorkář, takže s kolem nesmíte jet ani po cyklostezce. Hlavním důvodem pro tato omezení je jeho maximální rychlost, která může dosahovat až 45 km/h. To, že podobnou rychlostí občas jezdí po stezkách i závodní silniční jezdci, nyní můžeme pominout.

Nová cyklo převodovka nabídne jezdci šest rychlostních stupňů. Mechanismus je nainstalovaný na spodní rámové trubce. Oproti běžným kolům nabídne mnohem plynulejší a jemnější přenos síly do pedálů. Oproti klasické přehazovačce navíc můžete rychlostní stupně měnit i mimo pohyb kola. Takovou výhodu pocítíte především na křižovatce při čekání na semaforu. Pohon řemenem zajistí nízkou potřebu údržby a tichý chod systému.

Elektrokolo Stromer ST2 Pinion, převodovka

Převodovka je umístěná na spodní rámové trubce | foto: Stromer


Čtěte také: Pozor, jakou kupujete elektrokoloběžku. Polovina kontrolovaných měla nedostatky, uvádí ČOI


Na kolik vlastně vyjde?

Motor je umístěný v zadním náboji a poskytne výkon až 750 W. I díky vyššímu výkonu je kolo schopné dosahovat rychlostí umožňující bezpečnější jízdu v městském silničním provozu. Energii uchovává v baterii o kapacitě 655 Wh s udávaným dojezdem až 120 kilometrů. Dostupný bude i prodlužovat dojezdu se kterým si zábavu užijete na dalších 60 kilometrů.

Jízdní kolo, elektrokolo a moped v jednom dostane na začátku prodeje speciální edici Launch Edition. Na trhu bude k mání již od příštího měsíce. Tato edice bude vyráběna ve speciálním zbarvení Electric Green. Standardní verze dostupné od června nabídnou šedé barvy Dark Grey a Moon Grey. Stromer zatím neoznámil oficiální ceník. V Německu, Belgii a Nizozemí bude možné skrze partnerskou síť si tato kola i pronajmout.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Technika budoucnosti? Švýcaři představili elektrokolo vybavené převodovkou

  • Stromer ST2 Pinion má převodovku podobnou těm v osobních vozech
  • Nabídne skvělý dojezd a potěší nízkou náročností na údržbu
  • Na trh se dostane již příští měsíc
Elektrokolo Stromer ST2 Pinion

Elektrokolo Stromer ST2 Pinion | foto: Stromer

Švýcarský výrobce elektrických kol Stromer představil svůj nejnovější výtvor s revolučním pohonem. Pokud si říkáte, co může být na elektrokole ještě revolučního, tak v tomto případě budete překvapeni. Toto elektrokolo nemá běžnou přehazovačku, ale převodovku podobnou té z dvoustopých vozidel. Kromě toho používá k přenosu síly řemen namísto řetězu.

Je to kolo nebo moped? Kdo to bude kontrolovat?

Další odlišností oproti běžným elektrokolům je to, že model ST2 Pinion podléhá registraci jako moped. Musíte jej tedy přihlásit, pojistit a jeho provozovatel musí vlastnit řidičský průkaz. Navíc se na silnici musíte chovat jako motorkář, takže s kolem nesmíte jet ani po cyklostezce. Hlavním důvodem pro tato omezení je jeho maximální rychlost, která může dosahovat až 45 km/h. To, že podobnou rychlostí občas jezdí po stezkách i závodní silniční jezdci, nyní můžeme pominout.

Nová cyklo převodovka nabídne jezdci šest rychlostních stupňů. Mechanismus je nainstalovaný na spodní rámové trubce. Oproti běžným kolům nabídne mnohem plynulejší a jemnější přenos síly do pedálů. Oproti klasické přehazovačce navíc můžete rychlostní stupně měnit i mimo pohyb kola. Takovou výhodu pocítíte především na křižovatce při čekání na semaforu. Pohon řemenem zajistí nízkou potřebu údržby a tichý chod systému.

Elektrokolo Stromer ST2 Pinion, převodovka

Převodovka je umístěná na spodní rámové trubce | foto: Stromer


Čtěte také: Pozor, jakou kupujete elektrokoloběžku. Polovina kontrolovaných měla nedostatky, uvádí ČOI


Na kolik vlastně vyjde?

Motor je umístěný v zadním náboji a poskytne výkon až 750 W. I díky vyššímu výkonu je kolo schopné dosahovat rychlostí umožňující bezpečnější jízdu v městském silničním provozu. Energii uchovává v baterii o kapacitě 655 Wh s udávaným dojezdem až 120 kilometrů. Dostupný bude i prodlužovat dojezdu se kterým si zábavu užijete na dalších 60 kilometrů.

Jízdní kolo, elektrokolo a moped v jednom dostane na začátku prodeje speciální edici Launch Edition. Na trhu bude k mání již od příštího měsíce. Tato edice bude vyráběna ve speciálním zbarvení Electric Green. Standardní verze dostupné od června nabídnou šedé barvy Dark Grey a Moon Grey. Stromer zatím neoznámil oficiální ceník. V Německu, Belgii a Nizozemí bude možné skrze partnerskou síť si tato kola i pronajmout.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."