Audi se pochlubilo svými plány, které jsou velice odvážné, nicméně jejich plnění se daří více, než je tomu u Volkswagenu.
TIP: Audi jde jinou cestou, než konkurence. Má hned čtyři elektromobilové platformy
Rok nazpět se u čtyř kruhů odvážně oznamovalo, že v průběhu čtyř let chtějí představit 20 nových elektromobilů. Do roku 2025 jich má Audi vyrobit 800 000 s využitím čtveřice platforem.
MLB Evo už automobilka používá, je to ta, na které funguje první elektromobil Audi e-tron (test). Není dedikovaná výhradně pro elektromobily, naopak, dokáže posloužit jak pro benzinové, dieselové, hybridní, ale i čistě elektrické vozy.
Dále tu máme známou MEB, která poslouží elektromobilům napříč celým koncernem. U ingolstadské stáje na ní bude stát chystané Audi Q4 e-tron, jako dostupnější elektromobil značky.
Na J1 platformě pak bude stát Audi e-tron GT. Ten má přijít v příštím roce a má přinést ultra rychlé nabíjení napětím 800 voltů, které zmákne doplnit šťávu na 320 kilometrů jízdy během 20 minut. J1 už na trhu funguje jako nosič pro Porsche Taycan.
A pak tu máme ještě PPE, která má nahradit kompromisní MLB Evo a budeme se s ní v budoucnu setkávat asi nejčastěji. PPE ale bude vyhrazena čistě pro elektromobily. Dle automobilky ji najdeme ve vozech velikostně od A4 po A8 a v případě SUV od Q5 do Q8.
Ti všímavější čtenáři si asi už všimli, že PPE se dostává i do teritoria platformy J1. To si zaslouží vysvětlení. J1 je pouze dočasné řešení, které je již hotové a kterým si Audi tak trochu kupuje čas na vývoj PPE, která ji v budoucnu nahradí.
zdroj: Electrek
Audi se pochlubilo svými plány, které jsou velice odvážné, nicméně jejich plnění se daří více, než je tomu u Volkswagenu.
TIP: Audi jde jinou cestou, než konkurence. Má hned čtyři elektromobilové platformy
Rok nazpět se u čtyř kruhů odvážně oznamovalo, že v průběhu čtyř let chtějí představit 20 nových elektromobilů. Do roku 2025 jich má Audi vyrobit 800 000 s využitím čtveřice platforem.
MLB Evo už automobilka používá, je to ta, na které funguje první elektromobil Audi e-tron (test). Není dedikovaná výhradně pro elektromobily, naopak, dokáže posloužit jak pro benzinové, dieselové, hybridní, ale i čistě elektrické vozy.
Dále tu máme známou MEB, která poslouží elektromobilům napříč celým koncernem. U ingolstadské stáje na ní bude stát chystané Audi Q4 e-tron, jako dostupnější elektromobil značky.
Na J1 platformě pak bude stát Audi e-tron GT. Ten má přijít v příštím roce a má přinést ultra rychlé nabíjení napětím 800 voltů, které zmákne doplnit šťávu na 320 kilometrů jízdy během 20 minut. J1 už na trhu funguje jako nosič pro Porsche Taycan.
A pak tu máme ještě PPE, která má nahradit kompromisní MLB Evo a budeme se s ní v budoucnu setkávat asi nejčastěji. PPE ale bude vyhrazena čistě pro elektromobily. Dle automobilky ji najdeme ve vozech velikostně od A4 po A8 a v případě SUV od Q5 do Q8.
Ti všímavější čtenáři si asi už všimli, že PPE se dostává i do teritoria platformy J1. To si zaslouží vysvětlení. J1 je pouze dočasné řešení, které je již hotové a kterým si Audi tak trochu kupuje čas na vývoj PPE, která ji v budoucnu nahradí.
zdroj: Electrek