Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback: vyšší výkon, ale horší spotřeba

  |  Martin Skořepa  |  1 komentář

Audi pokračuje ve své elektrické ofenzivě novými modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback.

Nový elektromobil Audi e-tron S | foto: Audi

TIP: Zní to jako oxymóron. Audi chce vyrobit “vysoce úsporný” elektromobil

Vyšší výkon, ale kratší dojezd

Nové modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback mají zaujmout skvělou dynamikou a ovladatelností. V provozním režimu S poskytují po dobu osmi sekund nejvyšší výkon 370 kW a maximální točivý moment 973 Nm. Klasický sprint „z nuly na sto“ trvá pouhých 4,5 sekundy, další akcelerace je ukončena při 210 km/h.

Nové modely S mají dva elektromotory na zadní nápravě a jeden elektromotor vpředu. Jedná se o první velkosériově vyráběné elektromobily na světě se třemi elektromotory. Uspořádání tohoto systému pohonu využívá modulární koncept. Výkonnější elektromotor, který v modelu Audi e-tron 55 (test) pohání zadní nápravu, je nyní s upravenou konstrukcí uložen na přední nápravě.

Nový elektromobil Audi e-tron S Sportback | foto: Audi

Přední elektromotor z modelu e-tron 55 doznal rovněž drobných změn, aby mohl být použit k pohonu zadních kol. Každé zadní kolo má přitom vlastní elektromotor shodné konstrukce. Vysokonapěťová sada akumulátorů pojme 95 kWh elektrické energie. Z tohoto množství je využitelných 91 % (86 kWh). Modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback ujedou na jedno nabití akumulátorů v jízdním cyklu WLTP až 360 km, resp. 365 km dle předběžných čísel. Je to tedy o něco méně, než v případě klasického e-tronu.

Ještě lepší elektrické quattro

Při normálním stylu jízdy pracují z důvodu hospodárnosti pouze zadní elektromotory modelů Audi e-tron S a e-tron S Sportback. Přední elektromotor se okamžitě připojí, pokud řidič požaduje vyšší výkon. Přední elektromotor se zapojuje do systému pohonu také předvídavě, ještě dřív, než dojde ke ztrátě trakce.

Elektrický pohon všech kol je doplněn zcela variabilním rozdělováním hnací síly mezi jednotlivá zadní kola. Každý zadní elektromotor přenáší hnací sílu prostřednictvím jednostupňového převodu přímo na jemu přiřazené kolo. Zadní náprava již nemá mechanický diferenciál. Elektromotory jsou řízeny elektronicky v závislosti na jízdní situaci a provozních podmínkách, přičemž změny hnací síly jsou otázkou pouhých několika milisekund. Tímto způsobem lze regulovat velmi vysoké točivé momenty.

Nový elektromobil Audi e-tron S | foto: Audi

Právě při velmi sportovní jízdě na silnici s mnoha zatáčkami zažije řidič elektricky poháněných modelů S jejich excelentní agilitu a trakci. Charakteristika jejich pohonu je v porovnání s výchozím technickým základem mnohem sportovnější s důrazem na pohon zadní nápravy. Pokud je elektronicky řízený stabilizační systém ESC nastaven v režimu „Sport“ a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select pracuje v režimu „dynamic“ pro maximální sportovní výkony, umožňuje systém pohonu vysokou příčnou dynamiku a na přání také jízdu řízeným smykem. Při jízdě v blízkosti fyzikálních limitů je odlehčené vnitřní přední kolo v zatáčce mírně přibrzďováno, což zabraňuje prokluzu a zdokonaluje ovladatelnost. Výsledkem těsného síťového propojení všech řídicích jednotek, které mají pod kontrolou systémy pohonu a podvozku, je velmi sportovní dynamika ve spojení s vysokou precizností a nekompromisní bezpečností.

Dorazí na podzim

Oba elektricky poháněné modely S budou uvedeny na evropské trhy na podzim 2020. Cena pro Českou republiku ještě nebyla stanovena.

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Venca Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Venca
Venca

Takže jestli to chápu správně. Zrychlení jako TM3 LR, dojezd jako Nissan Leaf e+ za cenu jako Tesla S.

Jako vypadá pěkně, ale parametry na úrovni roku 2015.

Mobilní zobrazení