Dojezd 600 km, výkon 343 koní. Toyota C-HR+ je elektromobil, který umí zaujmout

Toyota C-HR+ je čistě elektrickou verzí populárního crossoveru. Sdílí platformu e-TNGA 2.0 s bZ4X, nabízí dojezd až 600 km a výkon až 343 koní.
Toyota C-HR+ je čistokrevným elektromobilem
O Toyotě se podobně jako o dalších japonských automobilkách dlouho říkalo, že si nechaly ujet vlak elektromobility nebo, že jí dokonce ignorují. Jediný trh, kde byla skutečně aktivní, byla až do nedávna Čína. To však přestává platit. Na tradičním Kenshiki Foru v Bruselu představila hned tři čistě elektrické modely. Kromě již známého malého SUV Urban Cruiser a modernizovaného modelu bZ4X, zaujme model C-HR+.
Automobilka v jeho případě sáhla po osvědčeném jméně kompaktního crossoveru C-HR, který se aktuálně prodává ve své druhé generaci jako hybrid a plug-in hybrid. Ačkoli by se tak mohlo zdát, že C-HR+ je pouze odvozená modernizovaná verze, která dostala čistě elektrický pohon, ve skutečnosti není se standardním C-HR nijak mechanicky příbuzný.
Model C-HR+ využívá platformu e-TNGA 2.0, kterou sdílí s modernizovaným bZ4X, a proto má podobné rozměry. Jeho délka činí 4 520 mm a rozvor 2 750 mm, což je o něco méně než u bZ4X (4 690 mm a 2 850 mm). Vizuálně se C-HR+ od bZ4X se odlišuje specifickým předním nárazníkem, maskou chladiče a uspořádáním světlometů. Nejvýraznějším prvkem je však jeho dynamicky tvarovaná střecha ve stylu kupé, která podle Toyoty „spojuje čistotu a jednoduchost s emocionálním nábojem, jenž oslovuje jak srdce, tak rozum“.

Cílí na jinou skupinu zákazníků
„Cílový zákazník je jiný. C-HR+ je určen spíše pro jednotlivce, páry nebo malé rodiny,“ vysvětluje rozdílné zaměření proti bZ4X hlavní inženýr Masaya Uchiyama. „Model bZ4X má více prostoru, takže bych řekl, že je to spíše rodinný vůz. Doufám, že lidé začnou s C-HR+ a pak, pokud mají rodinu, přejdou na bZ4X,“ dodal.
Od modernizovaného bZ4X přebírá C-HR+ i naprostou většinu technických specifikací. Stejně jako bZ4X je k dispozici s pohonem předních kol nebo jako dvoumotorová čtyřkolka s výkonem až 343 koní, díky čemuž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy.
Verze s pohonem předních kol disponují výkonem 167 koní u menší baterie a 224 koní u větší. Baterie pak má kapacitu 57,7 kWh nebo 77 kWh s dojezdem až 600 km podle WLTP, což Toyotu C-HR+ staví na úroveň odcházející generace Tesly Model Y. Přesné hodnoty dojezdu pro všechny verze však Toyota zatím nezveřejnila.

Cena a dostupnost
První kusy C-HR+ se dostanou k evropským zákazníkům na konci letošního roku. Na informace o ceně a na to, jak bude konkurenceschopná si budeme muset ještě počkat pár měsíců. Toyota chce však zákazníky lákat i zárukou, že si baterie zachová minimálně 70 % své kapacity po 10 letech provozu.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.