Aston Martin poodhaluje elektromobil se zvláštními proporcemi. Kdy dorazí?
- Aston Martin láká na elektromobil, který přijde na trh v roce 2025
- Nový vůz nebude „jen“ elektrickou variantou stávajícího modelu
- Britská značka využije komponenty od Mercedesu a Lucidu

Nákresem nového produktu přichází Aston Martin s dalším krokem na své cestě k elektrifikaci, která má přijít v roce 2025. Někteří z fanoušků značky očekávají, že prvním ze čtyř elektromobilů, které dorazí na trh mezi léty 2025 a 2029, bude SUV. Sama automobilka ale zatím neuvedla, o jaký typ vozu půjde. O to víc nás zveřejněná upoutávka přivádí k úžasu, vzhledem k netradiční siluetě a nezvyklým proporcím vozu.
Plug-in hybrid s 1 000 koňmi pod kapotou už klepe na dveře
Když se server Autocar zeptal obchodního šéfa značky Marca Mattiaciho, na který segment upoutávka odkazuje, ten odpověděl: „Podíváme-li se na vývoj trhu elektromobilů od současnosti do roku 2030, předpokládáme největší růst v segmentech SUV a GT. Nejdříve se tedy chceme soustředit na tyto vozy.“
Pokud bychom shrnuli, co Aston Martin čeká v nejbližší době, tak do konce roku by měl debutovat vylepšený model Vantage. V příštím roce se dočkáme nástupce DBS a modelu Valhalla. Půjde o první elektrifikovaný model Aston Martin, plug-in hybrid postavený na 4,0litrovém motoru V8 se dvěma turby, výkonem téměř 1 000 koní a pohonem všech kol. O pohon zadních kol se postará spalovací motor Mercedes a automobilka Aston Martin doplní pomocí vlastní elektrické motorové jednotky pohon předních kol.

Čtěte také: Princ Charles “tankuje” svůj Aston Martin palivem, které najdete i ve své ledničce
Aston Martin uzavřel strategické partnerství s americkým startupem
Nedávná dohoda s automobilkou Lucid ukáže první ovoce v roce 2025. Aston Martin vyvíjí vlastní modulární platformu pro elektromobily, která dokáže obsloužit každý segment, do něhož plánuje značka vstoupit. Americký startup poskytne své dvoumotorové elektrické pohonné jednotky obsahující motory, invertor a převodovku pohánějící zadní kola. Motory značky Aston Martin se postarají o pohon předních kol. Lucid také poskytne válcové bateriové články, které získává od jedné ze tří jihokorejských společností a bateriové moduly, rozmístěné dle designu Astonu, ale vyrobené v továrně Lucid v Arizoně.
Technický šéf Aston Martinu, Roberto Fedeli, k tomu říká: „Chceme být schopni vytvářet elektromobily s nižší výškou než je Vantage. I to je důvod, proč ve vozech uvidíme bateriové moduly na jiných místech, než je současná konvence jejich vkládání do podlahy.“

Spolupráce s Mercedesem bude pokračovat
Další součástí technické dodávky je palubní nabíječka Lucid Wunderbox. Šéf automobilky Lucid, Peter Rawlinson, dodává: „Vše je prakticky odnoží toho, co vidíme v modelu Lucid Air. Největší rozdíl spočívá v tepelné integraci a rozložení baterie. Další rozdíl je také v použitém softwaru.“ V rámci pokračující dohody s německou automobilkou bude Aston Martin i nadále používat elektrickou architekturu od firmy Mercedes-Benz a získá i další komponenty, jako jsou například speciální sestavy rámů sedadel od firmy Geely.
Pokud vše půjde podle plánu, bude mít Aston Martin v letošním roce hotové hnací ústrojí a příští rok se začnou po silnicích prohánět prototypy. Ty budou samozřejmě pečlivě maskované, ale jejich obrysy mohou prozradit „radikální změnu designu“ a nová řešení pro vytváření emocí a aerodynamické efektivity, na kterých Fedeli trvá. Mezi další zbrusu nové prvky, které jsou po elektromobily velmi důležité, patří brzdový systém Brembo brake-by- wire a pneumatiky Pirelli P Zero, které dokážou zohlednit zatížení jednotlivých kol.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".